PDA

View Full Version : Crafter GAE-30: GEBROKEN KOP!!



Ensing
17 februari 2011, 10:58
Beste mensen,

Ik zit met een klein vraagje, en misschien is er iemand die deze vraag voor mij kan beantwoorden. Ik kan een Crafter GAE-30 overnemen voor een paar tientjes, echter is de kop gebroken. Hij is al een keer gelijmt door de huidige eigenaar zelf, maar vervolgens weer gebroken. Wat wel gezegd moet worden, is dat dit naar mijn idee op een nogal amateuristische manier gebeurd is ...

Via de onderstaande links zijn wat foto's te zien.
http://img695.imageshack.us/i/img00050201102161534.jpg/
http://img585.imageshack.us/i/img00047201102161533.jpg/
http://img96.imageshack.us/i/img00048201102161533.jpg/
http://img140.imageshack.us/i/img00049201102161533.jpg/

Is de kop nog te repareren, of is dit een hopeloos geval? Ik hoop dat er iemand is die mij een wijs advies kan geven, omdat ik het zelf gewoon niet goed kan beoordelen.

Met vriendelijke groet,

Ensing

LaurentB
17 februari 2011, 11:20
Voor nog een paar tientjes extra kun je dat door een gitaarreparateur wel laten repareren, denk ik. Het moet wel door een goede reparateur gebeuren, vooral omdat het al een keer eerder gebroken is, dat maakt het lastiger om het goed te doen, vooral door een amateur.

Johannes
17 februari 2011, 11:52
Dat ziet akelig uit, maar is naar mijn idee goed (zelf) te repareren. Waar je waarschijnlijk wel wat werk aan gaat hebben, is het verwijderen van de lijmresten. Ik zou eerst proberen met oplosmiddel de breukvlakken weer schoon te krijgen en vervolgens de boel weer te lijmen met een goede houtlijm. Er staan zijn hier genoeg topics te vinden over gebroken koppies. Durft je het zelf niet aan, dan weet een bouwer/reparateur prima wat ie hiermee aan moet.

LaurentB
17 februari 2011, 11:57
Dat ziet akelig uit, maar is naar mijn idee goed (zelf) te repareren. Waar je waarschijnlijk wel wat werk aan gaat hebben, is het verwijderen van de lijmresten. Ik zou eerst proberen met oplosmiddel de breukvlakken weer schoon te krijgen en vervolgens de boel weer te lijmen met een goede houtlijm. Er staan zijn hier genoeg topics te vinden over gebroken koppies. Durft je het zelf niet aan, dan weet een bouwer/reparateur prima wat ie hiermee aan moet.

De bottleneck is vooral om de vlakken goed op elkaar passend te krijgen, als de breuk niet meer nieuw is.

Ensing
17 februari 2011, 13:25
Goed, in ieder geval bedankt voor de informatie! Ik ga snel maar eens even langs de gitaarboer om wat meer informatie in te winnen, zelf durf ik het namelijk niet aan. Wellicht lukt het me wel, maar als een reparateur mij de zekerheid kan bieden dat hij de kop goed kan lijmen, ga ik me er zelf niet aan wagen.

Ik weet niet of jullie bekend zijn in de omgeving haarlem/amsterdam? Zo ja, hebben jullie misschien suggesties waar ik het beste langs kan gaan om de kop te laten lijmen?

Als iemand suggesties heeft, meer dan welkom!

Groet,

Ensing

Git Aar
17 februari 2011, 20:17
Altijd luguber dit soort behead pics... :(

BLUEWEY
18 februari 2011, 14:55
Deze gitaar zou ik uit m'n hoofd zetten, ziet er niet al te best uit !!
Lijmoppervlak is erg klein.., verkeerde breuk als je het mij vraagt. Ben bang dat het een rampengitaar wordt.

LaurentB
18 februari 2011, 15:49
Deze gitaar zou ik uit m'n hoofd zetten, ziet er niet al te best uit !!
Lijmoppervlak is erg klein.., verkeerde breuk als je het mij vraagt. Ben bang dat het een rampengitaar wordt.

Mijn eerste gitaar is ook eens bij de kop gelijmd, en dat heeft altijd gehouden. maar dat was wel een nylonsnarige, is wel minder spanning.
Maar toch: een goede lijmverbinding is sterker dan veel hout.

BLUEWEY
18 februari 2011, 17:37
Mijn eerste gitaar is ook eens bij de kop gelijmd, en dat heeft altijd gehouden. maar dat was wel een nylonsnarige, is wel minder spanning.
Maar toch: een goede lijmverbinding is sterker dan veel hout.

Als de lijmresten idd netjes & goed verwijderd kunnen worden en er is geen hout weg, is er miss toch nog wel een kans.

Hoe is dit gebeurd?

@Lau; jij hebt dezelfde.., slaap lekker :soinnocent: (mooie gitaar trouwens..)

BobvanKempen
20 februari 2011, 13:11
Deze gitaar zou ik uit m'n hoofd zetten, ziet er niet al te best uit !!
Lijmoppervlak is erg klein.., verkeerde breuk als je het mij vraagt. Ben bang dat het een rampengitaar wordt.

Ik moet het helaas hier mee eens zijn, het is een hele akelige breuk en het is al eerder gebroken. De kans dat dit ooit nog goed komt lijkt mij vrij klein.