PDA

View Full Version : Giablo amps review



macwilliams
13 februari 2011, 15:51
Heel lang geleden,


Althans langer dan ik m'n sokken durf aan te houden zou ik eens een stukje
spelen op een amp om te kijken of deze geschikt was voor het zwaardere werk.
En ondanks de prima amps die gebouwd waren, bleven de amps te 'vintage'
van karakter. Hele goede amps voor het doel eind. Plexi's heten ze, totaal
niet mijn ding ook deze souped up exemplaar niet, als je een fijne thrash
metal riff wilde spelen dan verzoop de hele bende.
Eerlijk gezegd vond ik de amp goed klinken voor het gene waar hij voor
gebouwd was maar dan nog bleef er iets aan mij knagen. Er ontbrak iets of er
zat een sausje van de maker over dat het er toebracht dat het niet mijn
smaak was.

Daar was het voor de derde keer dat ik Arjan tegenkwam en weer gaf ik hem
mijn bevindingen, kritiek en geneuzel van de slaapkamer/bankgitarist die ik
ben. Oftewel kan hij zacht en toch dynamisch blijven? Je weet wel van dat
gezeik over toon, een flesse opener en een asbak geïntegreerd in een amp.
Zo met één draai aan een knop van disco naar doom metul en weer terug
naar funk. En toch een plekje om de senseo op te zetten. Met een schepje
belletjes hoog alstblieft. Oja en vergeet de pedaaltjes niet.
Is het hem gelukt? Heeft hij de meest veelzeidige amp gebouwd?

Nee!

Maar wat dan wel?

Ik moest maar komen kijken en luisteren, voor de gelegenheid had hij Timo
gevraagd of hij een stukje voor ons wilde spelen. En wat ik te horen kreeg
heeft mij aangenaam verrast. Voor mijn gevoel draai je deze amp zo van
vintage plexi rock sound naar het veel modernere metal. Geen thrash metal
of senseo maar een heel mooi klinkende top, dynamisch, pedaaltjes etend
en ook nog eens mooi om te zien. ( tjah ik ben engl gewend) en toch
verloochend hij zijn heritage niet. Je hoort die plexi sound er in zitten en het
komt er uit ook!!!

Ik houd niet van het plexi sound maar dat is meer door de tekortkoming die
de amp heeft ten opzichte van mijn wensen. Maar ik merk dat mijn wensen
veranderen bij het veranderen van mijn speelstijl.
De amp is op verzoek ook even zacht gezet en natuurlijk verliest hij wat van
de dynamiek maar in vergelijk tot andere amps is dat welhaast
verwaarloosbaar. Ik val zo langzamerhand van m'n geloof en geen engl die me
nog kan redden. Ik wil geen plexi, ik wil de Challenger.


Specificaties:
50/100 watt schakelbaar, zonder karakter verlies, geen melk en suiker nodig!!
Output speakers: op 50 watt 2x 16 ohm en 2x 32 ohm
op 100 watt 2x 8 ohm en 2x 16 ohm.
Welke fles springt er niet open??!

Presence regelaar komt permanent op voorzijde vanaf nummer 3, zit nu op achterzijde.
Mastervolume..duh! ( beats disco )
Aangepaste biasregeling om op 50 watt echt 50 watt te zijn.
Top notch parts in binnenzijde, denk aan weerstanden en elco's.
custom Giablo chassis aluminium, headshell met eigen afmetingen, volledig handgemaakt.

Cab: Pinewood, baltic birch.
2x G12M25 16 ohm

Crap...
In tegenstelling tot mij kan timo wel spelen en nog sympatiek zijn ook....
Maar ja, gelukkig ben ik woest aantrekkelijk:cooler: en goed in bed.:cheerup:

Arjan, thanks voor de uitnodiging.
Ben, het was weer gezellig.
Timo......:blast:


Ik heb wel een paar plaatjes geschoten maar ik speel nog beter gitaar dan dat ik foto's maak....:makeup:

gestolen foto's

http://www.giablo.nl/data/storage/attachments/9cdb1cc43c5b77cd2f513db292d64566.jpg

http://www.giablo.nl/data/storage/attachments/4c39a1946a0581eb369091233b27484f.jpg

http://www.giablo.nl/data/storage/attachments/cf0ce4acf8e26b621cf0d8fc3a01c993.jpg

macwilliams
13 februari 2011, 15:52
Mijn foto's.....:makeup:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Giablo%20challenger/DSC04433.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Giablo%20challenger/DSC04426.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Giablo%20challenger/DSC04420.jpg

lefthandstrat
13 februari 2011, 16:04
Vet!! Leuke en goed geschreven review en prachtige actiefoto's. Overigens......kost wel "wat" zeker?

Mr. Dynamite
13 februari 2011, 16:12
A W E S O M E

Damn heb ik weer wat gemist hoor :dontgeti:
Om te zien alleen al is het werkelijk een plaatje :mmmm:

macwilliams
13 februari 2011, 16:37
Vet!! Leuke en goed geschreven review en prachtige actiefoto's. Overigens......kost wel "wat" zeker?

Dank je wel, ik heb net mijn talent ontdekt... stukjes schrijven ;)

Ik heb geen idee wat het moet kosten, dat was mijn insteek ook niet.
Hij heeft gewoon naar mijn (en die van anderen) opmerkingen geluisterd en er daadwerkelijk wat mee gedaan en ik denk dat ik een eerlijk review heb geschreven zonder al te veel superlatieven te gebruiken.


A W E S O M E

Damn heb ik weer wat gemist hoor :dontgeti:
Om te zien alleen al is het werkelijk een plaatje :mmmm:

Ja je hebt wel wat gemist:crazyhappy:

lefthandstrat
13 februari 2011, 17:10
Hoi Macwilliams, heb je toevallig naast foto's ook filmpjes gemaakt? Ik zou ze graag zien/beluisteren op youtube.

macwilliams
13 februari 2011, 17:26
Helaas kon mijn camera geen filmpjes maken. Ik denk ook niet dat dat netjes zou zijn tegenover Arjan & Timo want zij hebben opnames gemaakt.

TimoSomers
14 februari 2011, 09:04
Goeie Review!:ok:
Was gezellig Maccie!

muziekschuur
14 februari 2011, 09:21
Waar zijn deze versterkers verkrijgbaar? Niet te vinden via het net.

iWishmaster
14 februari 2011, 09:29
Waar zijn deze versterkers verkrijgbaar? Niet te vinden via het net.

Dit was het eerste prototype pas. De site van Arjan (toneblo) is www.giablo.nl. Daar zal binnenkort wel eea op komen te staan over de Challenger.

Leuke review overigens, ben ook wel benieuwd naar de opnames! Verder niet mijn 'cup of tea', plexi's. Misschien hierna ooit een JCM800-achtige? :soinnocent:

beruk
14 februari 2011, 09:31
http://www.giablo.nl/:soinnocent:

Mitch
14 februari 2011, 09:52
Dus we hebben nu uit dezelfde kant van het land weer iemand die werk maakt van de ultieme Plexi maar die meer tijd besteed aan het uiterlijk? Verfrissend :D

Jasper.
14 februari 2011, 10:08
Worden de opnames hier ook gepost? ik ben nu wel erg benieuwd

macwilliams
14 februari 2011, 11:33
Goeie Review!:ok:
Was gezellig Maccie!
Bedankt man, het was zeker gezellig. Ik vond dat Jimi stuk dat je speelde op
de strat erg goed en de amp reageerde mooi op de nuances in je spel.
Te gek ook hoe de "belletjes" naar voren werden gebracht. Ik zag je aan het
werk en naar mijn mening kreeg je ook terug van wat je denkt dat je aan het
doen bent. Ik kan het helaas niet zo goed omschrijven maar ik vond het echt
te gek.
Ook hoe de amp de 7string LP weergaf was erg overtuigend.




