PDA

View Full Version : de Fender Frontmaster 212R



ninobkickass
13 februari 2011, 15:23
ey, kan iemand mij miscieh wat info geven over deze amp
ik ben al naar de winkel geweest maar daar had ik het gevoel dat ik geen eerlijke info kreeg.
dus heeft iemand ervaring met deze amp en wat kan ik er allemaal mee

nino

Maleco
13 februari 2011, 15:26
Wat zeiden ze dan waar je over twijfelt, en wat wil je ermee doen?

ninobkickass
13 februari 2011, 15:30
nou ze wilden me een duurdere aansmeren dus was het een klote versterker
ja beetje van alles maar vooral rock en metal. ik wil er ook een multi effect bij kopen en weet niet of dat dan klinkt da mocht ik niet uitproberen

Maleco
13 februari 2011, 15:34
Heb zelf geen ervaring met deze versterker, maar van wat ik zo lees is hij alleen goed in het clean, overdrive moet niet om aan te horen zijn.
Als ik jou was zou ik naar een andere versterker gaan kijken.
Wat is je budget en wil je hem alleen op je kamer gebruiken of ook in bandverband?

ninobkickass
13 februari 2011, 15:37
zo rond de 300
beide eigenlijk hij moet wel over een drumstel heen moeten komen
en thuis kan ik wel met mn podstudio doen maar als het kan zou ik mn amp zowel thuis als studio\band gebruiken

Brum
13 februari 2011, 15:37
Ik ben sowieso niet kapot van de meeste transistor Fenders, maar deze is zo ongeveer nog het meest erge. Clean is niks, hapt heel slecht pedalen en de scheur heb ik het maar niet over. Ik vond het helemaal niks. Hij heeft één voordeel, het ding kan keihard en da's dan ook alles.

Als een winkel je dingen niet uit wil laten proberen, kun je beter naar een andere winkel gaan, dat is mijn advies.

almarvk
13 februari 2011, 15:37
Ik ben over die versterker heel kort: kudt ding imho.

ninobkickass
13 februari 2011, 15:39
Ik ben sowieso niet kapot van de meeste transistor Fenders, maar deze is zo ongeveer nog het meest erge. Clean is niks, hapt heel slecht pedalen en de scheur heb ik het maar niet over. Ik vond het helemaal niks. Hij heeft één voordeel, het ding kan keihard en da's dan ook alles.

Als een winkel je dingen niet uit wil laten proberen, kun je beter naar een andere winkel gaan, dat is mijn advies.


Ik ben over die versterker heel kort: kudt ding imho.

wat is dan een mooie versterker waar ik alles meekan uitproberen kwa muziek stylen
hij moet wel een beetje power hebben

Brum
13 februari 2011, 15:42
Voor niet te duur, kijk 's naar tweedehands Marshall Valvestates, er vanuit gaande dat transistor of buizen niet een vraagstuk is. De AVT reeks vind ik persoonlijk prima voor wat ze kosten.

ninobkickass
13 februari 2011, 15:45
Voor niet te duur, kijk 's naar tweedehands Marshall Valvestates, er vanuit gaande dat transistor of buizen niet een vraagstuk is. De AVT reeks vind ik persoonlijk prima voor wat ze kosten.

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/418173071-marshall-versterker-2-x-100-watt.html?return=eJw1jtEOgyAMRf/FRB8VZLIFY5b5J0RYMKI0FjO3Zf%2B%2Bkrk%2B3XM5TdGKq/eoWIuq5lxlaPU6uNbFCKqqpgB2KWe9ThG81hHLxVc/pQQH1913vDDYxZCLG89FDxsFRsGMqWE0qYWj9ZHCayTs8W7wvx SP5zl5yzbbdRySvSeBy4tsEj2JTrVsmCSaHkT0MXTae%2BKA6W BdAGwdKyBgHIKxnRBnnrWfL%2BdaRQ4%3D&df=1&fta=eNotj02OgzAMhe%2BSBes44dcWV%2BgVUEpIiyaUiIQ2M1 XvPgbVq/ds6322wQbfEVsU%2B%2BaHp/FRUESADkX2PRQ29mlFoLCjJDsjSC4KgZ1P%2BDcHis7GYyFxaw n42Jdpm0fymVPqtq7I/2Kp6krW9PPCxWzxbrynNc6oihD2XhZhjWlc7dRr3cDBL1EEc5s EMZCtRjHb87BaoYBOKatLlb9CZmhAd6atM2jlXHdtMpRaNdLpD O00Wtk6FtBdnTrjgQPTGoyNg58et3Q/QBUP%2BOvF5OFgM86ecCaal6DLVz4FGZT4/nz%2BAT6KXsA%3D&fta_ind=6&fs=1
dez bijv. ? is wel in de buurt ook

Ijselrobo 07
13 februari 2011, 18:41
persoonlijk vindt ik dat soort marshall amps niet geweldig.
want waar ik gitaarles heb, staan deze versterkers ook, en ik vindt ze absoluut niet lekker klinken en vindt ze niet goed met effecten samengaan.

Verder, op school staat een oude Fender frontman halfstack (head met bijbehorende 4x12 cabinet).. en dit ding zal best al een aantal jaartjes oud zijn ( er zit overal roest :dontgeti: )
en ondanks dat het een transistor is, en er fender frontman op staat, is het een prima ding, zowel op OD als op clean ;)

Én ik kan je ook zeker de Blackstar HT-5 en HT-20 aanbevelen, omdat ik zelf de HT-20 heb, en er zeer tevreden over ben! (klik [url=http://www.youtube.com/watch?v=hDfTGploIgM]hier[u/url] voor een soundclip)

Rock Bottom
13 februari 2011, 23:20
persoonlijk vindt ik dat soort marshall amps niet geweldig.
want waar ik gitaarles heb, staan deze versterkers ook, en ik vindt ze absoluut niet lekker klinken en vindt ze niet goed met effecten samengaan.

Verder, op school staat een oude Fender frontman halfstack (head met bijbehorende 4x12 cabinet).. en dit ding zal best al een aantal jaartjes oud zijn ( er zit overal roest :dontgeti: )
en ondanks dat het een transistor is, en er fender frontman op staat, is het een prima ding, zowel op OD als op clean ;)

Én ik kan je ook zeker de Blackstar HT-5 en HT-20 aanbevelen, omdat ik zelf de HT-20 heb, en er zeer tevreden over ben! (klik [url=http://www.youtube.com/watch?v=hDfTGploIgM]hier[u/url] voor een soundclip)

Een ht 5 om boven een drummer uit te komen?
Een frontman die een goede od heeft?

Ik heb ooit een valvestate top gehad die pedalen(toendertijd alleen maar distortion) hartstikke geod slikte.

Laatst in een oefenruimte ook op een fontman top en bijbehoorende kast gespeeld en de od klonk net zo slecht als op de 2x12 combos en de jackhammer, os2 en sd 1 allemaal als een stofzuiger liet klinken.