PDA

View Full Version : Akoestische gitaren in Amsterdam?



EuroCinema
15 februari 2011, 12:04
Er komt een kennis uit het buitenland naar Amsterdam en die wil graag wat akoestische (western) gitaren proberen. Waar kan ik het beste met hem heen?
(Ik kom best veel in gitaarzaken in Amsterdam, maar ben zelf een echte elektrische speler...)

interessander
15 februari 2011, 12:10
Dan zou ik alleen voor de eigenaardige modellen en andere instrumenten eens bij palm guitars kijken! http://www.palmguitars.nl/

EuroCinema
15 februari 2011, 12:31
:dontgeti: Balen, ik zie net dat die op vakantie zijn - want het was een supergoeie tip!

Don Capo
15 februari 2011, 12:44
Anders naar Dijkman (niet mijn favoriet). Als je daar toch bent kan je meteen even doorlopen naar La Guitarra Buena in de 9 straatjes. Geen Westerns, maar een zeer specifieke collectie klassieke en Flamenco's, zeker de moeite waard om eens binnen te lopen.

EuroCinema
15 februari 2011, 12:52
Ik vind Dijkman wel een prima zaak eigenlijk, hebben ze nou nog een derde verdieping met akoestische gitaren?

Pepe
15 februari 2011, 13:10
Sacksioni voor de high end en exotica en Dirk Witte heeft vooral veel in de middenklasse.

Don Capo
15 februari 2011, 13:50
Ik vind Dijkman wel een prima zaak eigenlijk, hebben ze nou nog een derde verdieping met akoestische gitaren?


Ik krijg er gewoon geen lekker gevoel bij, bij die zaak. Tassen beneden laten haat ik.

Tristan
15 februari 2011, 13:52
Zaksioni heeft weleens wat moois hangen, en misschien mag je er zelfs op spelen! :crazyhappy:
Dirk Witte voor de middenklasse inderdaad, soms wel een goede voor een goede prijs.
Dijkman heeft volgens mij, op Palmguitars na, het meeste interessante spul hangen, inderdaad op de verdieping boven de elektrische gitaarafdeling.
Ja, tassen beneden laten vind ik ook ruk, maar het zal wel nodig zijn, volgens mij hebben ze bij Dirk Witte trouwens ook zo'n beleid hoor.

Woml
15 februari 2011, 14:17
Niet heel groot, maar ik vind ze altijd wel sympathiek: Berkel/Hampe, op het Spui.

Don Capo
15 februari 2011, 14:31
Zaksioni heeft weleens wat moois hangen, en misschien mag je er zelfs op spelen! :crazyhappy:
Dirk Witte voor de middenklasse inderdaad, soms wel een goede voor een goede prijs.
Dijkman heeft volgens mij, op Palmguitars na, het meeste interessante spul hangen, inderdaad op de verdieping boven de elektrische gitaarafdeling.
Ja, tassen beneden laten vind ik ook ruk, maar het zal wel nodig zijn, volgens mij hebben ze bij Dirk Witte trouwens ook zo'n beleid hoor.

Leef jij nog? ;)

Ja, ik ben ook geen kenner van al die zaken moet ik eerlijk toegeven. Ik ben er allemaal wel een keertje geweest maar slaag toch het beste bij La Guitarra Buena. Dat is zo klein, daar kan je je tas helemaal niet beneden laten ;)

dadgad
15 februari 2011, 14:34
Hallo,

Vlak bij Sacksioni zit ook nog De Plug. Veel gebruikte electrische
gitaren, maar soms ook mooie "vintage" acoustische.
Tijdje geleden hadden ze ook nieuwe Arias staan.

Iets meer acoustisch dan De Plug is The String op het Van der
Helstplein.
Veel keuze ook in jazzgitaren (f-hole met pickups), maar in het
"achterkamertje" (links achterin de winkel) ook wat acoustiche en
resonator gitaren.

Verder is alles wat ik in A'dam ken al wel genoemd.

Greetz,

Han.

