PDA

View Full Version : Boss Harmanist: Hazes De Vlieger Geluid?



Toaster
16 mei 2003, 09:43
Ja misschien wel een domme vraag hoor. Ik wil dat Iron Maiden geluidje na kunnen doen.

Je weet wel datzelfde de geluidje als bij André Hazes De Vlieger(intro). (Kon ff geen nummer bedenken waar het in zat :smile: . Helaas kwam ik uit bij Hazes, zucht)

Kwam erachter dat dat met een Boss Harmonist kon worden gedaan. Ding werkt met intelligente toonladders of zoiets.

Nog ff op gitaartechnisch vlak. Je speelt dus een solo en een tweede gitaar speelt dezelfde solo een terst of een quint erboven of onder. Klink vet.

Mijn vraag is nu: Ik heb dat pedaaltje ooit gezien maar kan het nu zelfs niet meer vinden op de Boss site. http://www.bossus.com Kan iemand mij iets meer over de werking vertellen of alternatieven aanreiken

Alvast bedankt

Dude
16 mei 2003, 12:21
andre hazes zuigt..... het intreseerd me dus niet welk geluid hij heeft

Toaster
16 mei 2003, 12:40
Zuigt Iron Maiden ook???

Het gaat om het geluid, niet om de artiest. Ik vroeg om info over de Boss Harmonist niet of André zuigt. Dat wist ik al.

Dude
16 mei 2003, 12:42
jaja

Toaster
16 mei 2003, 12:42
Op 2003-05-16 12:21, schreef iamyou:
andre hazes zuigt..... het intreseerd me dus niet welk geluid hij heeft


Interesseert by the way. Twee fouten in één woord.

Toaster
16 mei 2003, 12:43
Ach boeien :wink:

skanky
16 mei 2003, 12:58
Frank Boeijen? :wink:

Toaster
16 mei 2003, 13:01
Skanky jij weet er meer van.... je hebt al eens een keer iets in een topic gepost over de harmonist.

Maar ik snapte niks van dat y plug verhaal. Ik ben niet technisch genoeg. Ik moet dat soort dingen zien en horen. Dan snap ik het beter.

skanky
16 mei 2003, 13:47
Met de "detector in" kun je het pedaal in de fx-loop zetten, dat klinkt beter. Maar als je dan de distortion van je amp gebruikt dan gebruikt de harmonist het vervormde geluid als basis. Dan kan het pedaal moeilijkheden krijgen met het zoeken van de toonhoogte omdat de toon minder duidelijk is. Als je tussen je gitaar en de amp een y-plug zet, dan plug je een kabel in de amp, en de andere in de "detector in". Dan gebruikt het pedaal het niet-vervormde geluid als basis om de toonhoogte te zoeken.

Als je een harmoniser aan wil schaffen kijk dan ook eens naar een digitech whammy. Dat is naast een harmoniser ook nog een pitch-shifter (FloydRose-effect) en een detuner voor een extra vet geluid. En ik vind de tracking (volgsnelheid) ook nog beter

Toaster
16 mei 2003, 14:02
Op 2003-05-16 13:47, schreef skanky:

Als je een harmoniser aan wil schaffen kijk dan ook eens naar een digitech whammy. Dat is naast een harmoniser ook nog een pitch-shifter (FloydRose-effect) en een detuner voor een extra vet geluid. En ik vind de tracking (volgsnelheid) ook nog beter


Wil je zeggen dat er een vertraging in het "tweede" gitaargeluid zit???

Zit de harmoniser ook in de GT 6? Dan kan ik beter voor een GT 6 gaan, daar zit meer in.

skanky
16 mei 2003, 14:27
Er zit altijd een beetje vertraging in, maar het heeft ook met het gevoel te maken.

En volgens mij zit er in de GT-6 ook een harmoniser ja. Ik weet niet of die goed is, kheb er geen ervaring mee

habberdoedas
17 mei 2003, 23:44
Ha die Toaster,

Ja de Harmonist van Boss kan dat. Maar je hebt van Boss ook de Super Shifter. (ik heb ém ook). Hier zit ook een Harmonist funktie in die oa. Iron Maiden achtige geluiden kan voorbrengen, wat jij bedoelt. Verder kan je een expressie pedal op de Supershifter van Boss aansluiten. Oja er zitten nog meer funkties op: Detune, Pitchshifter. Whammy up en Whammy down en een Viberatorrrrr funktie. Geil apparaatje. Ik zou zeggen op naar de gitaarboer en kopen dat ding....

Ic3gl0vE
18 mei 2003, 15:59
bij Iron maiden spelen ze dat soort riffjes meestal wel met z'n 2en hoor...
Boss gt3/gt6 hebben en een harmonizer ja maar dat ding heeft niet automatisch door in welke toonladder je speelt. Dat moet je dus van te voren instellen.

habberdoedas
19 mei 2003, 19:53
JA zeker, wel even van te voren de harmonist of supershifter van Boss instellen in wat voor een toonhoogte je de solo speelt anders is het vals. Ok. je hebt gelijk met z'n tweeën dubbel soleren klinkt beter. Maar als je maar alleen bent als gitarist in een band is zo'n harmonist of supershifter een leuk apparaat, niettan.......

Toaster
20 mei 2003, 10:49
ik heb de Harmonist geprobeerd maar ik vond het niks. Ik kon er niet echt veel mee. Ook als ik hem goed had ingesteld.
Blijft een moeilijk ding, het is natuurlijk niet een plug and play pedaal.

Ik zal dat andere pedaal ook eens proberen habberdoedas!

Blijft het moeilijk om in je eentje dat geluid te produceren omdat ook al soleer je in het grondakkoord het akkorden schema blijft veranderen dus het blijft moeilijk.

habberdoedas
20 mei 2003, 13:19
Ik heb de vlieger van Andere Dré Konijntjes ooit gespeeld in een coverbandje. Met de Supershifter van Boss kon ik dat intro-solo gitaar partijtje toch aardig benaderen. En wat betreft Iron Maiden solo's.
Gisteren avond toevallig een paar Maiden en Thin Lizzy loopjes (die dubbel gespeeld worden)uitgeprobeerd, en mijn conclusie het kan er best mee door. Dus ik ga zeggen
"Uitproberen die Supershifter van Boss"