PDA

View Full Version : Gekke nieuwe gitaar dag



Hendriks
13 februari 2011, 18:57
Afgelopen week heb ik mijn AVRI 57 goed kunnen verkopen en kon dus weer op jacht ,de gitaar moest aan 1 belangrijke eis voldoen : een lekkere stevig hals ,mocht een tele of strat zijn , er waren een aantal kandidaten , 62 RI Hotrod, SRV ,AVRI 70's en nog wat , allemaal strats .
Op MP werd een 70's RI aangeboden deze heeft een U- profiel , deze week via via 1 geprobeerd , dus maar eens met de verkoper gemailt en ik mog hem komen halen.
Dus vanmorgen vroeg vertrokken naar Amersfoort ( 200 km) en bij Terrence aangebelt (bekende handelaar op MP en aardige gozer) .
De strat van de muur gehaalt en binnen 3 seconden wist ik het : dit word hem niet.
Dus Terrence vond dat ook jammer ,maar hij had er nog een stuk of 10 koffertjes staan met lekker spul (als een kind in een snoepwinkel).
Hij had net een AVRI 52 tele binnen gekregen en eigenlijk had ik niet eens zin om hem op te pakken , mijn laatste 52 RI was nogal een tegenvaller , zwaar en doodse plank ,een absolute deceptie.
Toch de tele maar eens uit de koffer gehaalt en verbazing maakte meester van mij , wat een lekker ding , niet zwaar en super resonant , ook de hals is net stevig genoeg voor mij. De vintage frets en 7.25 radius maar even voor lief nemen (hij loopt dus nergens aan bij benden).
De vorige eigenaar heeft er wel andere elementen in geprakt (Fender SCN) ,maar de originele zitten er ook bij, evenals als de case en candy. De gitaar is op 1 plekje na in nieuwstaat.
Ik kon een erg goede deal maken en met AVRI weer afgereist naar het noorden.
Dus een fraaie AVRI en ook nog budget overgehouden voor een assemblage tele.
Het volgende zou mij een ban kunnen opleveren : ik heb nog geen foto's en dat word ook pas later deze week ( mijn baas wil mij tegenwoordig graag op kantoor hebben zitten).

macwilliams
13 februari 2011, 19:02
Ohhh stoute baas, foei.

Ga naar huis en maak foto's.

jutter
13 februari 2011, 19:06
Afgelopen week heb ik mijn AVRI 57 goed kunnen verkopen en kon dus weer op jacht ,de gitaar moest aan 1 belangrijke eis voldoen : een lekkere stevig hals ,mocht een tele of strat zijn , er waren een aantal kandidaten , 62 RI Hotrod, SRV ,AVRI 70's en nog wat , allemaal strats .
Op MP werd een 70's RI aangeboden deze heeft een U- profiel , deze week via via 1 geprobeerd , dus maar eens met de verkoper gemailt en ik mog hem komen halen.
Dus vanmorgen vroeg vertrokken naar Amersfoort ( 200 km) en bij Terrence aangebelt (bekende handelaar op MP en aardige gozer) .
De strat van de muur gehaalt en binnen 3 seconden wist ik het : dit word hem niet.
Dus Terrence vond dat ook jammer ,maar hij had er nog een stuk of 10 koffertjes staan met lekker spul (als een kind in een snoepwinkel).
Hij had net een AVRI 52 tele binnen gekregen en eigenlijk had ik niet eens zin om hem op te pakken , mijn laatste 52 RI was nogal een tegenvaller , zwaar en doodse plank ,een absolute deceptie.
Toch de tele maar eens uit de koffer gehaalt en verbazing maakte meester van mij , wat een lekker ding , niet zwaar en super resonant , ook de hals is net stevig genoeg voor mij. De vintage frets en 7.25 radius maar even voor lief nemen (hij loopt dus nergens aan bij benden).
De vorige eigenaar heeft er wel andere elementen in geprakt (Fender SCN) ,maar de originele zitten er ook bij, evenals als de case en candy. De gitaar is op 1 plekje na in nieuwstaat.
Ik kon een erg goede deal maken en met AVRI weer afgereist naar het noorden.
Dus een fraaie AVRI en ook nog budget overgehouden voor een assemblage tele.
Het volgende zou mij een ban kunnen opleveren : ik heb nog geen foto's en dat word ook pas later deze week ( mijn baas wil mij tegenwoordig graag op kantoor hebben zitten).