Dus we hebben nu uit dezelfde kant van het land weer iemand die werk maakt van de ultieme Plexi maar die meer tijd besteed aan het uiterlijk? Verfrissend :D

Het is wel meer dan het uiterlijk alleen, het geluid is echt goed en de amp is
erg responsive voor je spel. Of het de ultimo plexi is, is een beetje
moeilijk te zeggen. Wie weet vind je de sound helemaal niks, is het niet wat
je zoekt. Als het er van komt dat ik in een band kom te spelen dan zal ik
zonder twijfelen er een bestellen. Ik zie nu steeds meer de tekortkomingen
van mijn eigen amps en ik heb niet de minste hier in huis. De ENGL zal ik niet
gauw de deur uit doen om de simpele reden die ik eerder in het ENGL steve
morse topic heb gepost.


Worden de opnames hier ook gepost? ik ben nu wel erg benieuwd

Ik denk dat die in het kip topic komen. Soundsamples zijn niet van mij.
Na de samples daar nog even gehoord te hebben denk ik dat het wel
goed komt. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe ze hier thuis gaan klinken.

er begint zich nu enige gas te vormen:chicken:

N.B.

Ik hoop dat er meer gitaristen deze amp eens gaan proberen en mijn bevindingen kunnen onderbouwen.

The Running Man
14 februari 2011, 19:57
Mijn foto's.....:makeup:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Giablo%20challenger/DSC04433.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Giablo%20challenger/DSC04426.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Giablo%20challenger/DSC04420.jpg

Mooie plaatjes Mac
Geven precies aan waar het om ging. Dit was zo ontzettend gaaf.
Gitarist en ampbouwer geconcentreerd aan het luisteren. Naar de amp maar
ook naar elkaar. Spelen, luisteren, afstellen enz
En wij zaten eerste rang...en konden onze visie/gevoel delen.
Supermiddag; memorabel.
Bedankt Timo, Arjan en Mac:blast::blast::blast:

Tristan
15 februari 2011, 02:34
Wow, gaaf, ik ben erg benieuwd! :)

Mr. Dynamite
17 februari 2011, 12:45
Vol spanning wachten wij af .. :soul:

muziekschuur
17 februari 2011, 13:12
Die website deed het vorige week niet. Wel gezocht toen....

The Running Man
17 februari 2011, 13:16
Die website deed het vorige week niet. Wel gezocht toen....

Je vindt hem hier http::rockon://www.giablo.nl/page4.php (http://www.giablo.nl/page4.php)

baries
19 februari 2011, 12:50
Wekelijks hoor ik Arjan op zijn Challenger spelen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een top amp is.
De amp klinkt niet alleen lekker, maar ziet er ook nog eens goed uit!
Ben al aan het sparen :)

llahsraM
20 februari 2011, 12:39
waar blijven die sound samples ?? wil hem nu wel eens horen hoor :)

Mr. Dynamite
20 februari 2011, 13:24
It's killin' us http://www.free-emoticons.co.uk/emoticons/Scared/scared0014.gif

toneblo
21 februari 2011, 02:31
..Ik heb zelf waarschijnlijk de meeste kriebels!
Zou vrijdagavond in het bezit zijn gekomen van de schijf met materiaal, ware het niet dat er prive aangelegenheden tussen zijn gekomen, zeer begrijpelijk.
Er is mij toen gezegd dat ze zaterdag per post verzonden werden...

Het is vandaag maandag, dus met en beetje geluk liggen ze vanmiddag in de brievenbus!

Echt waar, je hoort ze the minute i've got them!!

Mr. Dynamite
21 februari 2011, 11:44
spánnnennnndddd http://www.focusmag.gr/media/emoticons/smiley-nervous.png

Buzzel
21 februari 2011, 14:10
..Ik heb zelf waarschijnlijk de meeste kriebels!
Zou vrijdagavond in het bezit zijn gekomen van de schijf met materiaal, ware het niet dat er prive aangelegenheden tussen zijn gekomen, zeer begrijpelijk.
Er is mij toen gezegd dat ze zaterdag per post verzonden werden...

Het is vandaag maandag, dus met en beetje geluk liggen ze vanmiddag in de brievenbus!

Echt waar, je hoort ze the minute i've got them!!

Dat word geen maandag. TNT en andere postbedrijven doet maandag voornamelijk herstelpost.

Ben wel benieuwt hoe die klinkt!

Nielsje
21 februari 2011, 14:22
Oh, wat me niet helemaal duidelijk is: is het 'gewoon' een variatie op een Marshall, of is het duidelijk een andere versterker met gewoon de klassieke marshall looks (hij ziet er overigens goed uit, dat zeker!)

The Running Man
21 februari 2011, 15:37
Oh, wat me niet helemaal duidelijk is: is het 'gewoon' een variatie op een Marshall, of is het duidelijk een andere versterker met gewoon de klassieke marshall looks (hij ziet er overigens goed uit, dat zeker!)

Hij heeft technisch gezien absoluut (vintage) Marshall DNA; gebaseerd op de sound van de '67/'68 Plexis maar heeft imho zelfs wat meer in huis.
Klinkt iig klassen beter dan mijn 1959SLP en is een stuk praktischer, ook voor thuisgebruik.
Mastervolume en een 50/100 watt schakeling met elk een eigen bias circuit waardoor hij qua toon niet verandert wanneer je een paar buizen uitschakelt. 50 watt is 50 watt en geen 70 met een andere toon zoals meestal het geval is.
De Challenger is heel erg dynamisch, heeft in dat opzicht zelfs wel wat van het karakter van mijn bassman uit '62 (6G6-B circuit). Hij kan voor een Marshall behoorlijk clean (hoog met belletjes) hoewel het nooit een bassman kan worden met EL34's.
Aan de andere kant haal je er een prachtige crunch uit en met een TS gaat ie traploos door naar old school metal. Barends' Twoverdrive jaagt hem helemaal prachtig over zijn nek.
:rockon:
Samenvattend; een slimme oerdegelijke oldschool plexi die veel beter klinkt dan het standaard spul.

Brum
21 februari 2011, 17:56
Wat gaat zo ongeveer de richtprijs worden eigenlijk? Kon ik zo snel niet op de site vinden. Best een interessante versterker, zonder meer.

toneblo
23 februari 2011, 19:43
Welnu, hierbij enkele opnames die we gemaakt hebben.

Er is voor de takes gebruik gemaakt van een sm 57 en een samson zangmicrofoon. ( ja ik weet, niet het meest ideaal.. maar ach )
Op voorgaande foto's kun je de plaatsing van de mics bekijken.
Geen poespas verder, ruwe opnames die vrij snel en eenvoudig gemaakt zijn met behulp van Timo zijn macbook.
Mics er rechtstreeks in.

