PDA

View Full Version : Hoe vind je een goede zangeres !!! Alle tips zijn welkom



SRV2000
15 februari 2011, 01:24
Hallo Gitaarnetters,

Zoals de titel al luid: hoe vind ik of vinden wij een goede zangeres.

Na een goede formatie te hebben opgebouwd en we muzikaal goed klinken zijn we nog steeds opzoek naar een goede zangeres.

Advertenties plaatsen en promotie maken is bij ons zeker geen gebrek !!!

Zo hebben we bijv een aantal advertenties op:

Marktplaats
speurders
openhandel
XLR
Vocalisten.nl
muzikantenbank
muzikantenbank.net
muzikanten database
zoekmuzikanten.nl
Gitaarnet

en ga zo maar door.

Onze formatie bestaat uit

sologitarist
slaggitarist
bassist
toetsenist
drummer

we spelen top 100 rock dus vrij toegankelijk.

We hebben nu 8 audities gehad.

en om het grof te zeggen: allemaal van die 15 a 16 jarige zangeressen die leuk onder de douche kunnen zingen.

zoals jullie al uit mijn topic kunnen opmerking willen we los en zijn we echt ten einde raad !!!

Als ik om mij heen kijk zijn er erg veel coverbands die hele goede zangeressen hebben waarom wij niet ???

Hoe zijn jullie aan een zangeres gekomen
en hebben jullie eventueel nog wat adviesen zodat we onze zoektocht kunnen voortzetten:makeup:

FruscianteFan
15 februari 2011, 01:38
Ik heb het vermoeden dat connecties veel beter werken dan advertenties. De meeste zangers en zangeressen die goed zijn, zijn er ook al mee bezig. Als je er veel mee bezig bent, rol je vanzelf in nieuwe bands als je daar behoefte aan hebt.

JimmY41
15 februari 2011, 14:40
Ik ben het niet eens met degene die voor mij postte. Dat zou inhouden dat jullie moeten afwachten tot er 1 aan komt kloppen. :/

Misschien is het handig om bij een conservatorium langs te gaan en daar wat dingen op te hangen. Neem contact op me zangleraren en vraag of die iemand les geven of eventueel kennen die misschien geïnteresseerd zou zijn.

Verder zou ik gewoon advertenties blijven maken. Je weet maar nooit!

Succes (y)

Harry
15 februari 2011, 14:57
ik ben ooit zelf gaan zingen...

verder moet je de juiste persoon naar je toe zien te trekken, alsband moet je ook iets te bieden hebben waardoor een goede zangeres interesse heeft in jullie band. Is lastig, want een van de drijfveren kan geld zijn. Dus in de vorm van optredens, als je kunt aantonen dat zij geld gaat verdienen binnen jullie band kan het aantrekkelijk zijn.

Little Jay
15 februari 2011, 15:09
Het beste werkt een goede zangeres uit een andere band weg te kapen.....

toneblo
15 februari 2011, 15:16
zeer specifiek omschrijven wat voor een dame je zoekt, met vermelding dat ervaring gewenst is.
Boekingsbureau's afstruinen, veel gaan kijken en luisteren bij andere bandjes om daar contacten op te doen.

...flauw: je gulp dicht doen;)

showband
15 februari 2011, 16:07
of een tv programma maken met een jury....
Daarvoor staan ze in de rij!

rudolf
15 februari 2011, 16:12
Advertenties in lokale krantjes. Je bereikt er niet alleen muzikanten mee maar ook familie, vrienden en kennissen van muzikanten.

beruk
15 februari 2011, 16:15
Je bent muziekscholen, popacademies en conservatoria vergeten?

JohnLord
17 februari 2011, 18:29
Het beste werkt een goede zangeres uit een andere band weg te kapen.....

Als je een zangeres wil die zich weg laaat kapen: doen!

En eeeh, kleding is ook eg belangrijk!

JimmY41
17 februari 2011, 20:13
Als je een zangeres wil die zich weg laaat kapen: doen!.....