Wie roept hier 'altijd eerst foto's'.......;)

Hendriks
13 februari 2011, 19:11
Wie roept hier 'altijd eerst foto's'.......;)

Sorry , ik zal gauw even een slechte kunstlicht pic maken.

budje
13 februari 2011, 19:16
slecht is beter dan geen! :cheerup:

jutter
13 februari 2011, 19:18
Sorry , ik zal gauw even een slechte kunstlicht pic maken.

Ik heb je ff een mail gestuurd.

Hendriks
13 februari 2011, 19:21
En nou wil ik niets horen over een slechte foto!!!!!
http://img573.imageshack.us/img573/1052/img0444h.jpg

budje
13 februari 2011, 19:23
jeuj :cheerup::cheerup::cheerup:

jutter
13 februari 2011, 19:29
Henk, die is mooi! We weten allemaal wel hoe een Tele eruit ziet maar persoonlijk vind ik deze het mooiste! En wat betreft de SCN, ik vind ze ontzettend goed. Bill Lawrence heeft ze samen met Fender ontworpen om de ruis/brom tegen te gaan èn om het echte oude vintage sound na te bootsen. Ik vind ze daarin erg goed geslaagd dus wacht even om ze eruit te slopen!

Ijselrobo 07
13 februari 2011, 19:35
aaaaahhhh, de goude oude tele :cheerup:
gefeliciteerd met de aankoop :ok:

Eko
13 februari 2011, 20:15
Goede zet! Als een gitaar goed voelt en goed klinkt en je hebt de centen........ ben je gek als hem laat staan. Krijg je altijd spijt van. Deze keer niet dus.
Trouwens , als je een echte telebite zoekt , kijk eens naar de nocaster p.u`s. Gaat iedere tele mee op vooruit.
Gefeliciteerd trouwens!!

macwilliams
13 februari 2011, 20:22
Whooptyfck'ndooo gefeliciteerd :cheerup:

Hendriks
13 februari 2011, 20:26
Whooptyfck'ndooo gefeliciteerd :cheerup:

Vele malen dank , U wijs heer , maar dat wist je al.

Hendriks
13 februari 2011, 20:28
Goede zet! Als een gitaar goed voelt en goed klinkt en je hebt de centen........ ben je gek als hem laat staan. Krijg je altijd spijt van. Deze keer niet dus.
Trouwens , als je een echte telebite zoekt , kijk eens naar de nocaster p.u`s. Gaat iedere tele mee op vooruit.
Gefeliciteerd trouwens!!
Elementen ga ik nog even bekijken ,valt moeilijk wat van te zeggen op huiskamer niveau. Ik ga de originele ook nog eens proberen , die vond ik eigenlijk altijd prima.

macwilliams
13 februari 2011, 20:32
Vele malen dank , U wijs heer , maar dat wist je al.

Ja, maar ik hoor het zo graag :D

Ik hoop zo dat je deze kan "vasthouden" en niet weer teleurgesteld word.
En ik heb in een mex tele van die nocasters in gefröt. En ik vind ze te gek.

Al heb ik geen idee of je wilt/kunt upgraden?

Hendriks
13 februari 2011, 20:43
De originele American Vintage vind ik ook te gek , dus even zien hoe het uitpakt ,eerst maar eens mee repeteren en zien hoe deze het doen.
Tja , ik eigenlijk helemaal niet verwacht dat ik nog een 52RI zou kopen na de vorige , zo zie je maar weer dat het exemplarisch is en dit is een goede.

AgileGhost
14 februari 2011, 08:44
Wat is zo'n 52 RI toch prachtig! Enjoy!

guitarkid
14 februari 2011, 09:43
Nou, gefeliciteerd maar weer dan. ;)
Dus zo ziet een Telecaster er uit. Nooit geweten.
Krijg ik dat ding nou nog eens te zien/horen/voelen?
Ik heb al acht kannen koffie weggegooid....
Of heb je eigenlijk helemaal geen gitaren en doe je maar net alsof daar in Holwierde? :)

Nou ok dan: verrekte mooie gitaar, maar dat wist je wel!
En denk aan het aloude motto: "Never a disaster with a Telecaster!" :blast:
Ik verzin ze waar je bij staat.... ;)

Gr. Coos

Hendriks
14 februari 2011, 10:36
Tot morgen Coos ;)

guitarkid
14 februari 2011, 10:44
Tot morgen Coos ;)

Nog maar één nachtje slapen.... Alsof ik morgen jarig ben! :cheerup:

Gr. Coos

stikel
15 februari 2011, 01:59
Mooie tele Henk. Ik heb wat anders op het oog maar mocht ik een tele willen zou het een '52 ri zijn. (waarschijnlijk een hot rod vanwege zijn 9,5 radius)

Hendriks
15 februari 2011, 14:38
Mooie tele Henk. Ik heb wat anders op het oog maar mocht ik een tele willen zou het een '52 ri zijn. (waarschijnlijk een hot rod vanwege zijn 9,5 radius)

Een Hotrod stond ook bij mij bovenaan , maar zijn slecht te vinden 2dehands.

Gelijk maar even wat daglicht plaatjes. Ik ga de originele pickups er weer in zetten , betekend ook dat ik een nieuw slagplaatje moest bestellen, dus zonder de schroefgaatjes.

http://img815.imageshack.us/img815/1561/52ribb001.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/5791/52ribb003.jpg

http://img263.imageshack.us/img263/2566/52ribb004.jpg

Hendriks
14 maart 2011, 12:06
Mooie tele Henk. Ik heb wat anders op het oog maar mocht ik een tele willen zou het een '52 ri zijn. (waarschijnlijk een hot rod vanwege zijn 9,5 radius)

Het kan vreemd lopen , een week nadat ik mijn AVRI gehaald heb , kreeg Terrence een Hotrod 52 binnen (tip van Jutter) , ik kon hem van Terrence omruilen en ik heb het nu dus helemaal goed voorelkaar.
Moderne specs met een vintage uitstraling .

Pics komen nog wel , nu aan het werk.

stikel
14 maart 2011, 12:58
Ik zat er al op te wachten. Tripje naar Amersfoort ? Ennuh ik was jouw tele (en die Hot Rod van Terrence) "kwijt" op MP. Hopen dat deze radius wel voldoet. Effe off topic. Zag de amp ook op MP ?????? Je weet wel, die plek met die randdebielen, dorpsgekken etc. :D

Hendriks
14 maart 2011, 13:16
Zag de amp ook op MP ?????? Je weet wel, die plek met die randdebielen, dorpsgekken etc. :D

Helaas is het ook zo , alleen is er verder weinig keus als je iets kwijt wil , ebay is een goed systeem , alleen ebay.nl werkt weer niet zo goed .

Jij bent jou Godin wel kwijt?

stikel
14 maart 2011, 13:24
Helaas is het ook zo , alleen is er verder weinig keus als je iets kwijt wil , ebay is een goed systeem , alleen ebay.nl werkt weer niet zo goed .

Jij bent jou Godin wel kwijt?

Ja, naar een vriendelijke, betrouwbare (die zijn er echt wel) zuiderbuur. Ik laat kopers eerst betalen en lever vervolgens conform afspraak omtrent verzending verpakking etc. Gaat altijd prima, tot dusver. (maar hier is al een ander topic over, meen ik). Zou graag horen wat er aan de amp scheelt. (PM misschien, kunnen we hier on topic blijven)

macwilliams
14 maart 2011, 13:54
Pics komen nog wel , nu aan het werk.

:dontgeti:

stikel
14 maart 2011, 14:08
:dontgeti:

Geduld vriend, lid Hendriks is op zijn werk, meen ik. (ik heb 'm al gezien in de ad van de verkoper. Zag er goed uit :D )

wireman
14 maart 2011, 14:13
maarre... een hotrod heeft dus ook met de radius te maken? Ik dacht namelijk dat het te maken had met de pickups..
enne... mbt de gekke nieuwe gitaar... kleur?... (linkje naar de genoemde add?) Ben wel benieuwd eigenlijk..

stikel
14 maart 2011, 14:16
maarre... een hotrod heeft dus ook met de radius te maken? Ik dacht namelijk dat het te maken had met de pickups..
enne... mbt de gekke nieuwe gitaar... kleur?... (linkje naar de genoemde add?) Ben wel benieuwd eigenlijk..

Iig de neckpup en idd is de radius in tegenstelling tot een "gewone" '52 RI geen 7,25 of 7,5 maar 9,5. De kleur is volgens mij wel gelijk.

Hendriks
14 maart 2011, 14:24
Idd de neck pickup ,dat is een SD mini humbucker en de hals , 9.5 radius ipv 7.25 en medium jumbo frets ipv de vintage draadjes.
Een meevaller is dat deze ook nog eens erg licht van gewicht is tov de 52 RI , scheelt minstens een halve kilo.
Verder zo goed als identiek , ook deze ziet er weer netjes uit en ook lekker afgestelt.
Ik ben dus weer thuis en dat betekend: plaatjes.
http://img59.imageshack.us/img59/1199/hotrod001.jpg

http://img828.imageshack.us/img828/9089/hotrod002.jpg

De V
14 maart 2011, 16:17
Dat is serieus wel een mooi ding.:)

GAS!

