PDA

View Full Version : T-Rex Overdrives en Distortions



fs1980
17 februari 2011, 08:35
T-rex Overdrives

- MØLLER
- DR. SWAMP
- TWINBOOST
- ALBERTA
- ANGELO BATIO OVERDRIVE

T-rex Distortions

- BLOODY MARY
- MUDHONEY

allemaal mooie T-Rex pedalen... maar ik zoek een pedaal voor een heel licht randje drive (clean met klein randje) tot een matige overdrive welke zou het best geschikt zijn?

PS:

Tube Primer = Moller
Compressor = Comp Nova
Delay = Replica
Distortion = Mudhoney
Dual Distortion = Dr Swamp
Overdrive = Alberta

volgens mij klopt die zo

humbucker
17 februari 2011, 08:42
Ik heb alleen de Mudhoney en daarom kan ik je vertellen dat je die al van je lijstje kunt schrappen :)

Met de rest heb ik geen ervaring.

fs1980
17 februari 2011, 08:56
ik had ze er ook meer bijgezet om het lijstje af te maken!
Welke versie heb je van de mudhoney?

Fuhgawz
17 februari 2011, 10:05
Clean met randje is Moller denk ik het beste. Die heeft een mix-knop.

mel-aers
17 februari 2011, 11:40
Probeer de Michael Angelo Batio overdrive van T-rex eens.

Kun je een mooi randje aan je sound meegeven, heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over

PT1989
17 februari 2011, 15:04
t-rex altijd kwaliteit :)

Dealer
17 februari 2011, 16:01
Ik heb een dr.swamp dual distortion. Ook niet aan te raden voor een randje. Ik zoek zelf ook een pedaal met een randje (ikzelf denk aan een keeley katana boost & een ibanez ts) maar mijn t-rex dr swamp gooit er al snel te veel in. Daarom ga ik hem ook wegdoen:) voor de rest prima pedaal

Gitaar4LifeDude
17 februari 2011, 18:54
Ik vind de fulltone OCD nog steeds het best voor een randje.
Als ik moet kiezen tussen deze pedalen zou ik voor de Möller gaan, die is ook wel subtiel in te stellen.

RazorBlade
18 februari 2011, 18:30
T-rex
- BLOODY MARY


deze is nie bedoeld voor randje :crazyhappy: het kan wel als je de gain terugzet, maar dit is meer een leuk speule dinggetje om de heftige eq die erop zit :cooler: en roomt je solo's lekker op als je ff lekker heftig wil gaan..

ik gebruik voor randje de mxr zack wild, daar kun je lekker mid ingooie.. maar een alberta zou het ook moeten doen.. als je perse T-rex wil..

PT1989
19 februari 2011, 00:27
Dr swamp is ook een distortion ipv overdrive

scabiosa
19 februari 2011, 13:20
Ik heb de Möller nog even gehad maar ik vond dat die weinig karakter had, had de indruk dat je wel wat verliest in het laag...

De Mudhoney heeft dan weer karakter te over vind ik. En met de boost-knop uit heeft die ook een mooi randje!