PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Les paul studio faded WB



bat
17 februari 2011, 18:48
Zo, cadeautje voor mezelf. Toch, na 15 jaar alleen maar Fenders, maar weer eens een Gibson.

http://home.planet.nl/~flier097/LP.jpg

Lekker ding. :soinnocent:

Mr. Dynamite
17 februari 2011, 18:49
En ook een mooie! Gaaf plankje man :crazyhappy:

nickofzo
17 februari 2011, 18:59
hoeveel vraag je ervoor? haha;) grapje
mooie plank man, wat zijn je bevindingen tot nu toe?

macwilliams
17 februari 2011, 19:00
:ok:
ik heb hem zelf ook zei de verkoper :D

Midwolda
17 februari 2011, 19:25
Zeer smakelijk!

macwilliams
17 februari 2011, 19:35
Deze ziet er trouwens een stuk mooier uit dan de mijne. Die zit helemaal vol met beits ofzo.:dontgeti:

pinchaholic
17 februari 2011, 20:08
Onwaarschijnlijk mooie plank. Beetje klotevraag, maar is er iets aan je eerste Les Paul waarvan je denkt: mwoah, had ik beter verwacht.

Je raadt het al, ik wil er ook een maar ben bang dat ik naar tig jaar superstrats bedrogen uit ga komen:dontgeti:

grayfink
18 februari 2011, 01:07
Gefeliciteerd! Ik heb er ook één gehad, die de deur uitging toen ik een Standard kocht. Denk er met weemoed aan terug. Erg goede gitaar.
De Standard klinkt anders, niet per sé beter.

Rinze
18 februari 2011, 07:06
Gefeliciteerd! Ik heb er ook één gehad, die de deur uitging toen ik een Standard kocht. Denk er met weemoed aan terug. Erg goede gitaar.
De Standard klinkt anders, niet per sé beter.
Die Standard is kut. Ik help je er voor een zacht prijsje vanaf. Vriendendienst.


OT: mooie gitaar :cheerup:

stratie
18 februari 2011, 09:05
Damn, mooi ding man!

Mooi hout ook, potverdikkeme miss moet ik ook maar weer eens kijken voor een nieuw plankje....:soinnocent:

GAS

bat
18 februari 2011, 09:06
mooie plank man, wat zijn je bevindingen tot nu toe?
Prima! Levert precies wat ik hoopte: een toevoeging aan het klankpalet bovenop mijn Strat en Tele. Prachtige interactie ook met m'n amp, heerlijke drive, kortom: nu al blij.


Onwaarschijnlijk mooie plank. Beetje klotevraag, maar is er iets aan je eerste Les Paul waarvan je denkt: mwoah, had ik beter verwacht.

Je raadt het al, ik wil er ook een maar ben bang dat ik naar tig jaar superstrats bedrogen uit ga komen:dontgeti:
Tsja, het is niet zo dat een LP voor mij nu de heilige graal is. Dik 15 jaar geleden heb ik mijn laatste gibson-achtige (Epiphone SG uit Korea) van de hand gedaan, omdat ik er domweg niet op speelde: ding lag me totaal niet goed in de hand. Voor mij was het dus ook de vraag of ik een LP überhaupt lekker vond spelen, maar goed het kriebelde al dik een jaar dus ben ik deze maar eens gaan proberen. Na zo'n 5 minuten wist ik het wel: doe maar inpakken deze. Alsof ie voor me gemaakt is. Dat heb ik pas 2 keer eerder gehad: mijn helaas ooit verkochte tele silver series en mijn huidige strat.

Overigens ben ik behoorlijk verbaasd dat je voor dit geld een USA Gibson kunt kopen en de afwerking is voor dit geld ook prima.

Muchachooo
18 februari 2011, 09:48
Grappig, ik had precies hetzelfde bij die van mij (ik heb een Wine Red, dus niet faded), toen ik het ding oppakte voelde hij alsof ik er al jaren op had gespeeld, zó goed lag hij in de hand.

En hoewel de studio de 'budget' serie van de LP's is, vind ik het echt geweldige dingen! Zoals hierboven mooi gezegd: anders, maar niet per se slechter dan standards...

Ik ga alleen nog ooit een keer kijken naar een pup upgrade, vind die stocks niet helemaal mijn ding...

Ijselrobo 07
18 februari 2011, 09:52
Mooi :ok:
vooral die kleur :mmmm:

Demian
18 februari 2011, 13:06
Die plank ziet er echt uit zoals ik 'm ook zou willen (op de foto dan) maar IRL heb ik alleen maar exemplaren gezien waarvan het hout er niet mooi/goedkoop uitzag. Vaak vind ik ze ook te licht van kleur en te licht aanvoelen.

macwilliams
18 februari 2011, 13:09
Deze gibsons zijn gekamerd dus erg licht voor een lespaul.
Er is nog wel een eerste run uit 2006 die niet gekamerd zijn en die zijn een stukje zwaarder. Je komt ze alleen niet zo vaak tegen tweede hands.

bat
18 februari 2011, 13:23
Hij is inderdaad niet al te zwaar, persoonlijk vind ik dat geen nadeel.

