PDA

View Full Version : 6-way switch......?



punchdrunk
16 mei 2003, 11:28
hey mensen..

dit is het geval.. ik heb een ibanez rg 560 met een dimarzio superdistortion bij de brug, een fender usa in de midden positie en een hot rails in de neck positie. nu vroeg ik me af of het mogelijk is een soort 6-way switch te instaleren, waardoor je ook de super distorion en de hot rails samen kunt schakelen voor het betere les paul achtige scheurwerk.. ik weet dat het wel kan met een aparte switch, maar om nutwee switches te hebben voor je pickup keuze vind ik niet echt handig... is er een andere manier..?

fred dons
16 mei 2003, 11:34
ja dat kan met een schaller megaswitch,
er zijn verschillende opties mogelijk
(wel maar 5 standen)waaronder in de middelste positie de buitenste 2 pups

JV
16 mei 2003, 12:07
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/Images/375000.jpg

ik weet wel dat voxhumana een 6-weg rotary switch heeft. normale 6-weg hebben ze daar niet

fred dons
16 mei 2003, 12:25
of met een normale 5 standen en een pushpull waarmee je de neck pup in alle posities kan toevoegen

skabouter
16 mei 2003, 13:07
ja, maar hij wil juist maar 1 control daarvoor hebben.

fred dons
16 mei 2003, 13:45
nou hij wilde geen 2 switches en een push pull is niet echt een extra switch (o;

roppie
16 mei 2003, 14:59
ja, maar wel een extra handeling :smile:

renier
16 mei 2003, 15:19
ja, ik vind het idee dat ik tijdens het spelen de stand van meerdere switches moet gaan controleren niet erg aantrekkelijk. als je wil knallen met het halselement moet je gewoon die switch een duw geven en gaan..

als je dan nog moet gaan kijken hoe die andere schakelaar staat komt dat de overgangen niet echt ten goede denk ik. denk dat ik dus maar gewoon bij de standaard opzet blijf. had het wel leuk gevonden, maar niet ten koste van de bespeelbaarheid.