PDA

View Full Version : Niet helemaal recht



Hendriks
17 februari 2011, 12:56
Ik heb gisteren een andere hals op mijn Cabronita gezet , nu zit het mij niet helemaal recht genoeg , er zit ook nog ongeveer 0,10 mm speling tussen hals en de body ,net genoeg volgens mij. Nu heb ik geen zin om nieuwe gaten te boren ,daar vind ik het dan weer niet ernstig genoeg voor.
Is er een truc of tip voor om hem net dat beetje recht te krijgen?
http://img140.imageshack.us/img140/5974/001lm.jpg

De dots staan dus niet in het midden van de D en de G snaar.

Van Dattum
17 februari 2011, 13:25
Ik vind het er persoonlijk keurig uitzien...
Maar anders even de schroeven een klein beetje lossen en een tik op de onderste zijkant van de hals geven. Misschien dat ie dan net goed schiet.
En anders wordt het inderdaad gaten vullen en opnieuw boren....

Hendriks
17 februari 2011, 13:32
Ik vind het er persoonlijk keurig uitzien...
Maar anders even de schroeven een klein beetje lossen en een tik op de onderste zijkant van de hals geven. Misschien dat ie dan net goed schiet.
En anders wordt het inderdaad gaten vullen en opnieuw boren....

Het is ook niet ernstig ,maar ik ben best wel een perfectionist.
Ik zal jou tip eens proberen.
Vorige week heb ik een nieuwe AVRI strat in hande gehad waarbij het veel ernstiger was , hier liep de hoge e bij de 16de fret naast de toets en dan heb je het over een nieuwe gitaar van €1700.

barno
17 februari 2011, 14:17
een perfectionist zou de gaten pluggen en herboren... ;)

zelf ben ik niet zo voor oplossingen waarbij je onnatuurlijke spanning zet op de pocket.

Hendriks
17 februari 2011, 14:53
een perfectionist zou de gaten pluggen en herboren... ;)

zelf ben ik niet zo voor oplossingen waarbij je onnatuurlijke spanning zet op de pocket.
Daarvoor vind ik de afwijking net even te klein , maar ik stoor mij er nu wel wat aan . Ik zal het even aankijken.

Woml
17 februari 2011, 15:31
De dots staan dus niet in het midden van de D en de G snaar.

Dat hoeft op zich niet raar te zijn. Dit heb je als de dots in het midden van de toets staan, en je hebt je snaren niet domweg allemaal even ver uit elkaar staan. Bij mijn deftige zelfbouwert heb ik ook de lage snaren iets verder uit elkaar staan dan de hoge. Zodat de tussenruimte tussen de snaren constant blijft, en niet de afstand van hart tot hart.
Dan hebben de bassnaren gewoon wat meer ruimte nodig, en lijkt het dus alsof de dots scheef staan.

Rinze
17 februari 2011, 15:40
Het lijkt op de foto alsof de hele hals uit het midden staat, dus niet scheef. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn? de afstand van de snaren tot de dots blijven namelijk gelijk en als ie uit het lood staat zie je die afstand toe/afnemen.

barno
17 februari 2011, 15:59
Het lijkt op de foto alsof de hele hals uit het midden staat, dus niet scheef. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn? de afstand van de snaren tot de dots blijven namelijk gelijk en als ie uit het lood staat zie je die afstand toe/afnemen.

als het een prefab body is, is de evidente fout eerder dat de brug niet helemaal juist geplaatst werd

Hendriks
17 februari 2011, 21:14
Het lijkt op de foto alsof de hele hals uit het midden staat, dus niet scheef. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn? de afstand van de snaren tot de dots blijven namelijk gelijk en als ie uit het lood staat zie je die afstand toe/afnemen.
Dat is inderdaad gezichtsbedrog , de vorige hals stond er ook keurig recht op , er zit nu een kiertje van 0,15 mm . Met het spelen is het ook niet merkbaar , het lijkt gewoon niet netjes , al zal het 9 van de 10 niet eens opvallen.