PDA

View Full Version : Overdrive pedaaltjes



Liam Gallagher
16 mei 2003, 09:51
Welke is beter voor de "Britpop/Indie" sound (Kula Shaker, Oasis etc.)

De Boss Overdrive OD3 of Boss Superdrive SD1

riesj
16 mei 2003, 10:03
Hoi,

Die pedalen liggen bij de meeste winkels toch gewoon in de schappen?

Ik zou gewoon die pedaaltjes naast elkaar testen en degene nemen die je zelf het lekkerst vindt klinken.

Groeten,

stringer
16 mei 2003, 21:10
Wat heeft iedereen toch met BOSS. Het is niet echt slecht ofzo, maar er bestaan echt nog meer merken die pedalen maken. Voor de sound die jij zoekt, zou je ook eens SNARLING DOG-pedalen of MAXON kunnen proberen.

Mitch
16 mei 2003, 21:25
Ik heb ook werkelijk de pest aan die dingen, maar zo lang ze zo ontzettend goed gedistribueerd worden zal het wel de standaard blijven ben ik bang....
Zoals al gezegd: die krengen liggen overal in de schappen !:D

Speeddemon
17 mei 2003, 01:01
Met alle respect, maar
a) Maxon is amper in Nederland te krijgen
b) Bosspedalen hebben een goeie buffered bypass, een zeer goeie FET-switch, en zijn super degelijk.

Daarbij klinkt die OD-3 gewoon goed. Veel beter dan een Tubescreamer.
En voor je denkt "Dat zal wel zo'n 13 jarig skatertje met een Metalzone en een Squier", helaas... 23 jaar, 3e jaars Rockacademie, 10 jaar gitaarspelen en een Tubefactor als belangrijkste OD/DS. I know a thing or two about good tone... :razz:

Maar inderdaad, check die pedalen zelf in een winkel. Kijk eventueel ook eens naar Carl Martin.

Ik heb een Dod 250 pre-amp/overdrive, die ik in de Tubefactor stuur, allebei drive op 40% en level maximaal... dat samen in een licht crunchy versterker kanaal... mmmmm... Gary Moore, eat your heart out!

RadiuS
17 mei 2003, 13:24
a: http://www.haarguitars.nl voila
b: hun constructie is degelijk, maar ze vreten wel degelijk wat van je toon af. De vraag is, hoe belangrijk vindt je t dat dat gebeurt...
Je kan zeggen van ik wil perse de meeste toon eruit halen, maar je kan ook zeggen van mn toon is toch wel mooi ook al wordt er wat afgeknabbeld.

PluueeR
17 mei 2003, 17:09
ik denk mooi topic, aangezien ik ook helemaal into britpop ben. Maar de reacties vallen me enigzinds tegen.

Zelf haal ik het lekkerste geluid voor britpop gewoon rechtstreeks uit de versterker, licht overstuurde JCM800 met een hollow body gitaar te gek.

marc_o
17 mei 2003, 21:35
en zo maken die britpopmennekes het zelf dus ook, gewoon een leuke buizenbak en inpluggen maar, hooguit wat pedaaltjes voor kleuring.

Speeddemon
17 mei 2003, 23:49
In dat geval jongens, zou een gemodde Boss SD-1 of een Dod 250 volstaan. Gewoon net dat randje extra... een ongemodificeerde Boss SD-1 haalt wel behoorlijk wat van je laag af, maar d'r is een redelijk simpele mod in omloop, die van een SD-1 een soort TS808 maakt...

Wat die Dod 250 betreft, die laat je laag voor wat ie is. Gain wel met mate gebruiken, ik heb meestal gain op 30% en level op 100%.
Als je hem ZO voor een crunch-kanaal van een buizenamp zet... Yeah Baby!

wietse
18 mei 2003, 09:02
Op 2003-05-17 23:49, schreef Speeddemon:
d'r is een redelijk simpele mod in omloop, die van een SD-1 een soort TS808 maakt...


wat voor mod is dat en waar kan ik die vinden
heb een SD-1 en dit lijkt me dus wel leuk.

PeArLjAm
18 mei 2003, 12:36
Op 2003-05-18 09:02, schreef wietse:


Op 2003-05-17 23:49, schreef Speeddemon:
d'r is een redelijk simpele mod in omloop, die van een SD-1 een soort TS808 maakt...


wat voor mod is dat en waar kan ik die vinden
heb een SD-1 en dit lijkt me dus wel leuk.


Hey,
ik heb die mod volgens mij nog op mijn pc staan, email me even of stuur even een bericht met je email adres. Een paar componentjes veranderen en dat was het (4 volgens mij)

PeArLjAm
18 mei 2003, 12:48
Hier staat nog een wat moeilijkere mod trouwens:
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=1754940045b169d6d5533d62b7eaa892& threadid=302205

wietse
18 mei 2003, 12:50
mijn email adres is zichtbaar voor iedereen.
zoals je kan zien in het balkje onder mijn post.

