PDA

View Full Version : Het achterhalen van gekraak



carbon_hill
15 februari 2011, 23:26
Ik heb sinds een paar dagen erg storend gekraak uit m'n versterker, af en toe valt het signaal helemaal weg. Ik dacht in eerste instantie dat dit aan m'n George L patch-kabels lag, maar dat weet ik niet helemaal zeker en het kost veel tijd om ze allemaal opnieuw 'in elkaar te zetten'..

Toen kwam ik er zonet achter dat als ik een loopje opnam in m'n BOSS DD-20 de loop ook wegvalt door die storing, terwijl de delay het laatste pedaal in de keten is. Ik heb de gitaarkabel naar de versterker ook verwisseld en het probleem was er nog steeds; betekent dit dat het probleem in de versterker zit? aangezien de delay gewoon door zou moeten lopen als het signaal daarvoor afgebroken word toch? Dus is dit een probleem van de input van m'n versterker en zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Nielsje
15 februari 2011, 23:29
Dus is dit een probleem van de input van m'n versterker en zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Lang leve deductief redeneren: Indien het probleem zich met andere kabels en gitaren ook voordoet, dan is het inderdaad de versterker. Is het dan de input, of iets anders in de amp?
Probeer hem eens in de fx-return te drukken. Is het probleem er dan nog steeds?
Maar, het komt vaak voor dat een versterker input los gaat zitten. Trilling enzo. Gewoon even openschroeven, en kijken of de verbinden allemaal nog goed zijn. Anders input goed vastzetten, en even doorsolderen.

Buzzel
17 februari 2011, 12:47
Probeer ook een per pedaal. misschien kan je dan de boosdoener vinden.