Geen effecten gebruikt, niks gemasterd, alles wat je hoort zijn de gitaren rechtstreeks in de amp en cab, daar vanuit de computer in en nu dus te beluisteren..

Wellicht dat de toen aanwezige hun bevindingen van de opnames ten opzichte van real life nog kunnen toelichten.


http://www.4shared.com/account/audio/lU9bkW_6/strat_clean.html
http://www.4shared.com/account/audio/FLHMd9ij/strat_midgain.html
http://www.4shared.com/account/audio/nbNZyoCE/les_paul_clean.html
http://www.4shared.com/account/audio/CjHI58Ng/les_paul_mid_gain.html
http://www.4shared.com/account/audio/EDnJ6h42/les_paul_metal.html

Buzzel
23 februari 2011, 19:52
Ik vind de opnames toch wat kill en steriel klinken. De amp is zeker een schreeuw monster, dat is wel te horen. Respect:ok:

toneblo
23 februari 2011, 19:54
Ik vind de opnames toch wat kill en steriel klinken. De amp is zeker een schreeuw monster, dat is wel te horen. Respect:ok:


Ik ben ook niet zo'n opname gigant, wellicht heb je nog tips voor mij om het geheel nog eens zo transparant mogelijk op te nemen?

G.G.
23 februari 2011, 19:57
Klinkt echt helemaal geweldig. LP clean klinkt wel heel erg lekker. Waarom lijkt het alleen alsof ik een hele zachte delay hoor. Ligt dat aan mij? aan mijn laptop?

Buzzel
23 februari 2011, 19:57
Ik heb absoluut geen opname skills;), maar ik wil de amp niet meteen de grond in boren door de opnames.

Maar echt wel respect dat je een goede versterker kan bouwen. Iets wat ik nooit ga kunnen.

Mr. Dynamite
23 februari 2011, 19:59
Zeker vet! :cooler:

Wel vind ik de cleane stukken het beste uit de verf komen, die klinken wat warmer dan de andere. Mijn tip, probeer als je de mogelijkheid hebt een een roommic. Ik heb vaak gehoord en in filmpjes gezien wat het verschil is, zo pak je wat meer wat je ook echt hoort. Of een combinatie, nog beter ;)

Desalniettemin erg vet, en het lijkt me toch super om zo'n amp zelf te hebben ontworpen/gebouwd :satisfie:

G.G.
23 februari 2011, 20:06
Hij is inderdaad heel erg vet en denk dat er liefhebbers voor zijn. Zelf zou ik hem NOOIT kopen, maar de enige reden daarachter is dat ik alles zelf gebouwd wil hebben : gitaar > pedaaltjes > versterker > cab.

Als ik minder principieel zou zijn..... zou mijn psaarpot best willen omkiepen.

Ome Keith
23 februari 2011, 20:22
Wees niet ongerust. Hij klinkt helemaal niet steriel in het echt, ik heb er zelf ook al twee keer over gespeeld. Jammer dat ik er niet bij was toen met Timo. Heb zeker wat gemist hoor ik, maar goed Giablo Challenger #002 wordt van mij :rockon:

toneblo
23 februari 2011, 20:24
Klinkt echt helemaal geweldig. LP clean klinkt wel heel erg lekker. Waarom lijkt het alleen alsof ik een hele zachte delay hoor. Ligt dat aan mij? aan mijn laptop?

Is mij ook opgevallen.
Kan twee dingen zijn: of Timo heeft er iets achter gezet of mijn pedalboard zat er nog tussen.
Ik heb de kale takes direct omgezet in mp3 en dus niets toegevoegd...
Zal nog eens luisteren...

iWishmaster
23 februari 2011, 20:24
Clean strat klonk errug mooi, heel helder en transparant! De rest van clips vond ik wat minder uit de verf komen, maar ik heb het idee dat de opnamekwaliteit niet zo denderend is?

toneblo
23 februari 2011, 20:26
Zeker vet! :cooler:

Wel vind ik de cleane stukken het beste uit de verf komen, die klinken wat warmer dan de andere. Mijn tip, probeer als je de mogelijkheid hebt een een roommic. Ik heb vaak gehoord en in filmpjes gezien wat het verschil is, zo pak je wat meer wat je ook echt hoort. Of een combinatie, nog beter ;)

Desalniettemin erg vet, en het lijkt me toch super om zo'n amp zelf te hebben ontworpen/gebouwd :satisfie:

Dank voor de tip!
Ik heb er deze keer ook minimaal aan gedaan om de reden dat ik niet zo'n opname monster ben.
Wellicht dat we het op korte termijn kunnen verbeteren?

toneblo
23 februari 2011, 20:28
Clean strat klonk errug mooi, heel helder en transparant! De rest van clips vond ik wat minder uit de verf komen, maar ik heb het idee dat de opnamekwaliteit niet zo denderend is?

Toch ben ik wel aardig tevreden met het resultaat voor zo maar een middagje wat opnemen.
Nogmaals, ik ben geen opname gigant.. sorry!

macwilliams
23 februari 2011, 21:08
Ik zal morgen de opnames beluisteren, ik vind de amp in het echt totaal
niet klinisch klinken. Wellicht zijn het toch de opnames.

The Running Man
23 februari 2011, 21:19
Ik zal morgen de opnames beluisteren, ik vind de amp in het echt totaal
niet klinisch klinken. Wellicht zijn het toch de opnames.

Helemaal mee eens,
Het klonk in dat hok bij DB's totaal niet klinisch.
Eerder organisch en warm. Ik mis de punch die er live met grof geweld uitkwam. Zit hier op wintersport met een notebook met El Crappo soundsystem dus dat
helpt ook niet echt.
Thuis maar eens over de PA gooien.:rockon::rockon:

Tristan
23 februari 2011, 21:37
De clips zijn voor mij ook niet echt duidelijk eerlijk gezegd.

Als je nieuwe clips gaat opnemen dan zou ik in ieder geval het volgende aanraden:
- geen effecten gebruiken
- duidelijkere muzikale fragmenten spelen i.p.v. akkoord - shred - akkoord - shred sequensen
- een paar clips waar minder gain gebruikt wordt?

Wat ik niet helemaal begrijp, ik meende op je site ook een Plexi te zien, bouw je verschillende types?
Als wat jullie midgain noemen op de clipjes ook echt de knop op twaalf uur is dan denk ik dat de Challenger iets teveel gain heeft voor mij, is het een tweekanaals bak?
Meerderen hebben het al gevraagd maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het gaat kosten, als je daarover iets kan of wil loslaten.

iWishmaster
23 februari 2011, 21:58
Toch ben ik wel aardig tevreden met het resultaat voor zo maar een middagje wat opnemen.
Nogmaals, ik ben geen opname gigant.. sorry!

Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen hoor, ik ben niet echt iemand van de sound clips, in het eggies klinkt alles anders :)

macwilliams
24 februari 2011, 09:59
Misschien doe ik iets fout maar ik heb ze nu op mijn feesboek gezet en daar klinkt het al anders dan in de link die arjan plaatste. Of zou het geluid ook beter zijn wanneer je ze op je computer benedenlaad?

Nogmaals, in het echt was het wel beterderder:)

jannest
24 februari 2011, 12:02
bitrate van de mp3's is nu 192 kps (is echt te laag)

zou de originele opnames naar 320 kps converteren beter nog, zou de originelen helemaal niet converteren

denk dat dat een stuk scheelt

toneblo
24 februari 2011, 17:43
bitrate van de mp3's is nu 192 kps (is echt te laag)

zou de originele opnames naar 320 kps converteren beter nog, zou de originelen helemaal niet converteren

denk dat dat een stuk scheelt

Omdat ik ze nogal graag met jullie wilde delen, heb ik ze snel als mp3 neer gezet.
De wave originelen zou ik graag willen delen, echter, deze zijn per stuk zo'n 50 mb.
Iemand een suggestie hoe dat dan makkelijk op het net zet?

jannest
25 februari 2011, 14:38
deze ziet er wel ok uit geen wachttijden om down te loaden ,50mb per upload, helaas geen streaming

http://www.datafilehost.com/

of anders voor 50 of 60 eu p jaar een domein reggen met een paar 100 mb webruimte

iWishmaster
25 februari 2011, 14:42
Omdat ik ze nogal graag met jullie wilde delen, heb ik ze snel als mp3 neer gezet.
De wave originelen zou ik graag willen delen, echter, deze zijn per stuk zo'n 50 mb.
Iemand een suggestie hoe dat dan makkelijk op het net zet?

Je hebt MP3 en MP3: een mp3 op 320kpbs is ook maar een paar mb, maar het verschil met 192kpbs is wel degelijk hoorbaar. Zoek anders eens op lossless mp3: vast ergens iets te vinden.

Nielsje
25 februari 2011, 14:48
Hm.. ik ben niet zo weg van de soundclips.
Ik hoor alleen maar een gitarist die wil graag wil laten horen wat voor trucjes 'ie kan, maar ik hoor niet een keer een akkoord mooi uitklinken. Bij een soundclip van een amp wil ik graag horen hoe een versterker klinkt. Hoe hij reageert op hard aanslaan, zacht, compressie, dichtsmeren, openheid..

Als ik een gitarist trucjes wil horen doen, dan ga ik wel gewoon een willekeurige gitarist youtuben.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik hoor liever de versterker, in plaats van wat een gitarist allemaal kán op die versterker.
Conclusie: moet hem zelf dan maar eens bespelen :)

Mr. Dynamite
25 februari 2011, 15:21
Dropbox misschien? Daar klinken veel dingen wel ok vind ik :)

Ben het eigenlijk wel een beetje eens met Niels..

TimoSomers
25 februari 2011, 16:09
Even over de clipjes,

Ik was er niet helemaaaal met m'n kop bij, dus het spelen ging vrij op de automatische piloot.
Maar ook vooral speelde ik wat en er zouden eigenlijk maar 30 seconde van alle clips gebruikt worden.
Nu is dit langer geworden, dus krijg je ook wat meer gespeel en gepiel zegmaar.

Daarnaast denk ik wel dat je ondanks het gefrot je zeker wel hoort hoe de amp klinkt en ook qua dynamiek.
(De kwaliteit is nu laag, dat scheelt veel, maar op mij komt de versterker wel goed over zoals ie is, hoewel het live natuurlijk allemaal wat voller vetter en dikker klinkt, maar dat is logisch).

toneblo
25 februari 2011, 16:10
Hm.. ik ben niet zo weg van de soundclips.
Ik hoor alleen maar een gitarist die wil graag wil laten horen wat voor trucjes 'ie kan, maar ik hoor niet een keer een akkoord mooi uitklinken. Bij een soundclip van een amp wil ik graag horen hoe een versterker klinkt. Hoe hij reageert op hard aanslaan, zacht, compressie, dichtsmeren, openheid..

Als ik een gitarist trucjes wil horen doen, dan ga ik wel gewoon een willekeurige gitarist youtuben.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik hoor liever de versterker, in plaats van wat een gitarist allemaal kán op die versterker.
Conclusie: moet hem zelf dan maar eens bespelen :)

Nielsje man, je bent van harte welkom om eens een afspraak te maken!
Dat geldt voor iedereen!
Misschien een beter idee, meeting in DB's voor geinteresseerden?
Graag verneem ik of dit een mogelijkheid kan zijn..

TimoSomers
25 februari 2011, 16:11
Ohja dat was ik vergeten te zeggen: De clips zijn ERG goed gelukt als ik hoor dat iemand 'hem dan maar in het echt moet proberen' , onieda Arjan? ;)

toneblo
25 februari 2011, 16:14
Even over de clipjes,

Ik was er niet helemaaaal met m'n kop bij, dus het spelen ging vrij op de automatische piloot.
Maar ook vooral speelde ik wat en er zouden eigenlijk maar 30 seconde van alle clips gebruikt worden.
Nu is dit langer geworden, dus krijg je ook wat meer gespeel en gepiel zegmaar.

Daarnaast denk ik wel dat je ondanks het gefrot je zeker wel hoort hoe de amp klinkt en ook qua dynamiek.
(De kwaliteit is nu laag, dat scheelt veel, maar op mij komt de versterker wel goed over zoals ie is, hoewel het live natuurlijk allemaal wat voller vetter en dikker klinkt, maar dat is logisch).

Mee eens, ik hoor tussen de losse noten ook gewoon pinched en stops, harde attacks en zachte details, cleane partijen klinken ook gewoon lange noten..
Niks ten nadele van het feit dat ik kan genieten van Timo zijn spel en hem gewoon meer gunde dan 30 sec.
Ook in de metal partijen zitten stukken met dikke harmonische meerklanken..

Maar nogmaals, iedereen is van harte welkom om hem zelf eens te kunnen bespelen!

toneblo
25 februari 2011, 16:17
Ohja dat was ik vergeten te zeggen: De clips zijn ERG goed gelukt als ik hoor dat iemand 'hem dan maar in het echt moet proberen' , onieda Arjan? ;)

Tiptop!
Ik heb het nog niet eerder voor elkaar gekregen om een amp zo op de opname te krijgen!
Timo, mochten we een goede soundtech tegen komen, zullen we ze even een poepie laten ruiken!

Henri H
25 februari 2011, 23:40
Hm.. ik ben niet zo weg van de soundclips.
Ik hoor alleen maar een gitarist die wil graag wil laten horen wat voor trucjes 'ie kan, maar ik hoor niet een keer een akkoord mooi uitklinken. Bij een soundclip van een amp wil ik graag horen hoe een versterker klinkt. Hoe hij reageert op hard aanslaan, zacht, compressie, dichtsmeren, openheid..

Als ik een gitarist trucjes wil horen doen, dan ga ik wel gewoon een willekeurige gitarist youtuben.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik hoor liever de versterker, in plaats van wat een gitarist allemaal kán op die versterker.
Conclusie: moet hem zelf dan maar eens bespelen :)Jij bent gewoon jaloers dat je niet zulke mooie tepels hebt! :blast:


Nielsje man, je bent van harte welkom om eens een afspraak te maken!
Dat geldt voor iedereen!
Misschien een beter idee, meeting in DB's voor geinteresseerden?
Graag verneem ik of dit een mogelijkheid kan zijn..Nou, een meeting in DB's zeg ik geen nee tegen, terwijl ik de clips nog niet eens gehoord heb.
Maar "plexi-clean-crunch-old-skool-metul", kan ik niet weerstaan. Bovendien ziet ie er geweldig uit. :crazyhappy:

Henri H
26 februari 2011, 01:23
...
http://www.4shared.com/account/audio/nbNZyoCE/les_paul_clean.html....Net even de samples beluisterd, en ik ben wel enthousiast hoor, klnkt goed.
Het feit dat je "closed-micing" hebt toegepast doet niet echt goed aan de opnames, maar ik kan er wel "doorheen" luisteren. Ik neem zelf ook wel 's wat op met een Sennheiser E606, en dat klinkt ook erg droog, maar als je dat weer mixt met een mp3, krijg je toch een goeie sound, althans, da's mijn ervaring tot nu toe.

Trouwens, in de sample in de quote moet een delay hebben gezeten, kan niet anders, die hoor je duidelijk, maar Timo heeft volgens mij ook een delay "in de vingers". ;)

macwilliams
26 februari 2011, 07:10
Nou, een meeting in DB's zeg ik geen nee tegen, terwijl ik de clips nog niet eens gehoord heb.
Maar "plexi-clean-crunch-old-skool-metul", kan ik niet weerstaan. Bovendien ziet ie er geweldig uit. :crazyhappy:

Als dit wederom gerealiseerd wordt dan zal ik er graag bij zijn.

Mitch
26 februari 2011, 15:00
Zo, heb er nu even naar geluisterd met de juiste set. Celan klinkt prima maar inderdaad een delay erop. Misschien stond ergens in het opname programmaatje nog een effect aan, per ongeluk? Hoe dan ook, maakt verder niet uit eigenlijk.
De drives klinken allemaal als een pedaal-demo en dan niet zo'n beste. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Het laag is totaal afwezig, wat je juist niet zou verwachten bij een 100W bak en het klinkt allemaal even 'hard'. Ook mid gain is inderdaad al erg veel van het goede. Knalharde attack en nergens is de sustain te horen. De wah verpest het ook behoorlijk in de strat clip.
Ik zou zeggen: dit is echt een herkansing waard. Room mic en condensator mics zijn echt aan te bevelen anders kom je niet in de buurt van de echte power van een amp.

G.G.
26 februari 2011, 15:29
Zo, heb er nu even naar geluisterd met de juiste set. Celan klinkt prima maar inderdaad een delay erop.


Gelukkig. Ik dach echt dat ik mijzelf ontzettend voor lul zou zetten met die opmerking omdat het bijna niet hoorbaar was voor me en het me eigenlijk ook haast niet kon voorstellen... Ligt niet aan mij dus.

TimoSomers
26 februari 2011, 15:55
Ik hoor inderdaad ook delay, vreemd, stond wellicht nog aan in logic ofzo.

@ Mitch: er is trouwens geen wah gebruikt?? Dat is mijn aanslag en vele geswitch van bridge naar hals pu.

Mitch
26 februari 2011, 16:26
Serieus? Ah, dan zit ik dus naar je ripping attack te luisteren :D Da's wel wauws zeg, dat het dan zo kan klinken. Mijn respect voor de techniek, maar echt mooi vind ik het niet in de clip :dontgeti: Nou ja, al met al: tof gespeeld, amp klinkt veelbelovend, gewoon een kwestie van andere apparatuur, iets meer vantevoren een plan maken dat misschien iets meer aansluit op de gemiddelde plexi-klant en dan kan het wel eens een heel leuk worden.

toneblo
26 februari 2011, 17:21
Serieus? Ah, dan zit ik dus naar je ripping attack te luisteren :D Da's wel wauws zeg, dat het dan zo kan klinken. Mijn respect voor de techniek, maar echt mooi vind ik het niet in de clip :dontgeti: Nou ja, al met al: tof gespeeld, amp klinkt veelbelovend, gewoon een kwestie van andere apparatuur, iets meer vantevoren een plan maken dat misschien iets meer aansluit op de gemiddelde plexi-klant en dan kan het wel eens een heel leuk worden.


Thanx mitch, kan mij wel enigzins verplaatsen in je bevindingen.
Heb momenteel nog wat agenda punten weg te werken maar dan gaat er serieus opgenomen worden.
Heb veel aan jullie opmerkingen betreffende micing etc.. dank hiervoor!
Mocht er een vrijwilliger zijn die nog een fijne studio beschikbaar stelt....?!
Verneem ik graag!
Deze micing sessie zal wederom gebruikt worden om aan jullie de kans te bieden hierbij aanwezig te zijn.
Graag via PM, om vervolgens zelf ook eens wat te kunnen pielen op de amp...

The Running Man
1 maart 2011, 14:52
Thanx mitch, kan mij wel enigzins verplaatsen in je bevindingen.
Heb momenteel nog wat agenda punten weg te werken maar dan gaat er serieus opgenomen worden.
Heb veel aan jullie opmerkingen betreffende micing etc.. dank hiervoor!
Mocht er een vrijwilliger zijn die nog een fijne studio beschikbaar stelt....?!
Verneem ik graag!
Deze micing sessie zal wederom gebruikt worden om aan jullie de kans te bieden hierbij aanwezig te zijn.
Graag via PM, om vervolgens zelf ook eens wat te kunnen pielen op de amp...

Goed idee.
Een amp kun je volgens mij pas echt goed beoordelen door er zelf op te spelen. Opnames, hoe goed gemaakt ook, geven niet meer dan een indruk.
Gisteren had ome Keith generale voor zijn solo stuk van het muziekexamen (6 VWO). Speelde over een 2x12 GIABLO cab (nagenoeg identiek aan de Challenger cab geloof ik, 2 nieuwe UK G12M25 Celestions; verzoek van Keith) en de sound was aaawesome
Muiterij onder de andere gitaristen; wilden ook over zijn set spelen:seriousf:
Kijk uit naar een 2e sessie, Keith wil er dan ook graag bij zijn:rockon:
http://s968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/?action=view&current=GIABLO212BASSMANREPLICA.jpg

toneblo
7 maart 2011, 17:57
Zo dan,

Druk met van alles en nogwat maar intussen dit:

Zaterdagmiddag 19 maart vanaf 14:00 zijn die en/of gene van harte welkom om de Challenger in de studio van Frits van Mourik aan de tand te voelen.
Nieuwe ( wellicht duidelijkere ) clips zullen daar ook gemaakt worden.
Misschien sta je straks op de track!

Wil je hier nu bij aanwezig zijn, dan verneem ik uiteraard graag van je via PM..
Neem vooral je eigen harp mee!

The Running Man
7 maart 2011, 19:46
Zo dan,

Druk met van alles en nogwat maar intussen dit:

Zaterdagmiddag 19 maart vanaf 14:00 zijn die en/of gene van harte welkom om de Challenger in de studio van Frits van Mourik aan de tand te voelen.
Nieuwe ( wellicht duidelijkere ) clips zullen daar ook gemaakt worden.
Misschien sta je straks op de track!

Wil je hier nu bij aanwezig zijn, dan verneem ik uiteraard graag van je via PM..
Neem vooral je eigen harp mee!

