PDA

View Full Version : Krakende Hot Rod Deluxe



KoenHills
14 februari 2011, 17:48
Hallo mensen!

Ik heb al een jaar of 3 mijn Fender Hot Rod Deluxe Texas Red edition (met Celestion vintage 30 speaker). Ik gebruik hem best intensief (gemiddeld 1 keer per week oefensessie en thuis ook).

Toen ik van het weekend aan het spelen was met mijn bandje, hoorde ik tijdens het aanslaan van akkoord een lichte ruis in mijn geluid. Toen heb ik mijn kabel uit mijn pedalboard gehaald en hem rechtstreeks in de versterker gedaan. De ruis was er nog. Toen heb ik mijn gitaar met dezelfde kabel in de versterker van de andere gitarist uit mijn band gedaan, daar had ik geen ruis.

Het ligt dus aan mijn versterker, niet aan mijn kabel of gitaar. Wat zegt dit precies? Nieuwe buizen? Overigens is de ruis alleen hoorbaar bij hoge volumes en brand het rode lampje naast de stand-by switch aanzienlijk minder de laatste weken.

Ik hoor het graag van jullie!

KoenHills

cluseau
14 februari 2011, 20:06
Het ligt dus aan mijn versterker, niet aan mijn kabel of gitaar. Wat zegt dit precies? Nieuwe buizen? Overigens is de ruis alleen hoorbaar bij hoge volumes en brand het rode lampje naast de stand-by switch aanzienlijk minder de laatste weken.


Koen, dat zou een buisje kunnen zijn maar meten is de enige manier om zekerheid te krijgen tenzij je blindelings buizen wil vervangen. Eindbuizen moeten trouwens wel ingesteld worden (bias) voor het geval je dat zou willen proberen.

Frans.

Buzzel
15 februari 2011, 11:00
Na 3 jaar kan je de versterker toch sowieso wel nieuwe buizen geven en hem even laten nakijken?

muziekschuur
15 februari 2011, 11:03
Volgens mij heeft de intensiteit van het pilotlampje niets te maken met wel niet werken van je buizen. Dus wellicht is er iets anders aan de hand en ben je er op tijd bij...

KoenHills
15 februari 2011, 17:08
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal hem dan inderdaad ff na laten kijken, het enige wat ik ooit heb veranderd is een andere eindbuisje (Tung-Sol) erin gezet (12AX7, en die eruit ging van Fender stond 12AX7 ook op). Nu heb ik die Tung-Sol er gister even uitgehaald en de originele er weer in terug gezet maar toen bleef het probleem hetzelfde, ook voor het powerlampje.

Minder sterk branden van het Powerlampje staat los van het buizenverhaal? Naja, ik breng hem van het weekend anders even weg.

Als iemand mij nog verder kan helpen hoor ik het graag!

KoenHills

Mries
17 februari 2011, 14:56
Mijn Blues Deluxe heeft ook zo`n probleem. Een lichte ruis, soms zelfs een volume-drop. Eerste gedachte is natuurlijk versleten buizen, maar ik merk nu ook dat wanneer ik mijn gitaar inplug, ik een luide plop hoor. Zelfs als de amp op standby staat.
Mijn pilot-lampje flikkert ook regelmatig. Heb toch het idee dat het eea niet helemaal zuiver is aan de Deluxe-serie(of iig een aantal amps ervan). Onze zanger heeft een hot rod white lightning en heeft al een aantal keren zijn pilot-lampje moeten verwisselen.

cluseau
17 februari 2011, 15:03
......ik merk nu ook dat wanneer ik mijn gitaar inplug, ik een luide plop hoor. Zelfs als de amp op standby staat.

Dit zou kunnen als je net naar standby gegaan bent, de elko's zijn dan nog niet leeg en de amp werkt nog steeds. Anders is het eigenlijk niet mogelijk. Als je hem niet vertrouwd zou ik even een goed adresje opzoeken om hem na te laten kijken. Nijmegen (http://www.meyer-amps.nl/) iets voor je of is dat nog te ver?

Frans.

Mries
18 februari 2011, 08:56
Het stomme is dat ik de versterker nu een paar dagen thuis heb staan en niet in de repetitieruimte en er nu weinig tot niets aan de hand is. Wellicht vochtproblemen of slechte stroom?

Nijmegen is mij iets te ver, ik breng hem naar de lokale ampdoc. Thanx anyway!