PDA

View Full Version : Van traditioneel naar stille versterking



Nocki
14 februari 2011, 20:53
Hi,

Tot nu toe speelde ik in de kerk altijd met mn rack wat helemaal geweldig was.

Het ziet er naar uit dat we nieuwe monitoring gaan krijgen. Eigen monitors waarop iedereen zn eigen mix kan regelen en wat allemaal wat kleiner gaat zijn dan we gewend zijn.

Omdat de drums electronisch zijn wilde ik ook maar eens gaan kijken naar de Elevenrack / 11r op het podium. Dat betekent een heel stil podium in de toekomst...

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Gitaar over de monitors gooien of liever in ear?
Als ik heel eerlijk ben wil ik al een hele tijd in ear eens proberen voor een tijdje maar het heb nooit aangedurfd en ik heb ook altijd traditioneel gespeeld met een speakerkast achter me.

Zou ik een rackje bouwen met draadloos naar 11r, en vandaaruit naar een draadloze in ear of toch maar over de monitors?

Ik heb een jaar terug een optreden gedaan waar ik mn eigen amp amper hoorde omdat ik door de zaal liep en het podium lekker groot was zodat ik alleen mezelf overr de monitoring hoorde. Dat was daar erg goed geregeld en het geluid over de mnontors was gewoon erg goed. Ik speelde daar best lekker over vandaar dat ik het nu wel aan zou durven. Ik sta er ook wat opener voor dan een paar jaar terug...

Jimi Hendrix
15 februari 2011, 16:04
Hi,

Tot nu toe speelde ik in de kerk altijd met mn rack wat helemaal geweldig was.

Het ziet er naar uit dat we nieuwe monitoring gaan krijgen. Eigen monitors waarop iedereen zn eigen mix kan regelen en wat allemaal wat kleiner gaat zijn dan we gewend zijn.

Omdat de drums electronisch zijn wilde ik ook maar eens gaan kijken naar de Elevenrack / 11r op het podium. Dat betekent een heel stil podium in de toekomst...

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Gitaar over de monitors gooien of liever in ear?
Als ik heel eerlijk ben wil ik al een hele tijd in ear eens proberen voor een tijdje maar het heb nooit aangedurfd en ik heb ook altijd traditioneel gespeeld met een speakerkast achter me.

Zou ik een rackje bouwen met draadloos naar 11r, en vandaaruit naar een draadloze in ear of toch maar over de monitors?

Ik heb een jaar terug een optreden gedaan waar ik mn eigen amp amper hoorde omdat ik door de zaal liep en het podium lekker groot was zodat ik alleen mezelf overr de monitoring hoorde. Dat was daar erg goed geregeld en het geluid over de mnontors was gewoon erg goed. Ik speelde daar best lekker over vandaar dat ik het nu wel aan zou durven. Ik sta er ook wat opener voor dan een paar jaar terug...

waarom hou je niet je CAE/VHT setje en koop je een speakersimulator met loadbox?
zo'n palmerding bijv. of deze als je geld teveel hebt
De Torpedo (http://www.two-notes.com/en/Produits-Two-Notes/Torpedo-VB101.html)

ik zou voor in-ear gaan, me dunkt dat je je monitor toch redelijk hard wilt hebben staan voor wat 'ampfeel', dan maakt het niet veel uit of je nou je backline gebruikt of een monitor (afgezien natuurlijk van het feit dat de monitor op jou gericht staat en de backline op 't publiek (althans daar ga ik maar vanuit)).

The Bertman
15 februari 2011, 16:51
Voor de geluidskwaliteit in de zaal zou ik ook naar in-ear gaan. Je maakt de geluidsman er erg gelukkig mee als er helemaal geen herrie van het podium afpist. Zeker in een kerk, ik kan me zo voorstellen dat de volumes niet op metalniveau staan, kan je flink last hebben van overspraak van drums en versterkers.