PDA

View Full Version : Overdrve voor Vox AC15 C1



Hendriks
17 februari 2011, 21:24
Ik ga de brightcap mod op mijn Vox uitvoeren , het resultaat moet dan zijn dat hij beter om zal moeten gaan met OD's.
Ik wil er nu 1 gaan aanschaffen (nieuw of 2de hands) , max voor rond de €150 .
Hij moet bluesy spul kunnen doen en wat softere rock , wij spelen alles van tussen de 60's en nu. Van Stones tot Anouk .
Een combi met een booster lijkt mij ook wel wat.
Omdat de Vox wat kieskeurig is wil graag meningen horen.
Mijn dank is verpletterend.

the sure thing
17 februari 2011, 23:35
... Fulltone Fulldrive 2: van clean met een randje tot milde overdrive. Anouk ga je er net niet mee redden, tenzij je een gitaar met humbuckers hebt. VOordeel van de FD2 is dat ie veelzijdig instelbaar is. Dat heb je nodig bij je VOX. Ik heb de FD2 nog steeds, maar destijds op mijn VOX was het al een blijvertje.

ThaBluesBreaker
18 februari 2011, 00:46
ik heb ook de vox ac15 icm fulltone fulldrive mofset.

Gaat toch prima met anouk? op de vintage stand

Hendriks
18 februari 2011, 08:57
Ik zal de Fulltone eens proberen , youtube is veel belovend.

tommus42
18 februari 2011, 09:23
Je kunt ook op een andere mikken, heb zelf een Carl Martin hot drive&boost, doet het ook prima.

JeroenSchaaf
18 februari 2011, 09:36
Toen ik nog een vox had werkte mijn gemodde Boss SD-1 als een tierelier!

Je bent altijd welkom om hier een bak koffie te doen en hem uit te proberen :)

Guitarik
18 februari 2011, 09:49
Ik heb ook de VOX AC15C1 en ik gebruik een MI Audio Crunchbox. Klinkt goed en binnen je budget.

Hendriks
18 februari 2011, 14:23
Toen ik nog een vox had werkte mijn gemodde Boss SD-1 als een tierelier!

Je bent altijd welkom om hier een bak koffie te doen en hem uit te proberen :)

Lijkt mij leuk en lekker(koffie) Jeroen.

Hendriks
18 februari 2011, 14:25
Ik heb ook de VOX AC15C1 en ik gebruik een MI Audio Crunchbox. Klinkt goed en binnen je budget.

tommus42
Je kunt ook op een andere mikken, heb zelf een Carl Martin hot drive&boost, doet het ook prima.

Kijk nog meer opties.

Hebben jullie ook de "Bright Cap"mod gedaan?

stikel
18 februari 2011, 14:43
Henk, als je naar Groningen gaat moet je deze ook eens proberen. Niet echt een bekend merk misschien.

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=RED EDIT: (ach gut, weer niet op voorraad)

Waar je amp vandaan komt hebben ze 'm trouwens ook wel. ;)

http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1454

(Effe weer met Willem koffiedrinken en lul je dat tientje verschil er misschien wel af :seriousf: )

tommus42
18 februari 2011, 14:49
tommus42
Je kunt ook op een andere mikken, heb zelf een Carl Martin hot drive&boost, doet het ook prima.

Kijk nog meer opties.

Hebben jullie ook de "Bright Cap"mod gedaan?

Mijn AC heeft geen brightcap. Hij heeft eigenlijk niets meer van een originele:D.

Maar ik vermoed dat het idd een goede mod is om hem beter met pedalen te laten klinken. Als je meer bright/hoog wil, kun je dat beter 'later' in de versterker regelen.

Hendriks
18 februari 2011, 14:54
Ok bedankt allen.
@Jan , ben jij bekend met dat pedaal?

stikel
18 februari 2011, 15:03
Ok bedankt allen.
@Jan , ben jij bekend met dat pedaal?

Ja, mijn zoon gebruikt 'm op de Roland BC 60/310 (destijds gekocht van Hans Elmers, studio eigenaar uit Winsum Gr., ken je misschien wel). Trannies vind ik lastig met overdrive pedalen, maar deze doet het goed. Bovendien zijn boost en drive afzondelijk te schakelen en ook in te regelen. Ennuh niet geheel onbelangrijk voor dat mooie plaatje. HIJ IS ROOD. Maar ik hoef jouw niet te vertellen dat het allemaal een kwestie is van smaak met geluid.

Edit. Ik moet ff de deur uit dus een eventueel vervolgantwoord kan ik niet geven en ik wil mijn 600 e post nog even bewaren ;)

Mitch
18 februari 2011, 17:47
Nou, dat kieskeurig zal wel meevallen na de bright cap mod hoor, die tegenstelling mag eruit in je openingspost ;)
Carl Martin heeft inderdaad plenty mogelijkheden qua drive, als dan niet met boost gecombineerd. Fulldrive is prima als je van wat smoother houdt, mag het wat ruwer kun je naar non-TS achtige drives kijken. Voor bluesy tot Anouk is vrij breed, ik neem aan van een randje tot medium crunch. Er staat een gemodde MS10 op Marktplaats (of althans, die stond er pas op), da's een aanrader. ONderschat en erg goed klinkend. In de afdeling 'wat duurder maar goed' is de Catalinbread DLS toch wel een erg fijn ding en de OCD is natuurlijk ook een moderne evergreen.

Hendriks
19 februari 2011, 20:30
Het word de Fulltone Fulldrive 2 . Eerst ga ik hem proberen zonder de mod en als dat niet naar wens is ga ik de caps uit de Vox halen (castreren knipknip).

humbucker
19 februari 2011, 21:48
Het word de Fulltone Fulldrive 2 . Eerst ga ik hem proberen zonder de mod en als dat niet naar wens is ga ik de caps uit de Vox halen (castreren knipknip).

Ik heb hem gehad, die fulldrive 2, maar ik vond het niet veel soeps op m'n AC15. Testen is dus de boodschap :)