PeArLjAm
18 mei 2003, 12:59
Op 2003-05-18 12:50, schreef wietse:
mijn email adres is zichtbaar voor iedereen.
zoals je kan zien in het balkje onder mijn post.



sorry hoor, ik bedoel graag of niet hoor.. :smile:

wietse
18 mei 2003, 13:26
bedankt zal van de week effe de nodige onderdelen halen.
is inderdaad niet zo moeilijk gewoon stap voor stap vervangen en klaar is kees .

stringer
18 mei 2003, 19:47
Voor mister speeddemon: als je zo'n toonfanaat bent moet je eens een HOT CAKE proberen. Ziet eruit als een MXR distortion+, maar blijkt aangesloten hetzelfde te reageren als een opgefokte buizenamp. Alle klassieke tonen zijn eruit te halen en dit ding heeft echt danoontje POWER. Ze zijn wel moeilijk te krijgen. Misschien Jukebox in Boekel !

Speeddemon
19 mei 2003, 02:37
"Toonfanaat"?!...mwah...ach... :grin:

als je een Tubefactor hebt, begrijp je het misschien wat beter... :wink:.

Anyway, als het goed is, ga ik binnenkort naar Jukebox (in Boekel). Als ze ook een Banzai Fireball II hebben staan, ga ik die ook zeker proberen.

Weet er iemand of de MI Audio Tube Zone verkocht wordt ergens in Nederland?

moretel
19 mei 2003, 09:19
als je een Tubefactor hebt, begrijp je het misschien wat beter... :wink:.


Ik gebruik ook een tube factor, vnl om mijn valvestate wat op te krikken en het geluid eat voller te maken,
hoe gebruik en vind je factor 2 ?, als ik factor 2 intrap loopt iedereen gelijk weg , gaat zo ontzettend hard in vergelijking met factor 1

Nielsje
20 mei 2003, 10:29
Tis lang geleden,maardan nu weer een reactie van mij:
keb een dod 250 en een zelfgemaakte booster, nou ... allebei al goed, maar in combinatiekunnen ze toch extreem geil klinken.... versterkerm moet wel buizen bak zijn en gewoon net zo instellen dat ie net niet opbreekt...kan je dan doen met je booster...

musicmaniac
21 mei 2003, 21:06
helaas... 23 jaar, 3e jaars Rockacademie, 10 jaar gitaarspelen en een Tubefactor als belangrijkste OD/DS. I know a thing or two about good tone...


Jaja, het riekt hier een beetje naar eigendunk ...

Mitch
21 mei 2003, 22:01
Op Harmony Central woont -ie "net naast de Poolse grens".
Als zijn muziekkennis net zo ver reikt als zijn topografie :grin:

Effe serieus, die H & K bakkies zijn echt niet beroerd (die hele serie is best goed), maar om daar nou het toon-walhalla mee binnen te wandelen.... wat was je hiervoor gewend dan ??????

Speeddemon
21 mei 2003, 23:28
Boss GT-3.

wat betreft mijn locatie, ik BEN 3/4 Pools, 1/4 Nederlands (wel gewoon hier in Breda geboren), en Jerkoffski bestaat dus niet.
Daarbij vond ik het wel een leuke sneer naar Duitsers... :wink:

Wat nou eigendunk? Ik probeer gewoon effe uit te leggen dat ik NIET zo'n 14 jarig pikkie ben, die 3 maanden gitaar speelt, en bij Feedback de Triple Rectum-frier op 10 zet en dan heel slecht "Come as you are" gaat PROBEREN te spelen, o.k.?

Sorry hoor...

RadiuS
22 mei 2003, 08:22
Op 2003-05-19 02:37, schreef Speeddemon:
Weet er iemand of de MI Audio Tube Zone verkocht wordt ergens in Nederland?


Geen id, maar ik vond de mp3tjes ervan nie echt mooi klinken ofzo...k vraag me af of ie wel goed is. De BJF Baby Blue interesseert me meer, maaja...geen geld he :s k werk niet op t moment

iam
22 mei 2003, 10:18
tube king is wel ok denkik (is mn eerste overdrivepedal)
weet er verder niets over :razz:

Mitch
22 mei 2003, 18:21
Op 2003-05-21 23:28, schreef Speeddemon:
Wat nou eigendunk? Ik probeer gewoon effe uit te leggen dat ik NIET zo'n 14 jarig pikkie ben, die 3 maanden gitaar speelt, en bij Feedback de Triple Rectum-frier op 10 zet en dan heel slecht "Come as you are" gaat PROBEREN te spelen, o.k.?

Sorry hoor...

