PDA

View Full Version : Aanbevolen gitaren?



LucasDym
14 februari 2011, 00:18
Hallo Gitaristen:strat:

Ik zat er aan te denken om binnen een jaar een nieuwe gitaar te kopen, omdat ik dat altijd prachtig vind :)

Ik speel het liefst deze bands:
- Nirvana (favoriete band)
- Creed
- Guns N' Roses
- Oasis
- Foo Fighters
- Rise Against

Bijhoorlijk uiteenlopend dus

Ik dacht zelf aab deze:
- Fender Jagstang (500-700 euro)
- Gibson SG/Les Paul/Flying V special (600 euro)

Iemand enig advies?

geert1976
14 februari 2011, 00:24
Hallo Gitaristen:strat:

Ik zat er aan te denken om binnen een jaar een nieuwe gitaar te kopen, omdat ik dat altijd prachtig vind :)

Ik speel het liefst deze bands:
- Nirvana (favoriete band)
- Creed
- Guns N' Roses
- Oasis
- Foo Fighters
- Rise Against

Bijhoorlijk uiteenlopend dus

Ik dacht zelf aab deze:
- Fender Jagstang (500-700 euro)
- Gibson SG/Les Paul/Flying V special (600 euro)

Iemand enig advies?

hmmm, die Jagstang is voor nirvana prima geschikt, maar de meningen over deze gitaar lopen nogal uiteen, de een vind ze geweldig de ander prut.

Je kiest zelf uiteenlopende gitaren.
Ik denk dat rustig rondkijken en proberen van verschillende gitaren het beste voor je is:ok:

Chocola
14 februari 2011, 00:53
Hmmm, je plaatst enorm uiteenlopende bands als je kijkt naar gitaargebruik.

Toch, als ik moet kiezen tussen de opties die jij geeft dan zou ik de Jagstang links laten liggen en gaan voor een leuke Les Paul, SG, Flying V. Wellicht is trouwens een Explorer wel helemaal het ding dat jij zoekt ;). Probeer ze gewoon eens en kijk ook op de tweedehands markt. Kan zomaar zijn dat je bij een strat of tele uitkomt (desnoods met één of meerdere humbuckers).

Rembull1980
14 februari 2011, 10:41
Tipje: Ga eens naar de winkel en speel eens op al de genoemde gitaren. Weet je in ieder geval welke jij het lekkerst in de hand vind liggen. Vergeet niet je amp + pedals mee te nemen of als je er 1 wil kopen, deze in de oefenkamer mee te nemen om te testen icm met de gitaren. Zo kom je veel te weten. Ow en vergeet niet je fav. picks (plectra) mee te nemen..

Kan je nog niet alles spelen wat je wil: vraag iemand vh personeel om wat voor je te jammen. Doe dit nadat je weet welke gitaar je lekker in de hand vind liggen. Dit is wel erg belangrijk!

Je bent niet verplicht meteen een gitaar te kopen.. iedereen moet eerst goed testen en dat gaat niet fftjes in een uurtje.

Rock Bottom
14 februari 2011, 12:24
Naast die jagstang zou ik een jaguar hh proberen.
En kijken wat er nog meer allemaal hangt en jou wat lijkt.

Die japanse squier van je andere topic uitrusten met een little 59 of andere humbucker in sc formaat in de brug zou ook wel eens ideaal kunnen zijn.

mezelf
14 februari 2011, 12:43
Ik zou voor de jagstang gaan.

Liquid_Metal
14 februari 2011, 13:31
Grappig dat je die bands uiteenlopend noemt, ik vind ze tamelijk eentonig (ik zou het allemaal als hardrock bestempelen, hoewel ik daar vast een hoop mensen mee op hun zieltje trap :soinnocent:).
Maar zoals al gezegd: als je echt niet weet wat je moet kopen zou ik gewoon lekker van alles uitproberen. Goed onthouden wat je aan bepaalde gitaren fijn vind (klank, uiterlijk, speelgemak) en op basis daarvan een voorkeur opmaken.

crapton
14 februari 2011, 13:37
Allemaal stevige muziek.

Een Ibanez van het juiste type lijkt me prima geschikt.


Ehhh kuch ** kuch** zie sig ** kuch...

marter544
14 februari 2011, 14:21
Idd, mooie gitaar, helemaal in het zwart met flame maple en heartbeat inlay! :sssh: En dan zelfs een mooie gator case!

Marc Oblivian
14 februari 2011, 14:56
Een nieuwe gitaar kopen: altijd prachtig!

jannest
14 februari 2011, 15:14
je wilt nogal veel,dus ik zou niet voor een van de bekende modellen gaan (les paul/sg/ect) maar voor een "allround" gitaar
ibanez is daar wel goed in

persoonlijk vin ik ze niet zo mooi ,maar ja wat wil je ?
er cool uitzien of de muziek maken die je leuk vind ?

