PDA

View Full Version : TC Hall of Fame Reverb/Hardwire RV7 Reverb



Cageman
17 februari 2011, 19:56
Hallo allemaal :),

In April ben ik weer jarig, wat mij (zeer waarschijnlijk) in de financiële gelegenheid stelt om eventueel weer een pedaaltje te kopen. Wat ik nog mis, zowel op mijn bord als in mijn geluid, is een reverb.

Nu zit ik al een tijdje te kijken/luisteren(/GASsen) naar de Hardwire RV7, die ik ook zeker nog een keertje in de winkel wil gaan uitproberen. Hier lees ik op het internet veel lovende reacties over. Vooral het "Lexicon" zou erg goed zijn.

Een poosje terug is TC electronics aangekomen met de Toneprint serie, waar ook een naar mijn idee degelijke reverb tussen zit. (Hall of Fame) Hier zit dan weer als voordeel bij dat je toneprints kunt uploaden op het pedaal, waarvan er hopelijk heel veel gaan komen.

Ik wil de reverb gaan gebruiken voor ambient achtige geluiden om lekker mee te tweaken, maar ook om mijn standaard sound te "perfectioneren*".

Zijn er mensen met ervaringen met één van de twee of zelfs al allebei de pedalen, die deze ervaring hier zouden willen melden? Of zijn er mensen die mij een ander reverb pedaal aanraden van max 200 euro?

Alvast bedankt.

*Voor mij kan een reverb dat doen. Hier bestaan bij sommigen twijfels over, maar die kunnen even buiten beschouwing gelaten worden om een off-topic discussie te voorkomen.

Tankman
17 februari 2011, 23:06
Je noemt in ieder geval twee erg goede pedalen. De Hardwire heb ik weleens getest en is inderdaad gewoon te gek. De TC heb niet zelf getest, maar wel gehoord en die was ook gewoon goed. Het wordt voor jou denk ik echt puur uittesten en het liefst ook echt naast elkaar om het verschil goed te horen.

In je zoektocht zou ik ook de Boss 63 Fender Reverb testen. Dat vind ik persoonlijk een van de mooiste en meest natuurlijk klinkende Reverbs.

Comfortably Daniel
18 februari 2011, 10:14
Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar de T-Rex Roommate. Klinkt erg natuurlijk.

Cageman
20 februari 2011, 10:16
Bedankt voor de reacties tot zover :)

Die Roommate klinkt inderdaad lekker. Alleen jammer dat er geen freaky reverb soorten tussen zitten, en helaas is hij boven mijn budget. De Boss FRV lijkt me ook zeker leuk, alleen lijkt hij behoorlijk op de reverb die al op mijn ENGL zit.

Nu lees ik over het hele toneprint idee vooral negatieve reacties. Ik denk alleen wel dat er later wel "toneprint-editor" programma's gaan komen dus ik hou m toch ook nog tussen mijn opties.

Ik ga ze binnenkort in ieder geval allemaal testen, danku :)

Tankman
20 februari 2011, 10:42
Ook al vind je de toneprint optie zelf helemaal niks, vind ik de pedalen die ik tot nu toe gehoord heb wel erg goed. Eerlijk gezegd zit ik zelf te denken aan de corona chorus. Met de eigen tri-chorus mode klinkt hij wel erg lekker. Geen toneprint nodig! Hoewel ik er uiteraard wel mee wil experimenteren.