Don Capo
15 februari 2011, 14:37
Soundplaza heb je ook nog (Amstelveenseweg)

Dreverhaven
15 februari 2011, 14:48
Tijdje terug een paar zaken afgeweest in A'dam. Wat me vooral is opgevallen: bij Hampe op het Spui hadden ze bijna niets, was er gauw klaar. Dijkman was een ramp. Alles was zo slecht onderhouden, ouwe snaren op gitaren, op de een of andere manier klonken de types die ik daar probeerde (en al eerder in andere tenten had geprobeerd) niet op een gegeven moment had ik een gitaar vast waarbij dat ding achterop waar je je strap aan kan bevestigen eruit knikkerde. Ik kreeg er een gammel gevoel bij en ben maar weer verder gegaan. Uiteindelijk had ik bij Sacksioni wel fijne service gehad en niet zo'n verkoper erbij die continu op je vingers zit te loeren tijdens het spelen. Daar maar een Eastman AC520 aangeschaft.

Tristan
15 februari 2011, 14:49
Leef jij nog? ;)

Ja, ik ben ook geen kenner van al die zaken moet ik eerlijk toegeven. Ik ben er allemaal wel een keertje geweest maar slaag toch het beste bij La Guitarra Buena. Dat is zo klein, daar kan je je tas helemaal niet beneden laten ;)

Enigzins, veel gebeurd.
Nou ja, het ziet ernaar uit dat het over een tijdje wel weer wat beter gaat.
Misschien kom ik trouwens ook weer in het Noorden wonen, even afwachten. :D

Little Jay
15 februari 2011, 15:05
Joh Euro, stap in de trein en neem je kennis lekker mee naar Casa Benelly in je oude home-town..... :D

(heb gehoord dat Ben en Elly er mee stoppen en de zaak overgenomen gaat worden...)

EuroCinema
15 februari 2011, 15:49
Geen slechte! Maar redden we niet in de tijd. Het gaat trouwens om Dave van Fast3, die ken jij misschien wel. Verdomd goeie gitarist in de Grant Green stijl.

Little Jay
15 februari 2011, 16:33
Oh da's cool! Ken 'm inderdaad wel! Niet persoonlijk dan, maar wel van z'n spel bij Fast3 zeg maar ;-) Ze waren ook op het St. Paul festival toch?

Which reminds me.... moet Tracin' Tracy nog vrienden laten worden met Fast3 op MySpace ;-)

EuroCinema
15 februari 2011, 16:39
Yep, daar ken ik 'm van. Laten we zeggen dat mensen mij een goeie gitarist vonden totdat hij begon te spelen. :crazyhappy: Wat een beest!

hadv
15 februari 2011, 16:59
Soundshop in Amstelveen, hebben wel wat maar voornamelijk laag- en middensegment.
Niet in Amsterdam maar in Amersfoort: Kees Dee. Enorme sortering in merken en prijsklassen.

Little Jay
15 februari 2011, 17:07
Yep, daar ken ik 'm van. Laten we zeggen dat mensen mij een goeie gitarist vonden totdat hij begon te spelen. :crazyhappy: Wat een beest!

haha, ja dat gevoel ken ik........

Mochten jullie bij Sacksioni langsgaan: daar hangt momenteel ook nog een ES-330 uit '65.....

EuroCinema
15 februari 2011, 17:10
Zo hee, meteen ff gecheckt op de site. 4400 euro. Slik, daar moet ik dus met een GROTE boog omheenlopen anders ben ik de sjaak!

Little Jay
15 februari 2011, 17:19
haha! Ach, misschien kun je er nog 100 à 200 afpraten.......

MeneerJoost
15 februari 2011, 18:53
Sacksioni heeft heel wat moois staan ja! En Dijkman heeft ook veul; en service ach, mocht mezelf bedienen dus dat ging prima allemaal(:

Succes

Ruudj
15 februari 2011, 19:02
Ik ken alle genoemde winkels, maar de grootste acoustische keus heb je toch op 40 minuten treinen vanaf Amsterdam bij Benelly in Den Haag :noob: