PDA

View Full Version : draadloos gitaar spelen



ED BOB
16 mei 2003, 12:14
Welk systeem is het beste?
Sennheiser, Samson, Shure.....of iets anders
Wat zijn jullie ervaringen en wat kost het.

skabouter
16 mei 2003, 13:19
ik weet dat je VHF en UHF hebt, en dat die laatste beter is meestal, maar dat de duurdere VHF`s beter zijn dan goedkope UHF`s

ook weet ik dat veel mensen hier verschillende ervaringen mee hebben. de merken die je noemt zijn allemaal goed, maar ik hoor zowel mensen klagen als lofliederen zingen. sommige met de duurste klagen over ruis, en kwaliteits verlies. en sommige met goedkope dingetjes zeggen dat ze perfect zijn.

erg moeilijk om een goede conclusie te trekken. het zijn gewoon lastige dingen.
het brengt zoveel met zich mee

Bates15
16 mei 2003, 13:36
Als je kan moet je gewoon met draad spelen. Je kan op internet zo veel discussies vinden waarom je niet draadloos moet gaan spelen. Soms is het mooier en past het in de show (lees Rob Winter bij Marco Borsato... )
Robe heeft een speciale laten maken omdat hij zijn hoog verloor door het draadloze ding. Hij had nog wel een Sehnheiser topmodel. Als ik draadloos speel doe ik dat op een Shure ULX-P.

FragDaddy
18 mei 2003, 22:12
Welk systeem is het beste?
Sennheiser, Samson, Shure.....of iets anders
Wat zijn jullie ervaringen en wat kost het.


Als je zelf een halfuurtje zoekt op internet en je even verdiept in de begrippen VHF/UHF en true-diversity dan weet je alles.

merk maakt niet zoveel uit, verschillende productlijnen binnen een merk wel. sennheiser bijvoorbeeld maakt wireless kits van 500 euro, maar ook van 2500 euro. kies maar!

zZoRgO
19 mei 2003, 10:02
AKG heeft een nieuwe UHF diversity set met zo'n gitaarbugje (dus zonder strap-pack of hoe dat ook mag heten...:grin:)
299€ bij thomann en schijnt niet slecht te zijn...

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-161089.html

http://www2.akg.com/products/powerslave,mynodeid,15,id,285,pid,285,_language,EN .html

Bates15
19 mei 2003, 12:30
Mag je aan beginnen hoor. Goedkoop is meestal duurkoop.......... :sad:

Gitaarbug heeft alle schijn mee maar ik ga er niet mee op een podium lopen.

ED BOB
19 mei 2003, 17:17
Op 2003-05-19 10:02, schreef zZoRgO:
AKG heeft een nieuwe UHF diversity set met zo'n gitaarbugje (dus zonder strap-pack of hoe dat ook mag heten...:grin:)
299€ bij thomann en schijnt niet slecht te zijn...




Ziet er interessant uit. Heeft iemand hier praktische ervaring mee??? Betrouwbaarheid, geluidsverlies, ruis e.d. ????

Negative K3 fan
19 mei 2003, 17:34
met draadloos gaat er, alleen als je peperduur spul koopt, altijd toon verloren. Maar als je uit je dak wilt tijdens optredeens, waar het publiek toch niets geeft om je toon, dan kun je het wel overwegen.

ED BOB
19 mei 2003, 17:38
Op 2003-05-19 17:34, schreef Negative K3 fan:
met draadloos gaat er, alleen als je peperduur spul koopt, altijd toon verloren. Maar als je uit je dak wilt tijdens optredeens, waar het publiek toch niets geeft om je toon, dan kun je het wel overwegen.


Ik heb afgelopen weekend een optreden gedaan soort Night of the Proms met een harmony orkest. Waarbij ik een solo heb gedaan op de Catwalk met een geleende zender (Sennheiser) ondanks het geluidsverlies (wat ik wel constateerde) was dit toch wel ontzettend kicken!!! Vandaar mijn overweging om toch een keer een zender aan te schaffen om dit soort patswerk vaker te kunnen doen!!!

Negative K3 fan
19 mei 2003, 17:41
Dan hangt het er maar net vanaf hoeveel je (er voor over) hebt.

jack to the bone
20 mei 2003, 19:19
ik heb de sennheiser ew 172
en ik ben er erg tevreden over
werkt perfect en ik constateer (vrijwel) geen geluidsverlies. kostte volges mij wel iets van 530 euro ofso
maar is echt super :grin:

ReinoutV
20 mei 2003, 20:00
Ik heb ook zo'n Sennheiser EW172 geval. Behalve dat hij wat ruis heeft (dat niet meer opvalt als het volume iets omhoog gaat :smile:) als je speelt (niet als je stil bent! Wordt dan onderdrukt of iets...) heb ik niets aan geluidverlies gemerkt. En al verlies je iets hoog, dan draai je dat er toch gewoon weer bij in? Ik ben wel blij met mijn gevalletje (waarbij ik mijn zender bedoel...).