PDA

View Full Version : Zijn er mensen die de DigiTech DigiVerb gebruikt hebben?



benhus
15 mei 2003, 21:09
Zijn er mensen die de DigiTech DigiVerb gebruikt hebben?
Zo ja...wat is je ervaring?

Reel Big Fish
26 april 2007, 12:31
Vraag ik me dus inderdaad ook af! :p

ExRxIxC
26 april 2007, 12:33
telt digitech digital delay ook? :p

rocker_71
26 april 2007, 12:48
gewoon even search gebruiken op 'digiverb', dan kom je wel wat tegen. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87657&highlight=DigiVerb)

Braindead
26 april 2007, 13:26
Hier nog een digidelay user... al is dat de vraag niet :-)

Reel Big Fish
26 april 2007, 14:06
gewoon even search gebruiken op 'digiverb', dan kom je wel wat tegen. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87657&highlight=DigiVerb)
Ja daar word ik niet echt veel wijzer van eerlijk gezegd :p

Rutger
26 april 2007, 14:07
ik heb m weleens getest. best een leuke reverb, maar vond m niet overtuigend

k had toen de Holygrail ernaast en die vond ik toch mooier!

Reel Big Fish
26 april 2007, 14:21
Misschien een belangrijk detail; hij moet in mn pedal board komen, samen met:

- Dunlop Wah Crybaby
- Line 6 Uber Metal
- Boss TU-2

Die drie heb ik al. Binnekort wil ik dus mn pedal board gaan maken, liefst toch met een reverb erbij, aangezien ik het board naast on stage, ook voor studio opnames wil gaan gebruiken.

Dus,... voor mijn doeleinden... Digiverb of Holy Grail??

Bedankt!

hubert
26 april 2007, 14:46
Ik heb beiden. De holy grail zit op mijn bord, maar als je m ook voor thuis gaat gebruiken dan vind ik de digitech veelzijdiger en dus handiger. klanktechnisch vind ik er minimaal verschil inzitten. Reden waarom ik de HG op t bord heb is puur omdat ie maar 1 knop heeft die ik zo met de voet kan bedienen.
Bijkomend voordeel van de digitech is dat ie op een normale manier stroom vraagt. die zou je aan een daisychain kunnen hangen. de HG niet.

Rutger
26 april 2007, 14:49
ik denk dat je dan beter voor de Boss kunt gaan.

de Holy Grail kan nl alleen een springreverb, maar doet dat wel heel goed.
de Boss en Digitech zijn kwa reverbs en mogelijkheden vergelijkbaar, de Boss is alleen net ff beter.

maar als je wat extra geld hebt: de EBS Dynaverb! :rockon:
gebouwd door een bas-pedalenbouwer, maar subliem voor gitaar!
k heb m zelf al een paar jaar in mn pedalboard zitten


edit: er zitten meer reverbs op de HG, maar de springreverb springt er toch met kop en schouders bovenuit

drap
26 april 2007, 15:06
de Holy Grail kan nl alleen een springreverb, maar doet dat wel heel goed

Sorry, maar dit is toch echt niet waar. De Holy Grail heeft zowel een springreverb alswel een hall reverb in huis en doet dat heel goed. Daarnaast zit er nog een standje 'flerb' op, wat niks anders wil zeggen dan een springreverb met een flanger. Leuk extraatje, maar nauwelijks te gebruiken in bandverband. Ik verafgod de Holy Grail niet zoals veel gebruikers ervan, maar het is absoluut één der betere reverbs.

Rutger
26 april 2007, 15:08
ik had m al ge-edit ;) persoonlijk was ik toch t meest overtuigd van de springreverb, en vond die flerb inderdaad niet meer dan grappig.

overigens begon de HG wel geweldig tone te sucken vanaf 2-3 uur. maar de meeste gitaristen gebruiken waarschijnlijk toch niet zoveel reverb.

drap
26 april 2007, 15:09
Bijkomend voordeel van de digitech is dat ie op een normale manier stroom vraagt. die zou je aan een daisychain kunnen hangen. de HG niet.

Nog zoiets wat niet waar is. De Holy Grail trekt gewoon 9 volt, net als de meeste pedalen. Er zit alleen zo'n kleinere plugingang bij, maar dat is helemaal geen probleem met een simpel verloopje die ook zo op een daisy chain kunt aansluiten.

Valoosj
26 april 2007, 15:10
iemand die de RRV-10 van Boss al heeft gebruikt? ik heb hem thuis ligge, maar mijn ampje nog niet echt kunnen opendraaien, dus ik ga er nog geen mening over geven

drap
26 april 2007, 15:14
ik had m al ge-edit ;) persoonlijk was ik toch t meest overtuigd van de springreverb, en vond die flerb inderdaad niet meer dan grappig.

Ah, oké. Had ik nog niet gezien inderdaad :) De spring reverb is ook wat ik het meest gebruik, of eigenlijk alleen maar.


overigens begon de HG wel geweldig tone te sucken vanaf 2-3 uur. maar de meeste gitaristen gebruiken waarschijnlijk toch niet zoveel reverb.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik weet niet of dat tonesuck is. De galm voert dan volgens mij gewoon de boventoon, waardoor andere klanken wat op de achtergrond verdwijnen. Dat klinkt gevoelsmatig wel zachter, omdat de wat scherpere klanken dan wat opzij worden gedrukt. En wie gebruikt er nou zoveel reverb! Ik heb dat ding nog niet eens op half 10 staan :)

hubert
26 april 2007, 15:28
Nog zoiets wat niet waar is. De Holy Grail trekt gewoon 9 volt, net als de meeste pedalen. Er zit alleen zo'n kleinere plugingang bij, maar dat is helemaal geen probleem met een simpel verloopje die ook zo op een daisy chain kunt aansluiten.

ik heb begrepen dat de HG qua volt wel voldoet, maar niet qua ampere. En dat daarom een daisychain niet zou werken.

drap
26 april 2007, 15:37
ik heb begrepen dat de HG qua volt wel voldoet, maar niet qua ampere. En dat daarom een daisychain niet zou werken.

Jawel hoor, ik heb 'm ook een tijdje aan een daisy chain gehad. Er zijn soms wat probleempjes met bepaalde voedingen, dat klopt wel. Ik heb zelfs wel eens van mensen begrepen dat ie alleen goed zou functioneren met de bijbehorende adapter, maar die heb ik niet eens en heb nooit geen problemen gehad met m'n Holy Grail. Ik heb 'm nu aan een T-Rex Fuel Tank hangen en zonder problemen.

Rutger
26 april 2007, 16:43
ik heb begrepen dat de HG qua volt wel voldoet, maar niet qua ampere. En dat daarom een daisychain niet zou werken.
Dit is onzin. Het voltage van de adapter en de weerstand van het apparaatje staan vast, waardoor de benodigde stroom zich vanzelf hierop aanpast en dus goed is (wet van Ohm). Een adapter kan meestal tot een bepaalde hoeveelheid stroom leveren, de pedalen trekken gewoon wat ze nodig hebben.

hubert
26 april 2007, 16:57
dat is dan de wereld uitgeholpen.
Maar in de TS zijn situatie zou ik nog steeds voor de digitech (of boss) gaan. Vooral als je ermee wilt opnemen. De digitech kan meer.

Davidian
3 mei 2007, 12:29
Ik heb hem en ik vind hem qua klank geweldig, maar hij overstuurd soms als je een hoge snaar te hard aanslaat.

Iemand anders hier ook last van?