PDA

View Full Version : Tabs: Boogie Wonderland+ James brown funky chords en tabs



henksjaak
16 mei 2003, 11:07
Tabs boogie wonderland

Ik zou graag ook de James brown funky chords en loopjes willen krijgen en theorie daarop

weet iemand waar ik die kan vinden?

Trouwens superweinig van deze gast op internet en dit forum :S

henksjaak
19 mei 2003, 10:59
Op 2003-05-16 11:07, schreef henksjaak:
Tabs boogie wonderland

Ik zou graag ook de James brown funky chords en loopjes willen krijgen en theorie daarop

weet iemand waar ik die kan vinden?

Trouwens superweinig van deze gast op internet en dit forum :S


ja wat voor accoorden gebruikte james brown nou? en loopjes ?

moretel
19 mei 2003, 11:08
Ik heb een aantal artikeltjes waaronder de stijl van James Brown, zal ze binnekort wel op mijn site zetten (woensdag of zo)

Robs
19 mei 2003, 16:57
Google even met de termen "funk", "guitar", "lessons" of desnoods "James Borwn", "Tabs".

Zo gevonden volgens mij. Er is overigens ook een boek uit de fastforward serie over funkguitar-stijl. Zou het je niet aanraden maar daar zit wel een handige chordfinder bij. Meestal is het bij funk simpelweg zo dat akkoorden in een zogenaamde 4th string rootformation worden gespeeld. Oftewel: je gebruikt alleen de hoogste 4 snaren.

Succes

henksjaak
22 mei 2003, 15:46
Op 2003-05-19 16:57, schreef Robs:
Google even met de termen "funk", "guitar", "lessons" of desnoods "James Borwn", "Tabs".

Zo gevonden volgens mij. Er is overigens ook een boek uit de fastforward serie over funkguitar-stijl. Zou het je niet aanraden maar daar zit wel een handige chordfinder bij. Meestal is het bij funk simpelweg zo dat akkoorden in een zogenaamde 4th string rootformation worden gespeeld. Oftewel: je gebruikt alleen de hoogste 4 snaren.

Succes


ja okay okay maar dat vroeg ik niet om googlen :wink: