PDA

View Full Version : David Gilmour gitaarband



wireman
15 februari 2011, 14:15
Meestal kijk ik zo een, twee keer per week op Marktplaats op zoekvraag 'Gilmour' , gewoon om eens te checken of er nog geinige hebbedingetjes te vinden zijn.. Ik ben hard aan het sparen om een Custom Shop signature 'black strat' aan te kunnen schaffen.. Daar moet natuurlijk een 'matching strap' bij.. Ik had stiekem al eens gezocht op de Gilmour gitaarband (de bruine met de creme kruisjes) en kwam toen uit op een amerikaans bedrijf dat ze maakt voor 250 dollar (tuurlijk....) Na enig doorspeuren kwam ik vorig jaar op de site van HELL FOR LEATHER.. Klinkt nogal vaag.. I know..

Dit is echter het bedrijf van Martin Swaine Pryce, een kleermaker uit Engeland die pretendeert dat hij al meer dan 30 jaar banden en kleding maakt voor o.a. AC/DC, Jeff Beck, Robert Plant, Guy Pratt, Ozzy Osboune, Tony iommi en David Gilmour... (eigenlijk de grotere britse namen in de muziekgeschiedenis) Hij heeft de "Hendrix" band van Gilmour opgelapt en heeft vervolgens gevraagd of hij op kleine schaal de band na mocht maken.. (volgens mij met de nodige bonje, want zelf mag hij de naam niet noemen op de site, dit wordt allemaal door klanten genoemd..).. maar.. voor 72,50 GBP heb je zo'n ding.. doe daar 9,50 GBP bij en je hebt omgerekend voor ongeveer 100 euro een echte Gilmour strap die misschien wel (ik weet het namelijk nog niet zo..) door de kleermaker gemaakt is die de ECHTE gilmour band heeft gereviseerd. Ik had zoiets van.. Als ik de zwarte strat ooit scoor... bestel ik er een!

Nu kwam ik er vorige week een tegen op Marktplaats van een man uit Zoetermeer. (nu blijkt op dit forum, bekend onder de naam Rocker_71) Hij heeft er dus een gekocht bij HELL FOR LEATHER en deed m nu weg.. Hij bleek m een paar jaar terug te hebben gekocht vanwege de Hendrix geschiedenis. Ik heb de band voor 60 euro over genomen.. en dat is best geinig.. nou nog een FENDER CUSTOM SHOP NOS DAVID GILMOUR SIGNATURE STRATOCASTER om eraan te hangen.. (misschien ook wel voor 60 procent van de kostprijs?) tja.. voorlopig nog even doordromen en genieten van de band.. Maar. zoek je er ook een?.. WWW.HELLFORLEATHER.TV Het is erg zacht leer (meurt alleen nogal naar leer) en gewoon goede kwaliteit.. (en ook niet onbelangrijk.. hij zit lekker!!)

cheers!!

macwilliams
19 februari 2011, 10:44
Zo zeg......

vincedepooh
19 februari 2011, 12:06
Leuk verhaal! Sucses met de zoektocht van je strat.

rocker_71
19 februari 2011, 18:14
Leuk stukje!
Ben blij dat ie goed is terecht gekomen. ;)

Hier nog een live pic van me met die band (in Bosuil, volgens mij mijn enige gig met die strap)

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Wildcard%20Dukes/2010Bosuil-WildcardDukes8sepia.jpg

rockgod69
17 maart 2011, 18:33
is die strap van Gilmour niet van Hendrix geweest? heb ik es ergens gelezen...

wireman
17 maart 2011, 20:10
Klopt.. Hij was ooit van Hendrix (er zijn overigens nog foto's op het net te vinden waarop Jimi speelt en de band draagt). De band heeft de vrouw van Gilmour, genaamd Polly Samson, op een veiling gekocht tbv de verjaardag van Gilmour tijdens de 'on an Island' tour. Het was dus een geschenk van zijn vrouw.
De band is toen naar verluid door Marin Swayne Pryce opgelapt, waarna Gilmour m ook echt is gaan gebruiken en een iconisch geheel is geworden met zijn 'black strat'.

Welkom trouwens!!

Pepe
17 maart 2011, 21:03
Inderdaad, wat een verhaal voor een strap die je gewoon bij Thomann (http://www.thomann.de/nl/minotaur_dave_brown.htm) kan kopen?

lollol
17 maart 2011, 21:23
Inderdaad, wat een verhaal voor een strap die je gewoon bij Thomann (http://www.thomann.de/nl/minotaur_dave_brown.htm) kan kopen?

