PDA

View Full Version : Andere compressor



Sj03rd
14 februari 2011, 19:57
Heb nu al een hele tijd de Boss CS-3. Op zich een prima ding. Gebruik m voor funky slagjes en soms om mn lead geluid iets strakker/vloeiender te maken...
Toch stoor ik me de laatste tijd nogal aan het vervelende dreunende laag wat er ontstaat als ik met de CS-3 speel.
Is er een compressor die dit minder heeft maar nog wel slagjes lekker funky maakt en ook goed werkt met mn lead sound?

Ron Houben
14 februari 2011, 21:18
Ja, die zijn er.

Liquid_Metal
14 februari 2011, 21:26
Ja, die zijn er.

lol

Ik heb dit bij mijn MXR Supercomp niet opgemerkt en ook niet bij o.a. de Dynacomp.

Cageman
14 februari 2011, 21:46
Ja, die zijn er.

beetje erg flauw antwoord dit.

De MXR Dynacomp is inderdaad een wat minder "aanwezige" compressor. Welke mij erg aanstaat en die ik eigenlijk wel een keertje wil testen/kopen, is de Pigtronix Philosophers Stone.

Ow en, wat bedoel je exact met een dreunende laag? Een lichte muddy overdrive oid?

EDIT: Voor een CS-3 zijn ook veel mods beschikbaar. Ik heb zelf een iets aangepaste Monte Allums mod erop zitten en die mod heeft hem echt heel erg verbeterd.

the sure thing
14 februari 2011, 21:57
een "dreunend laag" heb ik echt nog nooit gehoord/meegemaakt bij een compressor, en ik heb er veel gehad! Zet je compressor voor de gein eens op een andere plek in je pedalen-chain, is het er dan nog steeds?

De MXR dyna comp vind ik juist weer meer aanweizg dan de Boss CS2/CS3 serie. Ik ben persoonlijk erg blij met mijn T-Rex comp nova. Wel aanwezig, maar subtiel. En erg weinig ruis!

EJPostema
15 februari 2011, 09:48
Ik heb een toadworks compressor, echt nauwelijks aanwezig

Sj03rd
15 februari 2011, 15:36
Dreunend laag; beetje moeilijk te omschrijven, ik merk gewoon dat ik de toetsenist en zelfs de bassist af en toe in de weg zit als ik de compressor dan aan heb staan.
In het hoog vind ik het niet erg dat de compressor redelijk "aanwezig" is maar in het laag is het gewoon vervelend. Nu los ik dat op door m minder vaak aan te zetten hoewel dit natuurlijk niet de oplossing is....
Er zit trouwens op deze al een mod (welke precies weet ik ff niet meer), maar ik heb 'm vergeleken met de standaard versie en dan is er nog steeds hetzelfde probleem.
Hij heeft overigens wel vrij veel ruis maar dat is natuurlijk vrij logisch bij een compressor/sustainer...

Comfortably Daniel
15 februari 2011, 15:47
hmm...met welke andere gear(gitaren, versterker, etc...) gebruik je 'm eigenlijk?

Sj03rd
15 februari 2011, 19:13
Hook amp en Music Man of Haar gitaren. Verder wat pedaaltjes, Brunetti Mercury box, ocd, etc etc...

Comfortably Daniel
17 februari 2011, 11:25
En 't is niet zo dat je amp al veel laag produceert, wat door de compressor nog meer geaccentueerd wordt? Lijkt mij wat aannemelijker...

Ik heb in elk geval zelf geen last van "meer" laag of iets dergelijks bij gebruik van compressors...CS3, CS2, Dynacomp, Supercomp, Keeley, Demeter, etc.

apekop
17 februari 2011, 11:45
Analog Man Bi Comprossor misschien iets voor jou?
zijn 2 compressors in 1 pedaal.

kassie
17 februari 2011, 12:05
TC Electronics Nova Dynamics. Veelzijdige compressor met veel instelmogelijkheden en een noisegate. Vooral de studio mode vind ik goed, blend tussen compressie en gewoon signaal. Werkt wel op 12volt en meer ampere dan een doorsnee pedaal. Ligt dus ook aan je voeding op een pedalenbord of je dit wil.

RazorBlade
18 februari 2011, 18:34
Is er een compressor die dit minder heeft maar nog wel slagjes lekker funky maakt en ook goed werkt met mn lead sound?

al vaak genoemd zie ik,, maar ik gebruik ook een t-rex compnova.. en al jaren geen boss meer.. in de winkel met testen hoor je het niet zo.. maar op volume on stage is het een groot verschil ! Probeert het eens..

the sure thing
18 februari 2011, 20:00
al vaak genoemd zie ik,, maar ik gebruik ook een t-rex compnova.. en al jaren geen boss meer.. in de winkel met testen hoor je het niet zo.. maar op volume on stage is het een groot verschil ! Probeert het eens..+1 Voor de T-rex Compnova. Ik heb m ook (en ik heb aardig wat compressors versleten en er ook een haat/liefde verhouding mee gehad). De Compnova heeft in ieder geval weinig ruis en klinkt natuurlijk. Zoals Eurocinema ooit zei "ik hou niet van compressors want ik heb het idee dat ik telkens tegen ze moet vechten" (oid) herkende ik ook enorm. Met die Compnova ben ik dat gevoel kwijt.

Een andere optie waar ik erg veel goeds over hoor is de Barber Tonepress.

apekop
19 februari 2011, 09:47
even een ander compressor vraagje tussendoor:
zetten jullie de compressor juist helemaal vooraan (voor de drive) of juist helemaal achteraan in de keten? Het kan natuurlijk allebei, maar wat heeft jullie voorkeur?