Houdt in dat ze ambitie heeft en in de best mogelijke band wilt spelen.

showband
18 februari 2011, 09:58
NEE. het is doodzonde nummer een:

ik verwijs weer eens naar wat stukjes over muzikanten zoeken en bands...
http://members.ziggo.nl/showband/advertentie.htm
http://members.ziggo.nl/showband/gevraagdworden.htm
http://members.ziggo.nl/showband/moeilijk.htm

ik citeer uit eigen werk:
weglokken
In de music maker stond onlangs als optie om aan muzikanten te komen : "lok ze weg uit andere bands". Dit is doodzonde nummer een! Allereerst ben je oncollegiaal bezig. Maar dat zal je een worst zijn. Echter muzikanten die je weg kúnt lokken... zijn van het model dat zo bij jou weggelokt worden! Je hebt maar twee smaken. a) Ze vinden je na die vraag terecht een e*kel die hun band probeert te slopen. "F**K OFF!" b) Of ze gaan er op in en je zit met een band vol muzikanten die je niet kunt vertrouwen. Bereid je voor op continu de weer bij jou weggelokte muzikanten te moeten vervangen met andere muzikanten die je weer moet weglokken, want de betrouwbare vinden je immers een e*kel en willen niet meer met je samenwerken. Als je in die vicieuze cirkel terecht bent gekomen noem je je band meestal stoer "professionele band met sessiemuzikanten". Een eenvoudige blik in hun agenda is voldoende om het nadeel van de situatie in te zien...

Rick trodat
18 februari 2011, 15:28
Ik zou zeggen sluit aan in de rij.

Een zanger of zangeres is ontzettend moeilijk te vinden. Vooral zangeressen proberen de band naar hun hand te zetten. ( Dit hoorde ik van een ander forumlid en dat is 100% waar !) Daarnaast heb ik het zelf ook meegemaakt.

Ook claimen veel zangers dat ze kunnen zingen, terwijl ze gewoon niet goed klinken. Niet stemvast.

Ik ben zelf al bijna een jaar op zoek en ben uiteindelijk zelf gaan zingen, wat erg leuk is overigens! En een investering is voor de toekomst

Rick trodat
18 februari 2011, 15:32
Nog even terugkomend op het voorgaande.

Ik neem aan dat srv2000 in de blueshoek zit;) ?

Blues is niet het moeilijkste om te zingen, maar toch behoorlijk lastig icm gitaarspel. Tip is gewoon oneindig veel doen! Elke dag 2 uur en je zang in het oefenhoek flink hard zetten!

Thuis klanken op de gitaar mee-neuriën en na een maand kan je de blues al aardig zingen!

Eko
18 februari 2011, 20:07
Een Top 100 band of een Top 100 rockband is heel verschillend. Ik kan me heel goed voorstellen dat een potentiele zangeres liever in een Top 100 band zingt.
Toch moet me van het hart dat een hoop jonge mensen ( ja, ik ben een ouwe ... ) al heel snel het idee hebben dat er sloten met geld verdient kunnen worden. Het is gewoon heel hard werken ,met heel veel uren , voor heel erg weinig geld. Zeker in het begin. Kleedkamers zijn vaak een bezemkast tot een ongebruikte zolder of een berging voor de drank. Kapsones is geen ruimte voor. Meehelpen dragen van apparatuur hoort er bij , need I say more.....
Wees eerlijk in advertenties en wijs zeker geen 15 of 16 jarigen af op hun leeftijd. Laat ze gewoon een keer mee doen. Laat ze wel een lijst met nummers opsturen die ze kunnen / willen doen.
Ik ga er van uit dat je zelf wel alles in een advertentie hebt verteld / leeftijd / ervaring / optredens enz.
Wij hadden de meeste reacties op muzikantenbank.net en op Marktplaats.

broeder6x6
18 februari 2011, 20:19
Ik (wij) zijn onlangs een band begonnen vanwege een tryout op mijn muziekschool. ( ze stellen een band voor je samen en hopen dat het werkt) gelukkig zijn wij na de try-out doorgegaan.
het jammere is dat onze (zeer getalenteerde) zangeres te druk was =(

dus ook wij zitten nu zonder zanger(es)
(en zonder bassist en (goede) solo-gitarist ( ik ga mezelf geen goede solo gitarist noemen))

JohnLord
18 februari 2011, 23:05
Houdt in dat ze ambitie heeft en in de best mogelijke band wilt spelen.

Maar dus ook dat ze zo weer weg kan zijn als er een betere band langskomt.

showband
19 februari 2011, 20:28
je kan net zo lang op zoek naar een betere band gaan tot je zelf de slechtste bent...

en dan hoef je niet op medelijden te hopen. :)

Dewy
22 februari 2011, 13:33
Jammer dat het helemaal in Friesland is, had er wel een paar geweten..