PDA

View Full Version : Engl Savage 120 info enzo.....



Marc Oblivian
16 mei 2003, 09:45
Heyhey,

Ben dus beetje halfhalf naar een versterker voor live spelen op zoek (het heeft nog geen echte haast).

Heb hele goede dingen over de Engl Savage 120 gehoord.
Ook ff op harmony central gekeken en ook daar allemaal lovende reacties (sound: een 10!!! je kent het wel....)
Ik vraag me af of het allemaal waar is wat er over wordt gezegd: ik bedoel...het is bija te mooi om waar te zijn: 4 kanalen met alle mogelijke perfect klinkende (van clean tot heavy dist.) geluiden, of je nu country, bleus of blackmetal speelt, de Engl kan het allemaal...!!

DAAROM DE VOLGENDE VRAGEN:

1. Berusten deze beweringen op de waarheid...jaja klank is subjectief voor een gedeelte, wat ik bedoel: zit er een kern van waarheid in?
2. de Engl savage 120 is aan de prijs...
Heeft Engl een goedkoper alternatief dat qua geluid en mogelijkheden enigszins in de buurt komt van de Savage 120 (Savage 60, Sreamer ofzo?)
3. Welke speakerkast past goed bij de Savage 120?
4. Waar wordt het merk Engl in Nederland verkocht? Wil er nl. wel een paar testen.
Het liefst in de buurt van Noord-Holland

Senks,

Marc

Btw...indien jullie leuke alternatieven (ook andere merken) weten qua versterker...schroom niet om het te "zeggen".


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc Oblivian op 2003-05-16 09:54 ]</font>

LordRiffenstein
16 mei 2003, 10:54
Ik heb zelf een Savage 120 en ben er ZEER tevreden mee. Hij doet inderdaad wat je zegt, van lekker clean tot zware scheur met zijn 4 kanalen, dubbele master en presence. Ik gebruik de versterker zowel voor een coverband (disco, pop, funk tot alternatieve rock) en voor een bluesband en heb steeds een super geluid.

Een goedkoper model met ongeveer dezelfde mogelijkheden is de Sovereign maar dat is een combo. Je kan op dit moment ook de Savage SE kopen, die is zwaar afgeprijsd omdat volgende maand de nieuwe Savage SE op de markt komt. De Powerball heeft ook 4 kanalen maar is meer richting metal.

Ik gebruik een Engl Standaard 4x12 en die klinkt gewoon super.

Ik weet helaas niet welke winkel er in Nederland Engl verkoopt maar een tip: over de grens in Duitsland zijn ze een stuk goedkoper, zie ook http://www.beyers-musik.de.

In deze prijsklasse heb je natuurlijk heel wat alternatieven zoals Bogner, Diezel, Brunetti, VHT, Framus enz..

HTH,

Yoeri

PS op mijn site staan verschillende soundclips

Marc Oblivian
16 mei 2003, 11:35
Okee, senks...die Savage Se is weer een stukje beter dan de gewone Savage?

LordRiffenstein
16 mei 2003, 11:41
Op 2003-05-16 11:35, schreef Marc Oblivian:
Okee, senks...die Savage Se is weer een stukje beter dan de gewone Savage?

Ik persoonlijk vind de SE NIET beter dan de gewone maar dat is smaak. Ik vermelde het even omdat die op dit ogenblik goedkoper is. De nieuwe SE zal net geen 3000euro gaan kosten. Op Ebay duitsland vind je trouwens regelmatig een Savage te koop, ik ken een Duitser die er eentje te koop heeft mocht je geinteresseerd zijn.

Yoeri

Marc Oblivian
16 mei 2003, 12:53
Op 2003-05-16 11:41, schreef LordRiffenstein:


Op 2003-05-16 11:35, schreef Marc Oblivian:
Okee, senks...die Savage Se is weer een stukje beter dan de gewone Savage?

Ik persoonlijk vind de SE NIET beter dan de gewone maar dat is smaak. Ik vermelde het even omdat die op dit ogenblik goedkoper is. De nieuwe SE zal net geen 3000euro gaan kosten. Op Ebay duitsland vind je trouwens regelmatig een Savage te koop, ik ken een Duitser die er eentje te koop heeft mocht je geinteresseerd zijn.

Yoeri


Hmm, dat kan nooit kwaad, ben in principe wel geinterr...
Moet er eigenlijk nog wel effe 1 beluisteren...somewhere...
Stuur me anders maar effe een mailtje op marcluttik@hotmail.com als je wilt (gegevens van de jongen uit Duitsland).
Alsvas'bedank'

Marc

Negative K3 fan
16 mei 2003, 15:57
Op 2003-05-16 09:45, schreef Marc Oblivian:
1. Berusten deze beweringen op de waarheid...jaja klank is subjectief voor een gedeelte, wat ik bedoel: zit er een kern van waarheid in?
2. de Engl savage 120 is aan de prijs...
Heeft Engl een goedkoper alternatief dat qua geluid en mogelijkheden enigszins in de buurt komt van de Savage 120 (Savage 60, Sreamer ofzo?)
3. Welke speakerkast past goed bij de Savage 120?
4. Waar wordt het merk Engl in Nederland verkocht? Wil er nl. wel een paar testen.
Het liefst in de buurt van Noord-Holland


1. Ja, er zit een kern van waarheid in, maar allemaal 10en voor geluid is wel wat overdreven.
2. Ja, de Engl powerball, ook 4-kanaals, maar goedkoper
3. Engl cab met V30s
4. geen idee.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-16 15:58 ]</font>

maarten
16 mei 2003, 16:08
Op 2003-05-16 15:57, schreef Negative K3 fan:


3. Engl cab met V30s



of de engl cab met v60s die klinkt ook super en dat voor een stuk minder. maar ik kan me voorstellen dat als je all the way gaat, dan ook maar meteen voor de v30s gaat

gerrekat
16 mei 2003, 17:08
Ik vind de standaard cab van ENGl beter klinken dan de vintage !!!

En de powerball is idd een alternatief (ik vond hem iets brutaler klinken dab de savage 120) voor de savage!

Ook ik vond de savage 120 beter klinken dan de SE, dwz wat moderner in de high gain sectie!

Maar overall prefereerde ik de powerball, maaar ik speel dan ook metal, het scheelt maar een paar honderd euro dus daarvoor heof je geen van de drie voor het geld te laten!

De powerbvall heeft wel degelijk een ZEER goed clean en crunch kanaal, en is in GEEN geval strikt high gain!

Marc Oblivian
19 mei 2003, 11:11
Yoeri,

Ik heb je een mailtje gestuurd...

Grts,

Marc