Spades
18 februari 2011, 17:47
Ik heb de Faded Cherry en die gaat nooit meer weg :)

Nice guitar!

pinchaholic
20 februari 2011, 16:57
Prima! Levert precies wat ik hoopte: een toevoeging aan het klankpalet bovenop mijn Strat en Tele. Prachtige interactie ook met m'n amp, heerlijke drive, kortom: nu al blij.


Tsja, het is niet zo dat een LP voor mij nu de heilige graal is. Dik 15 jaar geleden heb ik mijn laatste gibson-achtige (Epiphone SG uit Korea) van de hand gedaan, omdat ik er domweg niet op speelde: ding lag me totaal niet goed in de hand. Voor mij was het dus ook de vraag of ik een LP überhaupt lekker vond spelen, maar goed het kriebelde al dik een jaar dus ben ik deze maar eens gaan proberen. Na zo'n 5 minuten wist ik het wel: doe maar inpakken deze. Alsof ie voor me gemaakt is. Dat heb ik pas 2 keer eerder gehad: mijn helaas ooit verkochte tele silver series en mijn huidige strat.

Overigens ben ik behoorlijk verbaasd dat je voor dit geld een USA Gibson kunt kopen en de afwerking is voor dit geld ook prima.

Top, bedankt voor je reactie. Heb zelfs nog nooit een LP in mijn handen gehad. Heb in gitaarwinkels altijd zo'n kalimero gevoel van "ach die Les Pauls daar ben ik nog niet aan toe of zo :???:.
Binnenkort toch maar eens proberen!

Muchachooo
20 februari 2011, 18:04
"niet aan toe"?

Leg dat eens uit... ;)

pinchaholic
20 februari 2011, 18:31
"niet aan toe"?

Leg dat eens uit... ;)

...Ach, ik heb thuis wat entry level gitaartjes hangen en ben daar op zich wel tevreden mee (mits ik geen GAS-aanval krijg). Als ik bij Feedback R'dam ben loop ik eigenlijk standaard meteen naar boven ipv in het glazen hok beneden te kijken waar de meer premium bijlen hangen.

Is nog iets van vroeger denk ik: matig spel in combinatie met weinig budget. Inmiddels verdien ik prima knaken en speel ik een aardig potje gitaar. Kortom, mijn spel en budget zijn er, nu nog mijn calvinistische benadering jegens duurdere gitaren nog even kwijtraken...;)

Take the shackles off my feet so I can dance ....eh ..Play!:dance:

Muchachooo
20 februari 2011, 19:29
Als ik de Feedback binnenloop grijp ik ook geen 3k Gibson Les Paul Custom van de muur, maar instapgitaartjes ben ik toch wel overheen ondertussen...

pinchaholic
20 februari 2011, 19:44
Als ik de Feedback binnenloop grijp ik ook geen 3k Gibson Les Paul Custom van de muur, maar instapgitaartjes ben ik toch wel overheen ondertussen...


He he, ik bijna.
Weet je wat het is? Ik heb zelfs nog nooit een dure gitaar in handen gehad.
(En heb ik tot vorige maand zelfs nog nooit over een buizenversterker gespeeld :sssh:)

zeiler
20 februari 2011, 20:02
Take the shackles off my feet so I can dance ....eh ..Play!:dance:

word 't geen tijd voor een groot pedalboard dan ;)!?

enne: ach, aan toe zijn? 'tuurlijk! maar het is allemaal maar relatief wat duur is! Ik heb een Fender USA strat wat ik écht wel de max vind voor een gitaar!!!

andere mensen hebben tig gitaren van 2000 +... dus :p!

Muchachooo
20 februari 2011, 23:49
word 't geen tijd voor een groot pedalboard dan ;)!?

enne: ach, aan toe zijn? 'tuurlijk! maar het is allemaal maar relatief wat duur is! Ik heb een Fender USA strat wat ik écht wel de max vind voor een gitaar!!!

andere mensen hebben tig gitaren van 2000 +... dus :p!Mee eens, ik ben zelf nu ook op zoek naar een Charcoal Frost Metallic USA strat, alleen die dingen heeft dus niemand tweedehands in die kleur, en ik weet nog niet zeker of ik 1000 euro uit wil geven aan een gloednieuwe....

nickofzo
21 februari 2011, 01:04
He he, ik bijna.
Weet je wat het is? Ik heb zelfs nog nooit een dure gitaar in handen gehad.
(En heb ik tot vorige maand zelfs nog nooit over een buizenversterker gespeeld :sssh:)

ben je nu ook helemaal om voor een buizenbak? of zeg je van, ik houd toch van het fellere en directe van de transistor?

----
@ topicstarter blij dat je blij bent! keer wat anders als een fender;)
ik zag vanmiddag nog een auto met een mooi kenteken

"getalgetal?-HN-GD"

Oranjeaap
21 februari 2011, 14:27
Mooie Les Paul. Een van de mooiste worn browns die ik gezien heb. Goede koop :ok: