PDA

View Full Version : Elevenrack en meer effecten



CoiLive
15 februari 2011, 20:16
Ik ben de redelijk tevreden eigenlijk van een Digidesign Elevenrack. Dat wil zeggen dat ik eigenlijk een AxeFx Ultra wil, maar daar is het budget niet helemaal naar. Dan maar een andere oplossing.

Ik wil de elevenrack uitbereiden met meer effecten, maar ik heb geen idee waar ik het beste voor kan gaan. Aan de ene kant is de G-Major 2 een mooie uitbereiding vanwege de mooie Pitch effecten en compressie. Daarbij komt dat het een rack unit is, dus dat gaat dan mooi samen passen.

Aan de andere kant is er de mogelijkheid van een Line 6 M9 of M13. Het mooie is dat ik dan ook een aantal fijne distortions erbij krijg, maar dat is niet perse een pre. Ik kan hem natuurlijk wel makkelijk loskoppelen en los gebruiken als ik dat zou willen bij een kleine gig. Deze zou ik dan in een lade kunnen zetten in mijn bescheiden rack.

Het zou het mooiste zijn als ik beide apparaten kan bedienen met 1 midicontroler. Op het moment heb ik een Roland FC-300 die te koop staat, want ik zit er over te denken een Ground Control Pro te kopen.

Ooit komt er ook een rack eindversterker bij om 1 of meer kabinetten aan te sturen.

Wie heeft tips voor de mooiste oplossing en eventuele routing mogelijkheden :)

Nocki
16 februari 2011, 00:06
Grappig. Ik wil de 11r ook gaan kopen en dacht idd aan een combi G-system ivm de controller of een gmajor/gforce...
Met een g-force kan je je fx net als bij de 11r weer op de juiste plek zetten maar ook naast elkaar wat veel mooie mogelijkheden geeft!

TimS
16 februari 2011, 00:22
Als je het zo gaat doen is eigenlijk het enige voordeel van een 11R dat je verschillende versterker modellen hebt... En zelfs dan is de winst tov meerdere rack preamps marginaal, eindversterker en kasten wegen veel meer. Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar het klinkt zo alsof het een goed idee is om te ruilen met Nocki ;)

Waarom wil je eigenlijk meer effecten? Ik heb zelf aan die 2 delays en 8(?) reverbs wel genoeg, ik gebruik eigenlijk zelfs alleen de BBD delay. Je zou de boel volgens mij ook wel in kunnen stellen dat je die compressie niet nodig hebt. Een pitch shifter gaat inderdaad niet lukken zonder extra apparaat, maar dan zou ik eerder een losse pitch shifter in de loop doen (Whammy is geloof ik midi aanstuurbaar).

Tankman
16 februari 2011, 01:00
Als je nou je 11r verkoopt en al dat geld dat je uit wilt geven aan een ground control en meerdere effecten etc opspaart, zit je toch al aardig in de buurt van de prijs van een Axe FX. Wat dacht je daarvan?

Liquid_Metal
17 februari 2011, 13:32
Als je nou je 11r verkoopt en al dat geld dat je uit wilt geven aan een ground control en meerdere effecten etc opspaart, zit je toch al aardig in de buurt van de prijs van een Axe FX. Wat dacht je daarvan?

+1.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de Axe-lovers ook extra units aan hun Fractal unit gaan hangen. Dan is het einde weer zoek :supercool:.

CoiLive
17 februari 2011, 13:43
Als je nou je 11r verkoopt en al dat geld dat je uit wilt geven aan een ground control en meerdere effecten etc opspaart, zit je toch al aardig in de buurt van de prijs van een Axe FX. Wat dacht je daarvan?

Daar heb ik inderdaad aan gedacht, maar:

Elevenrack verkoop je voor 600 euro (max denk ik)

De Ground control pro zou zelfs niet helemaal voldoende meer zijn, maar nog net goed genoeg om alles goed aan te sturen op de Axe-Fx. Maar deze houden we er dan eventjes in: 200 euro (met verkoop van de FC-300 meegerekend)

G-Major 2 (450 nieuw) (kan ik tweedehands maar niet vinden)

Dan nog tussen de 200 en 400 euro voor een nieuwe audio interface, laten we zeggen 300 euro.

Axe-Fx standaard is heel soms te vinden voor 1400 a 1600 euro.

Dus: De boel verkopen en voor een Axe-Fx gaan inclusief Ground Control Pro en nieuwe audiointerface ben ik ongeveer: 1600 (axe-fx) - 600 (verkoop 11R) + 200 (GCP) + Audio Interface (300) = 1500 euro.

Als ik alleen een G-Major 2 erbij koop is dat ongeveer: 450 + 200 = 650 euro. Dit kan ook goedkoper als ik voor een tweedehands M9 of M13 ga.

Hoe dan ook: Axe-Fx is nog steeds te duur met alles wat erbij komt. Helaas :)

Nocki
17 februari 2011, 13:52
off topic: Mocht de 11r weggaan hoor ik het graag!

on topic: er schijnt een nieuwe controller aan te komen mocht de gcp niet voldoen voor je...

CoiLive
17 februari 2011, 13:59
off topic: Mocht de 11r weggaan hoor ik het graag!

on topic: er schijnt een nieuwe controller aan te komen mocht de gcp niet voldoen voor je...

Welke controler? :D Ik wil info!

Ik ga er vanuit dat de 11R niet weg gaat. Het is echt een prachtig ding.

Nocki
17 februari 2011, 14:21
Inde laatste paginas van het 11r anno 2010 topic staat een verwijzing met en link van iemand... Ik kan het me zo goed niet voor de gest halen welke controller het was...

Nocki
17 februari 2011, 14:41
http://www.rjmmusic.com/

dit is m....