Wacht maar, ooit..........

Rutger Molenberghs
14 maart 2011, 21:32
Jij hebt het Fender broertje van mijn Haar! Die mini humbucker is naar mijn mening veel bruikbaarder dan het reguliere halselement van een tele. Ik houd van single coils, maar niet in de hals van een tele.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk mag deze langer blijven dan de vorige. :soinnocent:

Hendriks
14 maart 2011, 21:45
Jij hebt het Fender broertje van mijn Haar! Die mini humbucker is naar mijn mening veel bruikbaarder dan het reguliere halselement van een tele. Ik houd van single coils, maar niet in de hals van een tele.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk mag deze langer blijven dan de vorige. :soinnocent:

Die Haar wil ik wel eens zien , ook een SD mini?

jutter
14 maart 2011, 21:48
Henk, wij zijn net terug uit het ziekenhuis in A'dam en kon dus niet eerder reageren. Hij is mooi hè, nog mooier dan de'52 AVRI (vind ik dan)! Waar ik zeer benieuwd naar ben is de SD. Is hij 'bruikbaarder' dan de gewone neckpup? Hoe moet ik dat zien? En wat vind je van de hals?

Ennuh....moeten we niet eens een Tele-meeting houden?:)

iFender
14 maart 2011, 21:53
Mooie toets! :mmmm:

guitarkid
14 maart 2011, 22:05
Mooi! En nou houden, ok.......? ;)

Gr. Coos

Rutger Molenberghs
14 maart 2011, 22:06
Die Haar wil ik wel eens zien , ook een SD mini?

Mijn Haar heeft ook een SD mini. Ik ga eens kijken of ik mijn topic terugvind waarin foto's staan.

gevonden (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?121083-Ik-heb-eindelijke-een-52-hot-rod-tele)

Steelduines
14 maart 2011, 22:07
Goddomme wat een beauty :p

Hendriks
14 maart 2011, 22:11
Mooi! En nou houden, ok.......? ;)


Gr. Coos

Deze moet je echt even proberen Coos.


Mijn Haar heeft ook een SD mini. Ik ga eens kijken of ik mijn topic terugvind waarin foto's staan.
Ben benieuwd


Henk, wij zijn net terug uit het ziekenhuis in A'dam en kon dus niet eerder reageren. Hij is mooi hè, nog mooier dan de'52 AVRI (vind ik dan)! Waar ik zeer benieuwd naar ben is de SD. Is hij 'bruikbaarder' dan de gewone neckpup? Hoe moet ik dat zien? En wat vind je van de hals?

Ennuh....moeten we niet eens een Tele-meeting houden?:)

Ik heb hem alleen op huiskamerniveau kunnen proberen en vind het nog niet zo verkeerd , maar ik ben de Filtertrons gewent en die klnken ook al wat dikker dan een sc.

Noordelijke telemeeting?

jutter
14 maart 2011, 22:30
Deze moet je echt even proberen Coos.


Ben benieuwd



Ik heb hem alleen op huiskamerniveau kunnen proberen en vind het nog niet zo verkeerd , maar ik ben de Filtertrons gewent en die klnken ook al wat dikker dan een sc.

Noordelijke telemeeting?

Tuurlijk, want hier in het noorden wonen de echte cowboys! Wat vind je van de neck?

Hendriks
14 maart 2011, 22:38
Tuurlijk, want hier in het noorden wonen de echte cowboys! Wat vind je van de neck?

Neck is te gek , komt in de buurt van mijn Cabronita , de overgang is in iedergeval niet zo groot meer .

Hendriks
14 maart 2011, 22:40
Goddomme wat een beauty :p


Mooie toets! :mmmm:

Bedankt , het is idd een mooi stukkie hout.

Fender75
15 maart 2011, 09:32
Gadverdamme, wat een schitterende plank!

wireman
15 maart 2011, 09:37
Dude... sweeeeeet!! Keith Richards all the way!! Cool gitaartje!! Het blijft toch de mooiste kleur voor een tele.. echt gaaf! En ik ben ook erg benieuwd naar een humbucker in een tele.. hoe dat klinkt..

jutter
15 maart 2011, 09:38
Gadverdamme, wat een schitterende plank!

Ik vind deze wel een eigen topic waard!:???::???:

Hendriks
15 maart 2011, 09:48
Ik blijf bescheiden :soinnocent:

stikel
15 maart 2011, 15:11
Ik blijf bescheiden :soinnocent:

Verstandig.;)

wireman
15 maart 2011, 16:42
Tis moeilijk bescheiden te blijven... :noob: