PDA

View Full Version : Welke gitaar?



Maarten302
14 februari 2011, 18:39
Beste mensen,

Ik wil graag een nieuwe elektrische gitaar kopen maar heb er niet zo héél veel verstand van, vandaar mijn vraag. Ik ben vandaag naar een gitaarwinkel geweest en heb daar het een en ander gevraagd. Ik vertelde dat ik een o.a. een versterker zocht en dat de vox vt-20 een geweldige versterker is. Hebben jullier hier ervaringen mee? Ook heb ik op de mexicaanse fender strat gespeeld. Wat vinden jullie van de gitaar, is het zijn geld waard?

Bedankt voor alle reacties!

Maarten

Exi
14 februari 2011, 18:42
Wat vond je er zelf van? Daar gaat het juist om.
Mexicaanse Fenders zijn best ok en een Vox VT20 is gewoon een leuke beginners-versterker.
Welke muziekstijlen ben je van plan om te spelen?

Maarten302
14 februari 2011, 18:46
Wat vond je er zelf van? Daar gaat het juist om.
Mexicaanse Fenders zijn best ok en een Vox VT20 is gewoon een leuke beginners-versterker.
Welke muziekstijlen ben je van plan om te spelen?

Ik vond het zelf wel oké maar hoopte toch dat het geluid iets zuiverder uit de versterker kwam. Ik weet alleen niet of ik gewoon te hoge verwachtingen heb en het geluid wat ik zoek niet mogelijk is voor een prijs van 300 euro. Ik wil graag blues en rock en pop gaan spelen. Absoluut geen metal. Daarom speelde ik ook op de strat, ze zeggen dat je daar een heel ''zuiver'' geluid uit kan krijgen.

Weten jullie misschien een andere goede versterker rond die prijs?

Bedankt!!

Tankman
14 februari 2011, 19:30
Ik vind zelf de Vox VT serie erg tegenvallen. Het geluid is hooguit ok. Zelf vind ik tussen de kleinere oefenversterkertjes de Fender Mustang II een geweldig ding. Als je er blind naar luistert zou je zweren dat je een buizenamp hebt. (nou ja, bijna dan:D).

Muchachooo
14 februari 2011, 19:47
Dit is ook een aardige startversterker binnen je budget: de Fender Super Champ XD (http://www.rockpalace.com/product/Fender-Super-Champ-XD)

Exi
14 februari 2011, 19:56
Superchamp gaat hard hoor. Mustang zou een betere keus kunnen zijn dan de Vox. Ik heb de Mustang zelf nog niet gehoord.
Wat bedoel je precies met een zuiver geluid? gewoon clean of warm?

Een strat lijkt me ook wel bij je passen, maar probeer ook eens andere modellen als je de kans hebt. Misschien vindt je het zuivere geluid wel in een Telecaster of iets anders.

VanDiekum
14 februari 2011, 20:10
Ik zou zeggen uit eigen ervaring koop vooral als je net begint met gitaar spelen een beetje een simpele buizenversterker ... ik ben zelf niet iemand die zweert bij een buizen versterker maar ben zelf in het bezit nu van aan Bugera V5 en bezit er naast ook die VOX VT 20 maar zon modeling versterker als de Vox kun je al gauw te lang bezig zijn met het kloten met effecten heb ik zelf ervaren en vooral na een lange dag werken is egt het ultieme buizengeluid een goede remedie tegen een chagrijnig humeur dat ik van mijn werk soms ervaar ;)

Ik zeg met zelfkennis en ik denk dat jij ook zo in mekaar steekt ga egt voor een kleine buizen versterker en probeer die Bugera V5 is je zal niet teleurgesteld zijn geloof me.
En ik geef ook eerlijk toe dat ik in het weekend ook wel vaak de vox pak voor de verscheidenheid aan effecten :blast:

Hoop dat je hier wat aan hebt ( btw kijk eens naar een G&L ipv van een MIM Fender is veel meer waar voor je geld)