PDA

View Full Version : Drummachine + koortjes



Keevinkos
14 februari 2011, 14:28
Heey allemaal,:ok:

Ik ben al een tijd bezig met het programma Reaper, vooral om preproducties te maken voor onze eigen nummers. Nu neem ik vaak drums op dmv een keyboard. Dit kan wel, maar is niet ideaal. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een GRATIS:makeup: (te downloaden) programma waarmee ik een drumpartij en reaper kan zetten. Dus waar ik makkelijk kan zeggen, 1e beat kick, 2e beat snare en daar een open hihatt overheen als voorbeeld.

Ook ben ik de lul met 2e stemmen, die moet ik namelijk doen. Nu kan ik met een mic wel wat inzingen en reaper en daar een pitch (+5) overheen gooien, maar klinkt niet ideaal en vooral heel erg 'smurf' achtig. Is er een programma waarmee ik iets kan inzingen, en dat de computer hier dan automatisch een 2e stem overheen kan plaatsen die redelijk klinkt? Dan kan ik ze heel makkelijk oefenen, en als het dan de automatische 2e stem dan ook nog eens goed klinkt kan ik hier en daar wat eigen demo's verspreiden:)

bedankt!:cheerup:

The Bertman
14 februari 2011, 14:32
Google op drum midifiles, dan kom je een heel eind. Daar zit altijd wel wat tussen.