PDA

View Full Version : Voor eens en voor altijd afsluitende topic - Vox - kleine v



Liam Gallagher
15 mei 2003, 23:39
Ik heb wat onderzoek gedaan en er zijn 2 soorten:

Pathfinder en Cambridge.

1. Welke zijn nu het beste van de kleinere vox versterkers en welke versies (want er zijn weer verschillende versies van elk, denk aan reverb etc).

2. Is dit een goede aankoop om te beginnen als electrische gitarist (in combinatie met een epi les paul)

3. Zitten er eigenlijk buizen in?

4. Doe ik er verstandiger aan een 2e hands buizen versterker af te wachten zoals veel zeggen (ik hoor veel Laney, merk zegt me niks). Ik moet dan wel wachten en tis natuurlijk 2e hands, ik weet nog niks van opknappen enzo

Liam Gallagher
15 mei 2003, 23:45
Oh ja nog 1 vraagje hoeveel kost een Ac15?

Special
16 mei 2003, 09:14
1. De Cambridge is beter (dankzij z'n buis).

2. Ja.

3. De Cambridge heeft een buis in de voorversterker, de Pathfinder heeft geen buis.

4. Dat ligt er aan of je NU wilt spelen of het geduld hebt te wachten. Als beginner kun je natuurlijk prima uit de voeten met een Cambridge.

Oh ja. Een AC15 kost nieuw +/- 1300 euro (afhankelijk van het soort speaker), gebruikt +/- 800 euro.

Harry
16 mei 2003, 09:31
2e hands versterkers hoeven niet per se worden opgeknapt. Als je een Laney LC15 tegenkomt, heb je daar een leuke versterker aan. Volgens mij klinken die beter dan die kleine Voxjes.

guvnor
16 mei 2003, 10:03
Ik zou inderdaad gaan voor een tweedehands buizenbakkie. Ook ik heb de Vox'jes beluisterd en was niet onder de indruk. Zag toen een Laney LC15 op marktplaats staan voor amper 100 Euro en heb die gekocht. Klinkt vele malen beter!!!

iam
16 mei 2003, 10:45
ga maar voor 2dehands buizenbakje,
is je direct geld en moeite gespaard voor later

MAY
16 mei 2003, 10:46
Zou niet gaan voor een VOX Ac15, heeft echt te weinig power. Ik heb er eens op gespeeld, ondanks het feit dat hij vol open stond(!!)kwam er niet echt een lekker geluid uit. Ik heb zelfs nog effe nagevrgaad of dat er niet iets mis was met dat ding. Dit was ik niet gewend van VOX amps.