PDA

View Full Version : Zelfbouw kit of Donor gitaar?



VanDiekum
14 februari 2011, 18:46
Beste mensen ik denk erover om een zelfbouw projectje te starten het moet of een tele of een strat worden nu zat ik een beetje rond te neusen en kwam ik deze kits tegen :http://www.tonefactory.nl/shop2/gitaar-kits-c-28_541.html?osCsid=s2mc5h9718dun5fuoeb085c6f3

Is dat nog wat appart gezien van de elementen want die wil ik er apart los bij kopen dan daar wat meer geld er aan uitgeven.
Mijn budget lost gezien van een kit van 100 a 150 euro is 200 lost voor elementen/ rest van de onderdelen of alleen elementen eerst

Is een zelfbouw kit aan te raden of kan ik beter donor materiaal gebruiken ?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties :crazyhappy:

G.G.
14 februari 2011, 18:59
Een kit is best een leuk begin van zelfbouw. Het leert je iets meer over de constructie etc. Een tele of strat is ook te maken met een donorhals. De body is relatief simpel zelf te doen. Iets lastiger is de hals, maar als je voorzichtig werkt en 2x meet, 1x zaagt is dat ook wel te doen.

met je budget moet dat lukken. Kijk eens bij GFS of Guitarsupplies voor betaalbare elementen als die in de kit niet voldoen.

Als je gaat lakken, moet je rekening houden dat dat ook wel in de papieren kan gaan lopen. Je tientjes gaan hard met bussen lak en polijstmiddel.

VanDiekum
14 februari 2011, 19:08
Dat lakken zat ik te denken aan een soort van satijn achtige lak met een tabacco kleur verwering van het hout is dat wat ?