Tof van Frits:ok:

Ik kom graag.
Ome Keith zit te blokken voor zijn schoolexamens en baalt
4x12 mee?
:rockon:

allochthomas
7 maart 2011, 19:59
Is dat in vlaardingen? Zo ja dan kan ik wel even langs komen aangezien mijn ouders daar in de buurt wonen en ik dat weekend daar toch zit:ok:

Nielsje
7 maart 2011, 20:07
staat genoteerd, moet nog wel even kijken of ik kan hoor :)

Mitch
7 maart 2011, 22:49
Tof van Frits:ok:

Ik kom graag.
Ome Keith zit te blokken voor zijn schoolexamens en baalt
4x12 mee?
:rockon:

Die studio is gewoon te boeken hoor :D
Overigens staat daar een uitstekende greenback 4x12. Misschien dat ik even aanwaai, is toch vlakbij. Of moet er officieel worden ingeschreven of zo? EDIT: o ja, PB. Nou, ik zie nog wel.

toneblo
7 maart 2011, 22:57
Die studio is gewoon te boeken hoor :D
Overigens staat daar een uitstekende greenback 4x12. Misschien dat ik even aanwaai, is toch vlakbij. Of moet er officieel worden ingeschreven of zo? EDIT: o ja, PB. Nou, ik zie nog wel.

Prima Mitch, waai gewoon ff binnen, 't is meer dat er dan een overzicht is wie wel en niet, snap je..( M20, H30 of M 25? )

@ Niels en Thomas: Leuk!

Mitch
8 maart 2011, 21:24
Ja, da's logisch, het is een studio, geen balzaal. :listen:
Ik moet tot 14:00 verplicht vrijwilligerswerk doen in Vlaardingen dus ben dan al 'in town'. Alleen wil ik uiteraard een gitaar meenemen, zo'n pietepeut ben ik dan wel en da's logistiek wat minder handig. Maar dat vogel ik nog wel uit en anders hoor ik de clips wel.

toneblo
8 maart 2011, 22:36
Ja, da's logisch, het is een studio, geen balzaal. :listen:
Ik moet tot 14:00 verplicht vrijwilligerswerk doen in Vlaardingen dus ben dan al 'in town'. Alleen wil ik uiteraard een gitaar meenemen, zo'n pietepeut ben ik dan wel en da's logistiek wat minder handig. Maar dat vogel ik nog wel uit en anders hoor ik de clips wel.

..Ik hoop je te zien Mitch, succes!

The Running Man
12 maart 2011, 17:19
Sh*****t
Had eerdere afspraak over het hoofd gezien; kom ik niet onderuit:(
Kan echt niet langskomen.
Baaaaaaaaaaaaalt

Mitch
12 maart 2011, 17:52
Uit mijn hoofd zijn het M25s maar dat weet Frits vast beter dan ik!

Frits van Mourik
13 maart 2011, 00:21
Uit mijn hoofd zijn het M25s maar dat weet Frits vast beter dan ik!

Bij mijn weten zijn het G12H's uit 1963 van wel 20 Watt per stuk!
Maar om eventuele ongerustheid weg te nemen,
wil ik de de kast wel ff openschroeven, hoor!

VrGrFr

Mitch
13 maart 2011, 00:32
Dat zouden dan M20s moeten zijn toch? Volgens mij zijn er nooit H20s geweest en in 63 waren er volgens mij nog geen H30s. Voor 't geval iemand per se een 100W top er doorheen wil jagen op full blast is het misschien toch wel handig om te weten wat erin zit, Frits ;)

The Running Man
13 maart 2011, 16:26
Zal ik Toneblo voor de zekerheid een minder mojo maar toch niet zo heel beroerd 1960 G12T75 loaded cabje uit '83 meegeven voor als iemand de Challenger ff helemaal open wil gooien?
Is voor een impressie hoe de amp klinkt op een "modale" 4x12 miss niet zo'n gek idee.:rockon:

Mitch
13 maart 2011, 16:58
Amp voluit en amp op een T75 cab (oud of niet) zijn twee zaken die mij geen bal interesseren, maar ik weet nog niet eens zeker of ik kom dus trek je daar niks van aan :D

The Running Man
13 maart 2011, 17:33
Amp voluit en amp op een T75 cab (oud of niet) zijn twee zaken die mij geen bal interesseren, maar ik weet nog niet eens zeker of ik kom dus trek je daar niks van aan :D

Er zijn nog steeds mensen die voluit willen kunnen met een 100 watter
(ik niet trouwens, snoeihard wel, voluit is wel eens aardig om te horen wat
er dan met je geluid gebeurt maar voor de rest is niet erg praktisch en tikkelje ongezond)
Heb helaas nog geen G12M25 loaded 4x12; komt er wel aan zodra Toneblo weer tijd heeft:rockon:
Maar wees gerust: voor mensen met fijnbesnaarde oren neemt Arjan ook zijn Giablo 2x12 met G12M25 uit 1969
mee .... :D

toneblo
13 maart 2011, 18:15
.. er zit een MV op de amp.
Even voor de duidelijkheid, er worden soundclips gemaakt en daarna is er gelegenheid om zelf even aan de amp te "voelen", niet meer en niet minder.
Frits bepaalt hoeveel db er gemaakt mag worden.

@ Frits: dat cab van jou lijkt mij verder prima voor een 4x12 impressie.
Heb mijn eigen cab bij voor 50 watt.

Algemeen: Ik heilig de regels van het huis, dus, laat even weten of je wel of niet komt, max aantal in de studio 7, rest kan in relaxruimte.
Tijden: Vanaf 14:00 tot 16:00 max.


Tot nu toe:

( Frits uiteraard! )
Tristan
Nielsje
MacWilliams
Nico verduin
Allochthomas
Thiez

macwilliams
13 maart 2011, 18:26
Ik denk dat ik de Challenger liever op de 25 of 75 watt speakers hoor dan op de 20watt speakers. En dat denk ik vanwege het karakter ervan.

Nielsje
13 maart 2011, 18:28
Hoezo, hou je niet van smooth en ga je liever voor schel & fel? :D

toneblo
13 maart 2011, 18:37
Hoezo, hou je niet van smooth en ga je liever voor schel & fel? :D

...eh, niets ten nadele van die M20's, mijn voorkeur is echter ook niet echt schel en fel, dan kies ik wel voor V30's als ik dat zou willen.
Er bestaat echter een discussie gaande over het warme ( anders omschreven: wollige ) karakter van de M20's.
Ik ben blij dat ze waarschijnlijk in die kast bij Frits zitten, kan ik het zelf eens beoordelen.

macwilliams
13 maart 2011, 19:20
Hoezo, hou je niet van smooth en ga je liever voor schel & fel? :D

Ik heb m20 gehoord over een Hook R40 van the sure thing en dat geluid was geweldig mooi. Daarna hebben we het zelfde cabinet met m20 op de Steve morse gezet en geloof me maar op m'n mooie bruine ogen, dat wil je echt niet als gitarist. Zelfs met al het laag uit de amp gedraaid bleef het een fucking blubber zooi, dat noem ik niet meer smooth maar een constante stroom van diaree. Ik weet hoeveel laag er uit de Challenger kan komen, dat word een zooitje.

Maar ja ik zou zeggen probeer en leer.
Je kunt er pas over meepraten als je hem ook daadwerkelijk gehoord hebt.
En ik vind het een toffe amp, niet alleen omdat ik arjan ken. Want als ik het niks vond durf ik dat ook wel te zeggen. Zou ook verrotte stom zijn als ik dat niet deed toch ?

Henri H
13 maart 2011, 19:29
Ja, dat viel mij ook op, die M20's van the sure thing.
Met die R40 was het tone-heaven, maar op de Steve Morse echt 3 x niks, en nee, de Steve Morse ziet er dan wel uit als een kermis-bak, maar klinkt echt goed over Greenbacks.

