PDA

View Full Version : Last van feedback



Stitch
16 mei 2003, 10:37
Zie topictitel. Heb ik dus in de oefenruimte. Volgens mij ligt het aan mn gitaar want met andere distortion pedaaltjes heb ik hetzelfde ongewenste gepiep. Ligt het eraan dat mn pickup (invader) te dicht bij men snaren afgesteld is?? Wat kan het nog meer zijn? Versterker terugdraaien is geen optie want zo hard staat ie niet. En oja, hoe moet je je level op je pedaaltje afstellen? Ik gebruik enkel de distortion. Alvast bedankt...

Toaster
16 mei 2003, 15:06
Ga wat verder van je versterker afstaan. Desnoods zet de versterker aan de andere kant van de ruimte zodat je met je gezicht ernaar toe staat.

Is het een tele?

Fvddungen
16 mei 2003, 15:17
Typisch een effect van het gebruik van single coils en helemaal van goedkope gitaren. Met mijn oude Squier had ik altijd last van rondzingen zodra ik ook maar ietsje distortion gebruikte. Met mijn nieuwe Ibanez met humbuckers heb ik er totaal geen last meer van. Wat enigzins kan helpen is de single coils per 2 aan te zetten en met je rug naar de speakers staan. Maar ja, of het nog helpt als je de speaker heel hard hebt staan.

Stitch
16 mei 2003, 15:25
RG 550 met invader (hak al gesagt) en zoom tri-metal....

Normaal is het hele setje vrij geruisloos, bij lage volumes dus.

De Teng
18 mei 2003, 13:44
Als je goede single coils hebt, dan heb je er ook niet echt veel last van hoor. Humbuckers hebben het ook snel zat. Hangt volgens mij vooral van de kwaliteit af dat ze microfonisch zijn/worden/ zijn geweest.