LordRiffenstein
19 februari 2011, 10:33
Barber TonePress, voor mij na vele jaren en na veel a/b-en met andere compressors nog steeds de beste. Dankzij de blend control ook perfect instelbaar!

the sure thing
19 februari 2011, 11:17
even een ander compressor vraagje tussendoor:
zetten jullie de compressor juist helemaal vooraan (voor de drive) of juist helemaal achteraan in de keten? Het kan natuurlijk allebei, maar wat heeft jullie voorkeur? Ik heb mijn compressor vooraan in de keten staan, als 2e pedaaltje na mijn tuner. OVER HET ALGEMEEN hoort een compressor ook vroeg in de keten te staan. Maar ja, de meeste mensen willen de WAH ook vroeg in de keten (liefst nog voor de compressor) maar bij mij werkt het juist weer goed als de WAH verderop staat.

Dus: probeer het eens uit. Ik geloofde eerst niet zo in "de volgorde van pedalen" maar het maakt wel degelijk uit. De ene volgorde is niet zozeer beter dan de andere volgorde, het maakt het geluid anders. En dan wordt het een kwestie van smaak. Dus: experimenteer!

Guitarleon
19 februari 2011, 11:27
de Wampler ego compressor: een parallel compressor met een blend knop en daarnaast een aparte toonregeling. Perfect ding... heb echt bijna alle compressors gehad die er zijn, maar dit is de beste!!

LordRiffenstein
19 februari 2011, 12:17
de Wampler ego compressor: een parallel compressor met een blend knop en daarnaast een aparte toonregeling. Perfect ding... heb echt bijna alle compressors gehad die er zijn, maar dit is de beste!!

Die wil ik ook een keertje proberen, lijkt me ook een prima comp!

Mitch
19 februari 2011, 12:38
Een dikke +1 voor de Barber Tone Press en dat -ie ook al jarenlang stijf achteraan in de keten staat. Gebruik 'm als volume/sustain boost óf volume cut en als compressor. Kan allemaal en doodeenvoudig ook door de simpele layout met drie knoppen. Ik houd niet van tweaken aan pedalen tijdens een optreden, maar bij deze is dat zo goed te doen dat het één van de twee uitzonderingen is.

the sure thing
20 februari 2011, 19:14
Er staat 2x een barber tonepress te koop op marktplaats!

Sj03rd
21 februari 2011, 10:15
Thnx all!

Ik ga eens wat van de genoemde pedalen testen! Heb nu mn compressor voor mn overdrive pedalen en na mn wah...erg fijn, even kijken wat de "nieuwe plaats" wordt.

Sj03rd
21 maart 2011, 10:40
Het is gelukt... Inmiddels zit er een blinkende Wampler Ego Compressor op m'n boardje. Wat een verschil met de Boss CS-3 !! (maar daar is de prijs ook wel naar natuurlijk...

Foto:

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/pedalboardmrt2011.jpg

apekop
21 maart 2011, 11:00
Mooi ding! Heb je hem met andere compressors vergeleken? en wat was de uitkomst?
wat kost deze?

Sj03rd
21 maart 2011, 11:14
Ik heb de Barber Tone Press geprobeerd en die was prima maar iets minder controle over je geluid. Bovendien is dat pedaal best groot en paste die niet meer op mn board (of ik moest iets anders wegdoen en dat wilde ik niet...)
De Wampler is heel transparant en ontzettend stil...! Maar doet dan dus wel wat ie moet doen. Ik heb 'm na m'n wah staan en voor alle andere pedalen. Icm de wah haalt ie net dat harsch randje van de wah af wat voor subtiele slagjes heel lekker is. Als ik echt wil prikken met de wah, zet ik 'm uit...
Met de OCD werkt ie ook erg fijn. Hij maakt er een mooie ronde toon van, ook bij de Mercury Box overigens. Maargoed de Mercury Box is van zichzelf al ontzettend rond...De Boss CS-3 deed dit ook wel goed maar vooral met cleane sounds kwam er echt een soort van "Boss-laag" overheen waardoor het geheel totaal niet meer door de mix kwam...op m'n in ear lekker maar uiteindelijk in de mix slecht bruikbaar.
Kortom; Ben hier erg blij mee...!

apekop
21 maart 2011, 11:19
ok bedankt, heb je hem bij Wampler besteld? wat was je in totaal kwijt?

nog een vraagje. Ik heb een volume en wah pedaal ineen en vroeg me af waar ik de compressor dan het beste kan zetten? normaal zet je een compressor voor je wah en na je volume pedaal. Maar omdat volume en wah 1 pedaal zijn kan dat dus niet. wat is wijsheid in dit geval?

Sj03rd
21 maart 2011, 12:13
Hmm, hoe gebruik je je volume pedaal...? waarschijnlijk als volumeknop waarbij je ook min of meer de gain regelt. Volgens mij heeft een compressor na een volumepedaal niet echt veel zin.
Je zegt dat je een compressor normaal na de wah zet maargoed, je moet het gewoon proberen. Voor mij werkt het na de wah juist lekker...Wel apart trouwens, een wah met volume pedaal erin. Is dat nou heel praktisch?

apekop
21 maart 2011, 12:37
normaal zet je een compressor voor je wah en na je volume pedaal.

sorry ik bedoelde exact andersom, dus:
wah-compressor-(overdrive)-volumepedaal

nu ik een volume pedaal en wah ineen heb weet ik even niet wat het beste gaat werken.