Mitch
13 maart 2011, 19:37
Chinese M25s hebben minder laag. Dat kan natuurlijk op sommige amps goed uitkomen. En T75s zijn wel fel als ze wat nieuwer zijn, maar bij bouwjaar 83 heb ik er wle vertrouwen in dat de ergste 'spike' eruit is :D Alleen de opbouw van een 1960 is niet bijzonder.
Die cab van Frits heb ik volgens mij ook wel eens mijn AC30 aan gehangen die normaal gesproken op mijn Vernet 2x12 met goed ingespeelde Heritage M20s staat en dat klonk vergelijkbaar, als je de verschillen tussen leeftijd en bouw van de cabs in ogenschouw neemt. Het laag komt er daar juist meer dan prima uit maar het is natuurlijk ook geen vergelijk met om het even welke Engl.
Een speaker(kast) is zo goed als de combi, da's met alles.

Thiez
13 maart 2011, 19:42
Ik heb vorige keer het feestje in utrecht moeten missen helaas en eigenlijk heb ik a.s. zaterdag ook weer een verjaardag. Maar met wat schuiven en afspreken toch de tijd gevonden om ook even langs te komen om de challenger te aanschouwen.
Weet iemand of er voldoende parkeerruimte is bij frits in de buurt of wordt er aangeraden om met de trein te gaan?
Auto heeft mijn voorkeur omdat dat de helft aan reistijd is en ik dus wat langer kan blijven ;)

Mitch
13 maart 2011, 19:43
Je kunt daar parkeren vlak in de buurt, wel even letten op sommige stukjes vergunninghouders.

macwilliams
13 maart 2011, 19:56
Ja, dat viel mij ook op, die M20's van the sure thing.
Met die R40 was het tone-heaven, maar op de Steve Morse echt 3 x niks, en nee, de Steve Morse ziet er dan wel uit als een kermis-bak, maar klinkt echt goed over Greenbacks.

Dat is dan ook het enige bij de ENGL waar aan ik moest wennen. Hij ziet er industrieel uit. Alsof ze bij ENGL inspiratie hebben opgedaan in het Ruhr gebied tijdens een nucleaire ramp. En die blauwe kleur doet het eigenlijk ook niet voor me. Maar het geluid vind ik nog steeds het einde en ik heb de JCM gisteren verkocht maar de ENGL gaat gewoon nooit weg. Ook niet wanneer ik hier een Challenger heb staan.


Chinese M25s hebben minder laag. Dat kan natuurlijk op sommige amps goed uitkomen. En T75s zijn wel fel als ze wat nieuwer zijn, maar bij bouwjaar 83 heb ik er wle vertrouwen in dat de ergste 'spike' eruit is :D Alleen de opbouw van een 1960 is niet bijzonder.
Die cab van Frits heb ik volgens mij ook wel eens mijn AC30 aan gehangen die normaal gesproken op mijn Vernet 2x12 met goed ingespeelde Heritage M20s staat en dat klonk vergelijkbaar, als je de verschillen tussen leeftijd en bouw van de cabs in ogenschouw neemt. Het laag komt er daar juist meer dan prima uit maar het is natuurlijk ook geen vergelijk met om het even welke Engl.
Een speaker(kast) is zo goed als de combi, da's met alles.

Precies wat ik bedoel en omdat ik enige voorkennis heb denk ik dat ik gelijk ga krijgen. Maar wie weet vergis ik mij enorm en doen ze het er beter op dan welke andere speaker dan ook. Maar we gaan het mee maken.

Thiez
13 maart 2011, 20:41
Dat is dan ook het enige bij de ENGL waar aan ik moest wennen. Hij ziet er industrieel uit. Alsof ze bij ENGL inspiratie hebben opgedaan in het Ruhr gebied tijdens een nucleaire ramp. En die blauwe kleur doet het eigenlijk ook niet voor me. Maar het geluid vind ik nog steeds het einde en ik heb de JCM gisteren verkocht maar de ENGL gaat gewoon nooit weg. Ook niet wanneer ik hier een Challenger heb staan.


Ik vind Engl ook geen mooie versterkers. Heb er welleens over zitten denken om mijn blackmore in een andere behuizing te bouwen. maar goed, het gaat uiteindelijk toch om het geluid.
En volgens mij is uiterlijk ook al voor veel mensen een reden om engl af te laten vallen. Ze staan bekend als metal versterkers en daarom schrijven velen hem bij voorbaad al af. en ook gelijk alle modellen van engl.
Terwijl de blackmore, steve morse en invader toch wel heel andere beestjes zijn dan de balletjes.
Maar goed. eindeloze engl discussie die zal blijven voortbestaan. Ik vind het niet erg, dan blijf mijn soundje wat unieker dan alle marshall sounds.

Nielsje
13 maart 2011, 20:44
Als ik kom, neem ik wellicht even m'n Vernet kast mee.
Het is natuurlijk altijd de combinatie van factoren, in laatste plaats vooral niet te vergeten: je speelstijl.

Metal gebruik ik alleen als ik dingen wil lassen. :)

toneblo
13 maart 2011, 21:32
Als ik kom, neem ik wellicht even m'n Vernet kast mee.
Het is natuurlijk altijd de combinatie van factoren, in laatste plaats vooral niet te vergeten: je speelstijl.

Metal gebruik ik alleen als ik dingen wil lassen. :)

Misschien ook wel even handig om te weten of de impendanties overeen komen met de aansluiting op de amp.
Wat zit er in je cab aan hoeveel ohm?

Aan allen die komen: Neem een eigen gitaar mee, if not, heb ik vast wel een stratje en een les paultje.

macwilliams
13 maart 2011, 21:42
Yeah, zal wel eeuwig gezever blijven,

De ultieme amp bestaat niet, gelukkig zijn er een hoop goede, bruikbare amps.

Ik gebruik een las apparaat om te lassen.

The Running Man
13 maart 2011, 21:43
Als ik kom, neem ik wellicht even m'n Vernet kast mee.
Het is natuurlijk altijd de combinatie van factoren, in laatste plaats vooral niet te vergeten: je speelstijl.

Metal gebruik ik alleen als ik dingen wil lassen. :)

Welk type heb je Niels?
En wat hangt er in (M20's neem ik aan gezien je opmerkingen)?
Jammer dat ik er waarschijnlijk niet bij kan zijn.
Franc bouwt ook mooi spul (heb een 18 watter van hem), had ik wel willen horen en zien.

Ik vind het een prima idee om amps niet alleen over - extremely hard to get - cabs (zoals het pronkstuk van Frits) maar ook over "redelijk" verkrijgbare spullen te horen.
Ik heb een Challenger besteld omdat hij over onze eigen 2x12 Giablo kast (met nieuwe UK M25's) heel erg goed en ook bruut goed over de 83'er 1960 met T75's (27 jaar lang dagelijks minstens 1 uur bespeeld (>> 10.000 speeluren) klinkt. Nou hou ik wel van een bruut "in your face" geluid en wat minder van smooth (ervaar ik vaak als zompig) maar schel klinkt het absoluut niet (zoals Mac al zei, hij kan bakken laag meegeven)
Veel plezier zaterdag:rockon:

macwilliams
13 maart 2011, 21:47
Ik vind Engl ook geen mooie versterkers. Heb er welleens over zitten denken om mijn blackmore in een andere behuizing te bouwen. maar goed, het gaat uiteindelijk toch om het geluid.
En volgens mij is uiterlijk ook al voor veel mensen een reden om engl af te laten vallen. Ze staan bekend als metal versterkers en daarom schrijven velen hem bij voorbaad al af. en ook gelijk alle modellen van engl.
Terwijl de blackmore, steve morse en invader toch wel heel andere beestjes zijn dan de balletjes.
Maar goed. eindeloze engl discussie die zal blijven voortbestaan. Ik vind het niet erg, dan blijf mijn soundje wat unieker dan alle marshall sounds.
Blessed are the ignorant. What the hell do they know!