Ik begrijp je wel hoor, no offence. Vond alleen dat je een tikkie overdreef, maar daar is op zich niks mis mee :smile:

Trouwens, nog irritanter zijn de Satriani-wannabees die in een oefenhok gaan zitten met de versterker vééééééél te hard zodat iedereen kan horen hoe snel ze zijn :grin:

wietse
24 mei 2003, 19:18
net die mod uitgevoerd van sd-1 naar ts808
klinkt lekker wat minder ruw dan de sd-1 alleen wel een wat minder volume dan een ongemodde.
maar de klank is goed,helderder meer bluesy vind ik boel gaat wel snel fluiten nu als ik hem voor m'n scheurkanaal heb.
moet nog effe de goede instelling vinden,u wordt hartelijk bedankt pearl-jam voor de toegestuurde mod ben er blij mee.

PeArLjAm
25 mei 2003, 15:13
Op 2003-05-24 19:18, schreef wietse:

moet nog effe de goede instelling vinden,u wordt hartelijk bedankt pearl-jam voor de toegestuurde mod ben er blij mee.

Graag gedaan, dus hij klinkt beter dan die eerst klonk. Das mooi, kwestie van een paar componentjes veranderen en klaar is kees.. O ja, veel plezier ermee wietse.. :wink:

sonic gadgets
13 juni 2003, 20:06
Hoi gasten, effe nog een reactie.. Wat maakt het nou uit dat er van die gasten van 13 een triple rectifier lekker opschroeven en come as you are spelen, als dat nou hun ding is..

"We kunnen niet allemaal bizar gitaarspel leveren"

Ik vind overigens de tubescreamer van ibanez wel lekker klinken, ik weet niet maar wel vaker met boss gespeeld maar niet echt mijn ding. Liever een wat rauwer geluid. trouwens over rauwer geluid, kent iemand zo'n mxr pedaaltje, wat boost geeft en is dat het geld waard, kost rond de 130 euro's

groeten Peter

Speeddemon
14 juni 2003, 01:35
Hoi gasten, effe nog een reactie.. Wat maakt het nou uit dat er van die gasten van 13 een triple rectifier lekker opschroeven en come as you are spelen, als dat nou hun ding is..

Als ze het eens GOED zouden spelen, dan maakt het mij niks uit.

Maar elk bezoek aan Feedback is voor hen een soort auto-didactische gitaarles, onder het niveau "Knoop in je zakdoek"... :roll: :wink:

Even terzijde, ze zouden echt eens AIRCO in die stomme oefenhokjes bij Feedback moeten plaatsen... Ik kom er altijd totaal bezweet uit.
... Nou speel ik ook wel heel bevlogen... :-D :wink:

Nicci
14 juni 2003, 10:51
Op Harmony Central woont -ie "net naast de Poolse grens".
Als zijn muziekkennis net zo ver reikt als zijn topografie :grin:


de nederlands / poolse grens . . . . als ik me het goed herinner.

Mitch
14 juni 2003, 12:57
Helemaal juist ! Maar Duitsland voor het gemak overslaan is ook eigenlijk wel een goede grap :dance:

Speeddemon
14 juni 2003, 15:33
Dank U! :)

X-Pensive Wino
14 juni 2003, 15:47
[quote=sonic gadgets]Hoi gasten, effe nog een reactie.. Wat maakt het nou uit dat er van die gasten van 13 een triple rectifier lekker opschroeven en come as you are spelen, als dat nou hun ding is..

Als ze het eens GOED zouden spelen, dan maakt het mij niks uit.

Maar elk bezoek aan Feedback is voor hen een soort auto-didactische gitaarles, onder het niveau "Knoop in je zakdoek"... :roll: :wink:

ook ik bespeur een KLEIN beetje kapsones :roll: :roll: :roll:
vergeet niet dat je zelf mischien ook zo begonnen ben.
en met je 23 jaar ben je ook nog een snot aap hoor :-D :-D :-D :-D

sash
14 juni 2003, 16:08
Maar op z'n 13e speelde ie vast en zeker niet op een triple rectifier. Durfde er vast ook geeneens naar te kijken :D

Speeddemon
15 juni 2003, 00:14
precies, ik heb zelfs NOOIT een Nirvana nummer gespeeld in een muziek zaak.

Dat heeft trouwens niks met kapsones te maken, puur met goed fatsoen.
Als ik iets NIET goed kan spelen, ga ik dat niet TOCH doen, en dan nog keihard in een winkel, o.k.?
Snap je m'n bedoeling nu?

Ik speelde toen ik 13 was en m'n 2e gitaar kreeg (Hohner strat-model) bij Poppeliers Culemborg wel een keertje Hey Joe en toen moest m'n moeder zo hard lachen (niet omdat ik het fout speelde ofzo, maar gewoon puur zo van "ah, dit nummer kan ie helemaal, dus speelt ie het maar ook") dat ik daarna eigenlijk nooit meer zo hele nummers heb geprobeerd te spelen in winkels.

Tegenwoordig meestal wat flarden Deep Purple, Judas Priest, Dark Angel en Ratt... van die akkoorden waarmee je goed kan bepalen hoe transparant een crunch/lead-kanaal van een buizenamp klinkt. Less gain is more... (vandaar dat ik het 4e kanaal van de Diezel VH4 ook echt overdone vind)