Jeroen_K
14 februari 2011, 15:37
Er cool uitzien natuurlijk...

Ik zou gewoon een paar gitaren testen die je er leuk uit vind zien, en daar degene van kiezen die het lekkerst speelt en klinkt (goed letten op de combinatie met je versterker). Andere mensen kunnen niet zeggen welke gitaar jij moet kopen (natuurlijk wel een indicatie geven) maar je zal er uiteindelijk toch zelf op moeten gaan spelen.

succes en veel plezier!

Exi
14 februari 2011, 15:46
Idd, mooie gitaar, helemaal in het zwart met flame maple en heartbeat inlay! :sssh: En dan zelfs een mooie gator case!
Zonde Marter, mocht je die echt weg doen. Het is een prachtige gitaar!

Ik zeg trouwens: Firebird!

Bram+
14 februari 2011, 15:46
Een Fender of een Gibson dus. Allemaal geschikt voor een algemene rocksound dacht ik. Ik zou er gewoon nog eens een nachtje over slapen.

loveu2man
14 februari 2011, 16:19
Waarom is hier nog geen prs se genoemd?! Ze zijn heel erg veelzijdig en zien er ook nog is mooi uit :)

jannest
14 februari 2011, 16:28
Er cool uitzien natuurlijk...

Ik zou gewoon een paar gitaren testen die je er leuk uit vind zien, en daar degene van kiezen die het lekkerst speelt en klinkt (goed letten op de combinatie met je versterker). Andere mensen kunnen niet zeggen welke gitaar jij moet kopen (natuurlijk wel een indicatie geven) maar je zal er uiteindelijk toch zelf op moeten gaan spelen.

succes en veel plezier!

een witte strat met maple toets en een humpbukker in de brugpositie
staat iedereen goed

edit:

hoewel een witte tele met maple toets, witte slagplaat en een humbucker in de nekpositie ken ook natuurlijk
(denk ik zomaar)

Jeroen_K
14 februari 2011, 16:38
Dat was juist niet waar ik op doelde :soinnocent: maargoed ieder zijn smaak!

Ik zeg LP goldtop! of een charvel, of gretsch...

LucasDym
14 februari 2011, 20:20
Bedankt voor jullie reacties allemaal :).

Een explorer lijkt me niet echt iets, een gitaar moet natuurlijk lekker zitten tijdens het zittend spelen, en volgens mij zit zoiets niet echt heerlijk, of zit ik daar nou fout?

En 'hardrock' achja, ik vind Nirvana en Creed meer grunge en postgrunge.

En idd, ja m'n Squier van nu is ook een lekker gitaartje, maar zoals ik al heb genoemd: Een nieuwe gitaar kopen is altijd prachtig :P.

Ik zag bij NL muziek een mooie SG voor 599,-, en bij Thomann een Les Paul voor 649, allebei Gibson.

Ik hoorde dat er dit jaar LP, SG, Flying V, Explorer en firebird melody makers uitkomen, voor 349,- per stuk.


Nogmaals bedankt :).

Overigens, vinden er meer mensen dat die nieuwste modellen van Gibson meer computers zijn dan gitaren? Zoveel mechanica en zo lijkt me niet goed voor een gitaar.

Rock Bottom
14 februari 2011, 20:25
Bedankt voor jullie reacties allemaal :).

Ik hoorde dat er dit jaar LP, SG, Flying V, Explorer en firebird melody makers uitkomen, voor 349,- per stuk.


Nogmaals bedankt :).

Overigens, vinden er meer mensen dat die nieuwste modellen van Gibson meer computers zijn dan gitaren? Zoveel mechanica en zo lijkt me niet goed voor een gitaar.

Melody makers zijn half zo dik als de normale evrsie en ze hebben meestal maar 1 pup.

Dat laatste gaat denk ik alleen over de firebird x en een beetje de robot versies.

LucasDym
14 februari 2011, 20:27
Dat laatste gaat denk ik alleen over de firebird x en een beetje de robot versies.

Ja, en de Dusk Tiger... overigens zag ik een Gibson Dark Fire met die eigenschappen, en die leek me nog wel aardig...

TDZH
14 februari 2011, 23:08
Ja, en de Dusk Tiger... overigens zag ik een Gibson Dark Fire met die eigenschappen, en die leek me nog wel aardig...

Beetje boven je budget denk ik, die robotgitaren van Gibson...

Er zijn trouwens maar een paar modellen met die mechanische rotzooi op.

ghost-rider2006
14 februari 2011, 23:56
Ibanez RG 1451

ESP LTD KH202

ook superrrrrrrrr