Frits van Mourik
13 maart 2011, 23:35
Je kunt daar parkeren vlak in de buurt, wel even letten op sommige stukjes vergunninghouders.

Het parkeerbeleid van de Gemeente Vlaardingen wordt iedere 3 maanden wel "bijgesteld".
Bij mij voor de deur is altijd plaats, maar da's betaald parkeren.
Op 1 minuut lopen is er in de Koningstaat een parkeerterreintje, wat gratis is tot 17.00.
Dat staat dan ook meestal vol, maar misschien heb je mazzel.

VrGrFr

Thiez
14 maart 2011, 15:56
Ok bedankt!

Nielsje
19 maart 2011, 11:55
Homies,

ik ga het helaas echt niet redden vanmiddag.
Heb maandag een deadline en moet nog net iets teveel werk verzetten om een middagje vrij te nemen :(

Mocht overigens iemand de Vernet kast willen proberen: dat mag, maar ik kan hem niet komen brengen (twee M20's, totaal 16 ohm, 40 watt).

Excuus voor het late afmelden, maar wilde m'n voortgang nog even afwachten.
Veel plezier vandaag!

allochthomas
19 maart 2011, 13:02
Nog even een broodje naar binnen werken en dan ben ik onderweg:crazyhappy:

Mitch
19 maart 2011, 16:56
Onderweg? Ben alweer terug :D
Toch nog maar even langsgereden en toneblo was net bezig de clips op te nemen toen ik binnen kwam. Daarna nog even zelf de amp aan de tand gevoeld. Had mijn Jazzmaster meegenomen, die had ik thuis staan. Ik had wat moeite er een volle clean uit te halen, terwijl de gitaar zich daar prima voor leent en een 100W plexi-achtige... zou moeten lukken. Maar goed, later bleek dat -ie op de 50W stand geschakeld stond, ter bescherming van de 50W cab die eronder stond. In 100W was het al een stuk herkenbaarder.
Die cab zorgde helaas voor een wat los laag, wat de amp niet helemaal ten goede kwam, daar was iedereen het wel over eens.
Verder zat ik een beetje te stoeien om 'm op lekker sustainende lead te krijgen. Daar had ik betere gitaren voor mee kunnen nemen, maar goed, als je de gain uit de amp hoort denk je: dat moet lukken, maar dan verzadigde hij weer snel tot op fuzzy niveaus. Tussen clean en full gain in vond ik 'm het lekkerst, vooral voor slag.
Maar goed, voor een volgende testronde zou ik zeker een ander cab adviseren en dan vooral gebruik op de 100W stand. Ik ben al nooit zo'n voorstander van de mogelijkheid tot verschillende vermogens en dit bevestigde die antipathie uitstekend :D

Tristan
19 maart 2011, 17:11
Ik heb het uiteindelijk helemaal niet gehaald en ik ben toch wel in de buurt geweest. :???:
Zonder gekheid, ik had bij Rotterdam een tijd in de file gestaan vanwege een ongeluk en toen ik eindelijk Vlaardingen binnenreed bleek mijn uitgeschreven routebeschrijving toch niet helemaal goed te volgen.
Ik zou ook nog langs de whiskyslijter in Maassluis en toen ik bordjes Maassluis zag dacht ik, goed, dan rij ik daar eerst wel even langs.
De een na de andere bekende van de whiskyclub kwam voorbij dus uiteindelijk ben ik veel te lang blijven hangen en rond 16.00 maar weer naar huis gereden. :D

allochthomas
19 maart 2011, 17:13
De cab was inderdaad geen goeie keuze. Het was lekker met de strat meer het werd al heel erg snel boomy. Met de gain open werd de boel al lekker snel vies en fuzzy en klonk het echt typisch als een oude marshall die over zijn nek gaat maar zeker in het begin toen ik er net was klonk hij wat moderner in de gain. Hij reageerd erg goed op de volume van de gitaar en met goed tweaken kan je van clean naar scheur gaan door alleen met je gitaar te werken. Is vaak even de sweetspot vinden en voordat de opnamens begonnen vond ik hem erg lekker klinken. Op je aanslag reageerde hij ook heel erg goed. Zeker op het eind met de amp op 100 watt had ik er een lekker funky clean uit dat op het punt van breakup stond. 1 van de beste dingen vond ik dat de amp absoluut niet irritant aanwezig was in het hoog, zelfs met een strat en de precense ver open was het nog niet vervelend.

Heb me prima vermaakt en ik kijk uit naar de volgende ronde want ik ben zeker benieuwd wat de amp met andere cabs doet:ok:

Mitch
19 maart 2011, 17:24
Zonder gekheid, ik had bij Rotterdam een tijd in de file gestaan vanwege een ongeluk en toen ik eindelijk Vlaardingen binnenreed bleek mijn uitgeschreven routebeschrijving toch niet helemaal goed te volgen.

Sja, dan had je even het wandelend stratenboek van Vlaardingen moeten bellen hè? :listen:

Tristan
19 maart 2011, 17:31
Huh, Vlaardingen, Schiedam toch?
Nou ja, goed, bij de whiskyslijter was het ook wel gezellig hoor.
Nog een mooi flesje Japanse whisky mee naar huis genomen. :)

Mitch
19 maart 2011, 17:35
Opgegroeid in Vlaardingen, in de wijk waar Het Pand ook is gevestigd ;)
Pas wel op waar je die whisky neerzet hè, straks trilt -ie van tafel.

Tristan
19 maart 2011, 18:39
Ah, die inside info had ik nog niet.
Voor die tijd heb ik 'm al als een tsunami naar binnen geglokt, gelukkig is deze batch nog niet radioactief.
Nou ja, gekheid, ernstige situatie daar. :(

Mr. Dynamite
19 maart 2011, 18:42
Ik zeg bewaren, kun je later zeggen, ik heb nog een echte Japanse fles whiskey thuis staan :cooler:

Maar eigenlijk mag je er geen grapjes over maken

Thiez
19 maart 2011, 21:54
Ik vond het ook een geslaagd dagje vandaag. Kon helaas niet heel lang blijven maar toch nog even de amp kunnen horen en bespelen.
Zoals gezegd vond ik idd het cabinet niet de beste keuze maar daar heeft Arjan ook de uitleg bijgegeven. Maar dat is natuurlijk ook smaakgebonden wat je van je cab verlangt.
Het is een erg mooi ampje in ieder geval en ook zeker zit die marshall sound er in. Maar toch weer in een ander jasje.
En natuurlijk ook eens wat mensen achter de naam gezien, altijd leuk natuurlijk dat je ook een persoon achter de berichten op GN kent :P