PDA

View Full Version : T-Rex Mudhoney 2 review



McKaren
15 februari 2011, 11:50
T-Rex Mudhoney 2 review:

Vorig jaar zocht ik naar een pedaal die me in combinatie met m'n Fender versterkers die typische Hendrix sound kon geven. Denk aan het rauwe geluid van Foxy Lady en Voodoo Child. Het mooie, volle Hendrix-belletjes-clean had ik al, dat haal ik uit de neck pickup van m'n strat. En omdat ik nog steeds niet helemaal tevreden was over de combinatie Boss Ds-1 en Ibanez Ts-9, werd het wel tijd...

Na lang getwijfeld te hebben over de Reezafratzitz van een firma genaamd Emma, heb ik toch besloten dat daar teveel sublaag en tophoog in zit. Hierdoor is het geluid meer richting 'modern high-gain', en ik zoek het toch meer in de 'Vintage high-gain' hoek… Gruizig, vies, rock n roll. Ook moest het pedaal goed klinken in combinatie met mijn tubescreamer, want de Ts-9 is een blijvertje. Uiteindelijk kwam ik de Mudhoney van T-Rex tegen. Dit oranje pedaal gaf me met de ingebouwde 'boost' ingeschakeld volle, romige haast fuzz-achtige bassen, en met wat tweaken van de toneknop, een bijtend Hendrix-achtig treble. Geweldig gewoon. Zonder de gainboost is het eigenlijk gewoon een mooi heldere tubescreamer. Het grote probleem met dit pedaal is echter dat beide standen echt fenomenaal klinken! En ook T-Rex heeft dit zich blijkbaar gerealiseerd. Want, nog niet zo lang geleden lag ie dan bij mij thuis… De Mudhoney2!

T-Rex nam twee Mudhoneys, bouwde deze in 1 behuizing, paste de lay-out iets aan en voila… De tweede versie van dit geniale pedaal was geboren. Beide kanalen van de Mudhoney2 zijn niet serie geschakeld, wat inhoudt dat je de geluiden niet kunt stapelen. Echter, in de praktijk blijkt dit niet nodig… Met de boost ingeschakeld zit er vrij veel gain in het pedaal zelf. Als je je perfecte geluid gevonden hebt op het ene kanaal van de Mudhoney2, kun je op het andere datzelfde geluid instellen met een flinke volumeboost voor je solo's. Of stel de ene kant van het pedaal in voor een lichte crunch en de andere kant voor een heftige leadsound. Beide kanalen komen met een eigen gain-, volume- en toneknop, wat de Mudhoney2 een erg veelzijdig pedaal maakt.

De tweede versie van dit T-Rex pedaal heeft een fractie meer treble dan zijn voorganger. Het betreft hier een miniem verschil en persoonlijk compenseer ik dit door de tone een millimeter lager in te stellen. Hierdoor klinkt versie 2 exact gelijk aan versie 1. Ook is de hoeveelheid gain in beide versies gelijk gebleven. Ik kan dan ook garanderen dat iedereen die tevreden is over de sound van de eerste versie, deze tweede versie blind kan kopen. Slimme marketing dus, er wordt blijkbaar goed geluisterd naar de wensen van de gitarist bij T-Rex.

Grt!

Fuhgawz
15 februari 2011, 13:49
Leuk! Lijkt me een heel veelzijdig en bruikbaar pedaal. Veel plezier ermee!

wireman
15 februari 2011, 14:48
klinkt goed... goeie review!!

fs1980
23 februari 2011, 11:55
Misschien een stomme vraag maar is dit echt een distortion of meer een fuzz??
Ben erg benieuwd hoe die klinkt!

elmoman
23 februari 2011, 12:46
Meer een overdrive naar een fuzz (met de boost en de gain hoog)..

fs1980
23 februari 2011, 14:22
En het verschil tussen Dr swamp en Mudhoney2 is...???
Beiden duel , alleen dr swamp meer dist en mudhoney fuzzy???

stratman1976
23 februari 2011, 15:30
Ik heb/had beiden en de dr. swamp bevat veel meer compressie en er zit veel meer hoog in. Ik vind de mudhoney een stuk warmer en organischer. De dr. swamp is ook wat harder en scheller, niet echt mijn geluid