PDA

View Full Version : Kleine blues improvisatie



arnoldtims
17 februari 2011, 14:23
Stelt niet veel voor en er zitten ook fouten in maar ik vond dat de nieuwe functie toch even getest moest worden

http://www.youtube.com/watch?v=V4PDg5nuTvo

Ps:dam pupanus1 had al de nieuwe functie gebruikt.:stop::)

Cubone
25 maart 2011, 13:17
Ik vindt het een goede improvisatie. Je raakt alle noten die je moet raken en dat is al een kunst op zich. Enige minpunt is, dat je heel snel nadat je een lick hebt gespeeld weer met de volgende begint, wat voor de luisteraar lastig is om te verwerken. Als je even wacht met je lick zodat de luisteraar het een beetje kan laten inzinken, dat je dan met je volgende lick kan beginnen... (maw: meer rust in je gitaarspel)

Voor de rest goed gespeeld en geen foute noten (als die al bestaan in een eigen improvisatie) ;)

Groetjes,

ps: grappig hoe je plotseling stopt met je filmpje. Kon je geen licks meer bedenken, of d8 je het is wel goed zo :soinnocent: ?

arnoldtims
25 maart 2011, 14:00
He bedank voor je reactie.
Je hebt wel gelijk met je opmerkingen, ik houd eigenlijk ook van iets meer rust.
En ja ik stopte zo plotseling omdat ik in herhalingen viel en omdat de backingtrack ook bijna afgelopen was

levi
29 maart 2011, 21:17
Ik vond dat je aan het eind er juist weer meer in kwam. Toen je daar ergens bij het 12 vakje ging spelen. Sommige links daar doe je wat te veel hammer on's waardoor het een beetje houtirig/slordig klinkt. Misschien kan je daar naar kijken. maar ik vond het een leuke improvisatie. Over welke nieuwe functie heb je het trouwens??

arnoldtims
29 maart 2011, 21:25
Je heb ook weer gelijk, ik ben een luie gitarist en oefen heel weinig de dingetjes waar ik wel eens wat vaker heb geoefend komen dan ook steeds weer terug zoals die hammer on's. ook die zijn ontstaan door luiheid, ik ben geen sneller speler en door hammer on te gebruiken krijg je nog het idee van snelheid. Maar ja gebruik ze te vaak en iets afleren vind ik geloof ik nog moeilijker.



Die nieuwe functie was dat je met het nieuwe forum je filmpjes rechtstreeks op het forum kon plaatsen.

He Levi jou youtube ook even beluisterd, ga nu toch maar eens goed oefen geloof ik. een snotaap van 18 speelt mij er uit en bluest ( ik blues , hij bluest, we bluesen is het toch? lol):B beter dan ik:stop:
nee zonder gekheid lekker sound heb je.
hoe kom je er bij om blues georiënteerde muziek te maken ( pa, oom oudere broer of zoiets? of gewoon zelf ontdekt?)

levi
29 maart 2011, 21:46
Je heb ook weer gelijk, ik ben een luie gitarist en oefen heel weinig de dingetjes waar ik wel eens wat vaker heb geoefend komen dan ook steeds weer terug zoals die hammer on's. ook die zijn ontstaan door luiheid, ik ben geen sneller speler en door hammer on te gebruiken krijg je nog het idee van snelheid. Maar ja gebruik ze te vaak en iets afleren vind ik geloof ik nog moeilijker.



Die nieuwe functie was dat je met het nieuwe forum je filmpjes rechtstreeks op het forum kon plaatsen.

He Levi jou youtube ook even beluisterd, ga nu toch maar eens goed oefen geloof ik. een snotaap van 18 speelt mij er uit en bluest ( ik blues , hij bluest, we bluesen is het toch? lol):B beter dan ik:stop:
nee zonder gekheid lekker sound heb je.
hoe kom je er bij om blues georiënteerde muziek te maken ( pa, oom oudere broer of zoiets? of gewoon zelf ontdekt?)

haha bedankt! ik moet nog veel leren hoor :P. Welke heb je precies beluistert? ze zijn allemaal niet echt up to date meer moet maar weer eens een nieuwe improvisatie er op zetten. Ik denk dat ik het meeste gewoon zelf ontdekt heb. me vader luisterde vaak naar van morrison.
Maar ik herken het niet als ik het nu niet van hé dat heb ik vroeger vaak gehoord. Me moeder heeft in een black gospel koor gezeten. Misschien komt het daar een beetje door??

veder zelf echt blues ontdekt gitaristen als BB king,albert king, Muddy waters,john lee hooker, Gary moore. En later kwam joe bonamassa er bij wat nu mijn favorite gitarist is! Ik luister nu niet echt meer naar de oude blues mensen. Maar vroeger wel veel naar geluisterd.

Zo heel verhaal!!

arnoldtims
29 maart 2011, 22:04
Ik heb een aantal filmpjes gezien een paar van een jaar geleden en wat recenter. Je bent wel gegroeid in dat jaar ben benieuwd naar meer.

grappig ik ben 20 jaar ouder en houd bijna van de zelfde muziek, BB King is mijn held alhoewel hij nu helaas oud is en niet zo goed meer. heb hem gelukkig 2 keer live gezien toen hij nog wel goed was. ik speel trouwens niet echt in zijn stijl maar probeer het wel een beetje. Dit is geen bb king probeersel of zo maar komt er iets meer in de buurt dan wat ik anders speel

http://www.youtube.com/watch?v=qD5qa3i5Juw
meestal speel ik meer iets in de buurt van Clapton zijn stijl. Tennisten dat probeer ik.

levi
29 maart 2011, 22:19
Ik heb een aantal filmpjes gezien een paar van een jaar geleden en wat recenter. Je bent wel gegroeid in dat jaar ben benieuwd naar meer.

grappig ik ben 20 jaar ouder en houd bijna van de zelfde muziek, BB King is mijn held alhoewel hij nu helaas oud is en niet zo goed meer. heb hem gelukkig 2 keer live gezien toen hij nog wel goed was. ik speel trouwens niet echt in zijn stijl maar probeer het wel een beetje. Dit is geen bb king probeersel of zo maar komt er iets meer in de buurt dan wat ik anders speel

http://www.youtube.com/watch?v=qD5qa3i5Juw
meestal speel ik meer iets in de buurt van Clapton zijn stijl. Tennisten dat probeer ik.

Deze vind ik beter dan die ander! klinkt echt lekker. Waar heb je die backingtrack vandaan? weet je dat nog? Ik was vorig jaar nog naar gary Moore geweest. Dat kan nu helaas niet meer. Ben ik even blij dat ik daar was!. en 7 oktober naar joe bonamassa! heb er echt heel veel zin in! Ik ga even abonneren op jou kanaal. Dan kan ik altijd zien of je weer nieuwe filmpjes hebt :).

arnoldtims
30 maart 2011, 09:09
die backingtrack komt hier vandaan.
http://gc.guitarcenter.com/kingoftheblues/tracks/?track=28

ik maak heel weinig filmpje hoor, ik heb er maar twee.
maar goed misschien is het wel een goede motivatie om er eens wat meer te maken.

levi
30 maart 2011, 11:21
die backingtrack komt hier vandaan.
http://gc.guitarcenter.com/kingoftheblues/tracks/?track=28

ik maak heel weinig filmpje hoor, ik heb er maar twee.
maar goed misschien is het wel een goede motivatie om er eens wat meer te maken.

ahh dankje ik zal eens over dezelfde track wat proberen te spelen.
Ik begon ook eerst met heel weinig filmpjes maken hoor. Toen kreeg ik abonnees en wat reacties dat vond ik wel leuk dus toen ging ik wat meer filmpjes maken. Toen kreeg ik er ook een hele zooi vrienden bij.(youtube vrienden bedoel ik dan he ! :P )

rocker_71
30 maart 2011, 15:42
die backingtrack komt hier vandaan.
http://gc.guitarcenter.com/kingoftheblues/tracks/?track=28

ik maak heel weinig filmpje hoor, ik heb er maar twee.
maar goed misschien is het wel een goede motivatie om er eens wat meer te maken.

Vond het zeker leuk om naar te luisteren!
Bedankt voor het linkje. Welke backingg track was deze dan?

arnoldtims
30 maart 2011, 15:52
:???: Gewoon die je ziet als je op de link drukt

Duhsjaak
30 maart 2011, 17:05
Ik vindt het een goede improvisatie. Je raakt alle noten die je moet raken en dat is al een kunst op zich. Enige minpunt is, dat je heel snel nadat je een lick hebt gespeeld weer met de volgende begint, wat voor de luisteraar lastig is om te verwerken. Als je even wacht met je lick zodat de luisteraar het een beetje kan laten inzinken, dat je dan met je volgende lick kan beginnen... (maw: meer rust in je gitaarspel)

Voor de rest goed gespeeld en geen foute noten (als die al bestaan in een eigen improvisatie) ;)

.......



Hi
Ben Webster heeft (tevergeefs) bij mij erin proberen te rammen dat stilte ook muziek is. Dus ik vind wel dat Cubone daar een punt heeft.

Of het TE rusteloos is, is afhankelijk van de vraag in welke (tijd) context je het plaatst. Als je naar de lead gitarist van Chicken Shack luistert (de band van waaruit Christine Perfect-McVie afkomstig is) valt dit enorm mee.
En niet de minste gitaristen waren daar uitgesproken fan van.
Zowiezo is de hippie tijd de tijd van de freakende zelfbevredigingssolo's. Kijk eens naar Alvin Lee en Ten Years After. Nog maar 12 jaar na uitvinding van de Rock & Roll.

Afgezien hiervan vind ik persoonlijk je feel en je toon helemaal gewelidig, dus eerlijk gezegd hoop ik dat je gewoon schijt hebt aan alle commentaar en heerlijk doorfriekt. Go ik zeker niet Home en blijf ik lekker luisteren.

The beat goes on!!!
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
30 maart 2011, 17:13
He daar hebben we onze muziek filosoof van het forum.( grapje kan wel toch)

Bedankt voor het luisteren en je mooie commentaar.