PDA

View Full Version : Song For Jeff - Steve Lukather



Robbert v.d. Hanenberg
17 februari 2011, 10:53
Luke schreef dit nummer als 'n soort van eerbetoon aan Jeff Porcaro.

Song For Jeff: http://www.youtube.com/watch?v=8WOqCl-wejk&hd=1

Deze ook maar even gepost. Sessieklus voor M. Schimscheimer.

Solo gedeelte Nederlandstalige ballad: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Solo%20part_Alma%20Nieto%20(Nederlandstalig).mp3

Gr,


Robbert

M@rtijn
17 februari 2011, 14:54
Top gespeeld! Echt hartstikke mooi gedaan!! Ben altijd al een fan van je gitaarspel geweest :)

arnoldtims
17 februari 2011, 15:00
Vind het altijd moeilijk om bij dit soort post een reactie te geven.
Wat moet ik als prutser op gitaar nu over een pro zeggen.
Het klinkt in ieder geval weer erg goed.

Riky
19 februari 2011, 12:29
Song for Jeff is absurd goed gespeeld (zoals alles ongeveer wat je speelt;))
Tis alleen niet mijn soort muziek. Ik snap het niet helemaal en ik wordt er een beetje nerveus van. Lukather heeft geweldige nummers geschreven, maar in dit nummer onbreekt voor mij iets te veel melodische lijn. Niks ten nadelen van jou dus, maar puur smaak.

De solo in de Nederlandstalige balled is ook erg mooi. Jou spel is erg herkenbaar, maar wel erg passend voor dit gerne.

De stem van de zangeres doet me denken aan die Maud Mulder die toen in Idols zat.

pasqual
19 februari 2011, 23:40
hey Robbert,

zoals gewoonlijk erg goed gespeeld en een goeie sound. ik vind het alleen een vervelend nummer om naar te luisteren. maar ja, als we allemaal van hetzelfde hielden zou het natuurlijk ook saai worden.

jouw solo van je tweede link, nederlandstalig, verzuipt nogal in de mix, vooral in het begin. wel goed gespeeld trouwens, aan jouw heeft het in ieder geval niet gelegen.

beruk
20 februari 2011, 00:22
Ik vind het een baggerstuk.
Ik heb niet het lef iets over je techniek te zeggen, als iemand die ongeveer 1% van jouw gitaaarvaardigheid hebt. Ik vind je toon echter niet zo geweldig.

http://www.youtube.com/watch?v=a2rwuFshWnE&feature=related
De meester zelf houdt er een meer natuurlijke toon op na. En varieert veel meer waardoor het tóch meer doorleeft klinkt en interessanter is om naar te luisteren.
Ik hoor bij jou alleen die fluwelen fuzzy toon, waardoor het een hoog muzak gehalte krijgt.

Je solo in het nl liedje is precies wat dat liedje nodig heeft. Zeer smaakvol!
Ook weer een baggerstuk, dat wel.

Robbert v.d. Hanenberg
20 februari 2011, 01:53
Hey bedankt!

Ik kan me voorstellen dat 'Song for Jeff' voor sommigen wat 'saaier' overkomt...heeft misschien te maken met de ietwat fusion-achtige inslag.
De typisch herkenbare Luke-lijntjes komen in deze song ook minder naar voren, anderzijds laat Luke in 'n aantal andere (live)uitvoeringen van dit nummer horen wat voor 'n geniale gitarist hij is (zie boven).

Pasqual: Gitaar ligt idd behoorlijk 'in de mix' bij die ballad, maar goed, zijn de wensen van de producer natuurlijk. Persoonlijk vind ik het qua mix best lekker, alhans, voor deze song.

Beruk: Ik heb bij deze cover 'n beetje de studio-versie aangehouden, met uitzondering van het solo-gedeelte en wat kleine dingetjes. Ik zat natuurlijk ook vast aan 'n backing track, maar ben het met je eens, zijn live-versie's zijn meesterlijk! Lukather is sowieso veruit m'n favoriete gitarist... Ongelooflijke beheersing, intonatie, vibrato...noem maar op... Hij gebruikt trouwens live bij dit nummer altijd 'n 'sustainer' waarmee hij makkelijk bepaalde flageoletten opwekt.

Dit is de studio-versie:

http://www.youtube.com/watch?v=JxUJ83qx6Y8

Zoals je hoort varieert hij in de studio-versie 'n stuk minder (qua spel en qua sound). Toch vind ik deze versie ook zeker wat hebben. Heb verschillende live-uitvoeringen van hem gehoord maar omdat hij live vaak bepaalde passages 'uitrekt' of langer aanhoudt is dat met 'n vaststaande backing track bijna niet te doen.

Ik heb trouwens net als Luke de gain onder m'n pedaal zitten. Al dan niet gecombineerd met je volume-knop kun je dan soms net iets meer dynamiek in je spel leggen. Vooral live maakt hij daar vaak gebruik van (ikzelf ook).

beruk
20 februari 2011, 02:06
Dank voor je reactie!:ok: