PDA

View Full Version : creme de la creme



savale
14 februari 2011, 22:12
haha ja beetje rare topic titel, maar ik ben hopeloos op zoek naar een bepaalde sound, maar ik kom er echt nog helemaal niet uit.
Ik ben vooral via virtuele amps / pedalen gaan zoeken of ik de sound kan benaderen om vervolgens naar echte hardware te gaan zoeken, maar ik kom er niet eens in de buurt:

voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=jkaMiaRLgvY

iets scheller / meer gain
http://www.youtube.com/watch?v=9cB57Ual7I4

Ik probeer het uit mijn fender baja telecaster te krijgen of mijn epiphone les paul. Welke richting moet ik het zoeken? het komt voor mij over als een vettige crunch met niet te overdreven veel gain... Kudo's voor wij mij een zetje in de juiste richting kan geven. Thnx alvast

pjotr
14 februari 2011, 22:29
Met je Telecaster en een Vox versterker moet je dit volgens mij echt wel kunnen benaderen.

savale
15 februari 2011, 08:37
Misschien zoek ik het ook te moeilijk en moet ik gewoon met een buizen amp aan de slag en aan de knoppen gaan draaien... In virtuele amps klinkt het allemaal niet warm / te klinisch dat krijg ik niet helemaal lekker.
Starten met een overdrive pedaaltje ertussen of puur op de amp gaan zoeken eerst?

EJPostema
15 februari 2011, 09:47
Ik heb beide bands live gezien. Bij GBTTZ kon ik ook naar de pedal boards kijken.

Volgens mij gebruiken ze geen OD pedaal, wel een boost (MXR micro amp). Weet het niet zeker meer is al even geleden.

één vna de gitaristen speelt ook op een VOX, die sound moet je er wel uit kunnen krijgen

Pepe
15 februari 2011, 10:47
Virtueel digitaal heeft beduidend meer moeite met een cleane buizenamp dan 3 opgestapelde recto's.
Het geluid uit je voorbeelden is een clean paf achtige humbucker of iets teleachtig door een vrij cleane amp, vox of marshall achtig. Vrij simpel in real life maar digitaal niet te doen.

caliban
15 februari 2011, 15:56
Spelen veel van die kutbands ook niet over fender amps? Digitaal is inderdaad wat beter in felle metalsounds. En qua gitaar zou ik zeker met je telecaster proberen. Maar wat een herrie, schel, saai, irritante zanglijnen... Wil je echt zo dingen spelen?

Terminus
15 februari 2011, 19:26
Spelen veel van die kutbands ook niet over fender amps? Digitaal is inderdaad wat beter in felle metalsounds. En qua gitaar zou ik zeker met je telecaster proberen. Maar wat een herrie, schel, saai, irritante zanglijnen... Wil je echt zo dingen spelen?

Ik vind het zelf een prima geluid hoor. Maar dat 'modeling is beter voor metal' verhaal is een beetje bullshit, onder metalheads hoor je vaak dat modeling beter oor low-gain en clean dingen is.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik met modeling zo'n geluid heb proberen te benaderen en het blijkt meestal toch erg lastig om zo'n mooie natuurlijke overdrive te krijgen.

Indiedennie
15 februari 2011, 19:29
Hugh Harris=Hiwatt+Marshall Bluesbreak+Gibson ES-335 of deusenberg starplayer.
Luke Pritchard=James Trussart Steelcaster deluxe+Fende Blues Junior