PDA

View Full Version : Een onwijs vette avond.



Wouter J
16 mei 2003, 01:53
Op het moment van schrijven ben ik net terug uit Edd's Jazzcafe in Maastricht en heb een te gekke avond gehad. Ik was daar vanmiddag en zag dat er die avond open podium gehouden zou worden, toen ik vroeg hoe laat dit zou plaats vinden en meer details kreeg zei ik dat ik later terug zou zijn... met mijn gitaar.

Zo gezegd, zo gedaan, ik pakte mij Gibson SG in en vertrok in de hoop wat stampende blues te kunnen vertolken, ik had het fout, uiteindelijk kwam ik midden in de Jazz klas van het consevatorium terecht en moest me door Jazz klassiekers zoals "In a silent way", "A remark you made" en "So what" heen worstelen, het was moeilijk maar ook heel erg leuk.

Maar wat deze avond echt de moeite waard maakte was de 20 minuten durende jam op het nummer "Watermelon man" van Herbie Hancock, wat toevallig ook een van mijn favorite platen allertijden is. Dus nu ben ik weer thuis en uitgeput maar ik ga er volgende week weer heen en dit keer neem ik ook mijn versterker mee.

skabouter
16 mei 2003, 08:36
leuk kerel ! :smile: ik dacht dat jij meer bassist was. fout dus. je improviseerde ter plekke even die gitaar nummers ?

Nash
16 mei 2003, 09:02
Respect. Ik vind het knap; mensen die zo lekker over Jazz heen kunnen improviseren

Marc Oblivian
16 mei 2003, 09:27
Tja, jij hebt zo te lezen wel enige muzikale bagage aan boord... :grin:

john.3001
16 mei 2003, 10:38
Ik studeer in Maastricht en hoorde laatst ook van een jongen die op het conservatorium zit dat er in Maastricht wel een leuk jazzcafe is waar je gewoon mee kan doen (of hij het hierover heeft???)

Helaas zitten er altijd gasten v/h conservatorium te showen...

punchdrunk
16 mei 2003, 11:20
heb er wel vaker van gehoord, maar ben er nog nooit gaan kijken... een tijdje geleden had je ook zoiets in d'alsace in maastricht (emmaplein), maar inderdaad; conservatoriumlui. niks mis mee, maar je moet verdomme wel heel goed kunnen spelen om niet weggelachen te worden...

bij the Duke in de koestraat schijnt ook vaak gejamd te worden. onaangekondigd, maar schijnt erg leuk te zijn. meer blues en rock.

henksjaak
16 mei 2003, 11:55
Op 2003-05-16 11:20, schreef punchdrunk:
heb er wel vaker van gehoord, maar ben er nog nooit gaan kijken... een tijdje geleden had je ook zoiets in d'alsace in maastricht (emmaplein), maar inderdaad; conservatoriumlui. niks mis mee, maar je moet verdomme wel heel goed kunnen spelen om niet weggelachen te worden...

bij the Duke in de koestraat schijnt ook vaak gejamd te worden. onaangekondigd, maar schijnt erg leuk te zijn. meer blues en rock.




Vet gek dat soort dingen zijn cool van die jamsessies

Weet hier iemand in de buurt van Delft zoiets?

Wicked Willy
16 mei 2003, 13:27
Op een jam hoef je helemaal niet goed te kunne spelen, het is juist de kans voor minder ervaren muzikanten om wat podium ervaring op te doen en om samen met anderen te spelen. Er zijn heel veel gitaristen die alleen thuis spelen en nog nooit in een bandje hebben gespeeld. Al zijn er gitaarvirtuozen aanwezig, die moeten beginners gewoon een kans geven en ze niet weglachen. Al zie je dit op veel jamsessies wel gebeuren...en dat is erg jammer, omdat je dan op de sessies altijd dezelfde gezichten ziet en dan wordt het saai en onvoorspelbaar.

Anders Destium
16 mei 2003, 13:52
Op 2003-05-16 11:55, schreef henksjaak:




Vet gek dat soort dingen zijn cool van die jamsessies

Weet hier iemand in de buurt van Delft zoiets?



Er is 1 keer per week in de Boerderij in Zoetermeer een jamsessie (volgens mij op zondag). Je kunt het beste even de zoekfunctie gebruiken, dan kom je er snel genoeg achter :smile:

Mitch
16 mei 2003, 17:36
Podiumcafé De grauwe Hengst in Schiedam heeft dat ook wekelijks, ik geloof op dinsdag of zo.
Is ook niet ver van Delft !

moretel
16 mei 2003, 19:16
In zoetermeer is het meestal om de week op dinsdagavond, 27 mei een thema sessie over Woodstock, met in ieder geval de organisator Marcel Singor, 1 van de beste Nederlandse gitaristen. Ook zijn er sessies zonder hem die wat beter toegankelijk zijn,
want Marcel is tijdens die thema sessies niet van het podium te krijgen, maar om hem aan het werk te zien blijft inspirerend.