Zozo, prijsverschilletje...:hippie: (Ik zou zoiezo nooit een strap van meer dan dat kopen)

@Rocker: Wat voor kabel heb jij? Vox/Bullet/Lava/Fender? en hoe bevalt hij:ok:

wireman
18 maart 2011, 10:28
Tja.. Mijn band is een handgemaakte exacte Replica van de 'Hendrix' strap.. En daar betaal je ook voor. Hij zit overigens wel SUPER lekker en is mij de 60 euro dik waard!. Die van Thomann komt inderdaad in de buurt, maar leg ze naast elkaar en je zult zien dat het toch twee totaal verschillende banden zijn. Het is maar net hoe dicht je naar het origineel wil. De Thomann band is ook een leuke knipoog naar Gilmour.. zeker weten!, maar tegelijkertijd echt wel een heel ander ding. Een fan kan het wel plaatsen, maar herkent het niet als replica.. En dat is in mijn optiek een groot verschil. De enige overeenkomst is dat ie bruin is en creme kruisjes heeft.. Zo een heeft Correct er ook eens verkocht van het merk Gaucho.. Was toen twee tientjes, dus tja.. Het is maar net wat je wil. Hang de thomann aan een CS black strat en het is het 'net niet..' hang de mijne eraan en het is 'instant Gilmour' (wat een gedoe over een strap zeg... :seriousf: )

marc_o
18 maart 2011, 10:34
Heerlijk he, het rechtlullen van je aanschaf? dat is zo mooi aan gitaristen....niets te genant om een aankoop te rechtvaardigen.
;)

wireman
18 maart 2011, 10:42
Ja maar ik heb toch ook gewoon gelijk? :seriousf:

marc_o
18 maart 2011, 10:51
100% zelfs!!! :ok:

wireman
18 maart 2011, 10:57
En als ik morgen een andere koop... omdat ie net wat anders is.. En net wat origineler is, en net wat beter is, en net wat lekkerder zit, en net wat steviger is, en net wat duurder is, en net wat meer Gilmour uitstraling heeft, en net wat bijzonderder is.... en net wat..... pffffff... HEB IK OOK GELIJK!!! :seriousf:

lefthandstrat
18 maart 2011, 14:00
Inderdaad, wat een verhaal voor een strap die je gewoon bij Thomann (http://www.thomann.de/nl/minotaur_dave_brown.htm) kan kopen?

Zit ik met grote interesse te lezen.......komt ineens deze droge opmerking er tussendoor.......hahahaha:seriousf:

Ronaldo
29 maart 2011, 15:49
Was die originele van Hendrix trouwens niet paars en is ie bruin geworden van de ouderdom?

E-J
29 maart 2011, 16:45
Je bent alleen vergeten dat wanneer je een DG signature Strat koopt, die riem er automatisch bij komt... ;)

Ik heb die Minotaur riem van Thomann, zeer fijn en comfortabel. De riem past heel mooi bij een Les Paul..!

livepulse
31 maart 2011, 19:01
Je bent alleen vergeten dat wanneer je een DG signature Strat koopt, die riem er automatisch bij komt... ;)

Dat dacht ik ook maar volgens mij is Fender daar mee gestopt. Op een heleboel sites wordt de gitaar zonder strap geleverd... beetje vreemd voor die prijs...
Als iemand meer info heeft:graag, want ik ben erg benieuwd of dit klopt.

wireman
7 april 2011, 16:57
Nope.. De meegeleverde strap is NIET de Hendrix strap maar een reguliere zwarte die hij daarvoor gebruikte. Voor zover ik weet is de Hendrix-strap nooit door FENDER bij de Black Strat meegeleverd. Kan natuurlijk altijd zo zijn dat er winkels zijn die bij wijze van Gilmick.. eh.. Gimmick via Hell for Leather of dat Amerikaanse bedrijf een strap meelevert.. (zou wel een leuke marketingstunt zijn).

mesaman
11 april 2011, 23:00
ik zoek al jaren een richard wright gitaarband,maar kan hem niet vinden en je ziet hem eigelijk ook nooit.dus als iemand hem tegen komt hoor ik het graag.

wireman
13 april 2011, 12:19
Dan moet je een Richard Wright gitaar kopen.. daar krijg je de strap bij..

Arjan12
13 april 2011, 12:51
ik zoek al jaren een richard wright gitaarband,maar kan hem niet vinden en je ziet hem eigelijk ook nooit.dus als iemand hem tegen komt hoor ik het graag.

En een Nick Mason-basgitaar zeker.

mesaman
20 april 2011, 00:11
nee dat niet.maar mischien wel de mandoline.de nick mason band vind ook ook wel leuk