PDA

View Full Version : Iemand ervaring met The Valve 2/50?



Incense
13 februari 2011, 13:59
Hoi,

Ben op zoek naar een combo voor thuis of als er in de auto eens niet zoveel ruimte is voor top en cab..... ga eind van de week een rondje doen. Eén van de gegadigden is de The Valve 2/50. Maar vroeg mij op voorhand af - kan er weinig over vinden verder - of iemand hier er persoonlijke ervaring mee heeft? Gaat mij dan niet persé over de sound (die ga ik zelf wel horen natuurlijk...) maar vooral eventuele onhebbelijkheden, m.u.v. het redelijk hoge prijskaartje dan ;-)

Alvast dank!

caliban
13 februari 2011, 14:09
Heb vroeger in een winkel eens over een thevalve gespeeld. Ik weet niet juist welke serie het was, maar het was in ieder geval een head, en hij was echt vreselijk duur. Klonk niet slecht enzo, maar zeker niks speciaals, en al zeker niet voor wat hij kostte.
Waar ben je naar op zoek qua sound, want ik denk dat alles wat deze amp gaat kunnen, ook te vinden moet zijn in andere en goedkopere amps.

Incense
13 februari 2011, 23:36
Wat betreft geluid neem ik dat - op voorhand, zonder er zelf nog op gespeeld te hebben - zonder meer van je aan. Maar naast het basisgeluid tellen voor mij nog twee dingen: features, bijv. FX Loop seriëel/parallel schakelbaar en regelbaar en on-board reverb, omdat ik 'm ook thuis wil gebruiken zonder al te veel poespas, maar ook, erg dat ik dat nog steeds mee laat spelen, de looks van een amp. En ik vond de witte of bruine uitvoering erg fraai.

Ik speel nu over een Egnater Renegade top + 4x10 cab, En ben daar eigenlijk erg tevreden over. Mijn eerste insteek was dan ook dezelfde amp er als combo bij te kopen. Maar ja, da's een beetje flauw, als je iets nieuws koopt wil je ook wel weer eens iets anders ;-)

Voor die prijs (ong. €1900, zo'n beetje mijn bovengrens qua budget) verwacht ik inderdaad wel meer dan 'niets bijzonders'. Mag een één-kanaal amp zijn. Warme, directe clean. Voorwaarde is ook dat ik geen import dingen wil hebben. Moet zo gezegd gewoon ergens in Nederland in de winkel staan. Tot nu toe geprobeerd:
Brunetti Singleman (de 16W getest, best mooi)
Budda Superdrive 20 (niet genoeg clean)
Fender Supersonic (getest, niet helemaal onder de indruk)

Maar zoals gezegd, ik wil er niet een 'welke amp moet ik kopen' topic van maken. Ben gewoon benieuwd of er überhaupt mensen over The Valve spelen en wat hun ervaringen zijn.

Dank voor de reactie en groet!

Eric van Esch
13 februari 2011, 23:50
Bart Jan Baartmans heb ik er eens over horen spelen bij de Ketterse Fanfaren van André Manuel. Ik vond het toen wel erg lekker klinken. Maar persoonlijke ervaring heb ik er niet mee, maar vind ze zeker wel iets hebben (ook de Bimbo). Max Guitar in Nijmegen heeft ze staan, dus als je wilt uitproberen maar eens een resje ondernemen?

Bernd Veenema
13 februari 2011, 23:59
Ik ken de 2/50 vrij goed. Heb zowel de combo als de top met 2x12 kast een aantal keren geprobeerd. Het cleane kanaal is echt superclean. Wel een erg lekkere sound. Het overstuurde kanaal vond ik een stuk minder. Daar kon ik echt niet veel mee.

De Reverb is echt heel erg slecht. Op standje 1 is het nog te doen, maar daarboven is het een vreselijke galm.

Ik zou, als je toch gaat testen, ook de Hook R20/R40 even meenemen. Die is iets duurder, maar is wat mij betreft op alle fronten beter! De Brunetti Singleman is ook een prima versterker, maar niet erg bijzonder vind ik.

Incense
13 februari 2011, 23:59
Jaaa, ga in de loop van deze week naar Max, maar dan in Den Haag!

Incense
14 februari 2011, 00:04
Bernd, de Hook is natuurlijk superlekker, maar
a. zo'n €2500, als ik mij niet vergis en
b. 20W is voor mij écht te weinig, de R40 zie ik eigenlijk nooit (meer) - ook niet op de Hook site.

Ik kom nogal vaak versterkers tegen met een, op zich, niet onaardige reverb maar zoals je zegt boven 1 - en zelfs dan al - verzuip je erin. Mijn Egnater heeft overigens een fraaie, zij het digitale, reverb.

Vond de Brunetti ook niet echt bijzonder (voor z'n prijs). Gewoon goed, dat wel. En wel héél portable. Overigens ook het door jou genoemde reverb probleem!

etemm
14 februari 2011, 08:15
... Er staat een Hook R40 op Marktplaats voor 1900 euro ...
(Niet van mij of van een bekende van mij hoor.)

http://link.marktplaats.nl/422718418

Deze valt dus wel binnen je budget, misschien de moeite waard om te testen.

Incense
14 februari 2011, 14:12
Ik zag 'm gisteravond (nacht) inderdaad. Ga zeker even contact opnemen - ook als íe van jou zou zijn hoor :-) Maar vind 't wel raar dat je ze bijna nooit ziet (vond er overigens ook nog één bij Guitar King) en ze ook niet op de Hook site staan. Maar goed, de Hook sound, 40W en binnen budget..... voelt bijna als een verplichting om 'm te kopen hahaha.

Twelvebar
14 februari 2011, 15:19
Ik heb de 2/50 top, met een matchend 1x12 cabinet. Het is zeker een gave amp die de moeite van het beluisteren waard is. Functionaliteit en looks zitten wel goed.. Sound is zeer prima, waarbij ik vooral uit het drive kanaal een lekkere dumble-achtige drive kan halen :ok:

Incense
14 februari 2011, 18:02
Geen dingen waarvan je zegt 'mwa, dat zou net even anders hebben gemogen'?
Hoe zit 't met afstellen bias, gaat dat via een makkelijk bereikbaar meetpunt?
FX Loop goed bruikbaar?

caliban
14 februari 2011, 19:00
Wil je per se een boutique-amp? Want op zich zijn er wel meer amps met effectloop en een reverb ingebouwd, voor veel minder geld.

Incense
14 februari 2011, 23:26
Nee, nee, niet persé. Zeker niet. Ben uiteraard liever klaar voor €1000 dan voor €2000. Maar van wat ik door de jaren heen gehoord en bespeeld heb vind ik toch echt vaak dingen als Hook, Bogner (en dat noem ik al geen boutique eigenlijk) etc. gewoon beter klinken dan wat er allemaal aan amps onder zit. Een duidelijker, meer directe toon. Alleen zit je dan veelal al op prijzen boven €2000. En die grens wil ik niet over. Ik ben zeker niet ontevreden over mijn huidige set. Goeie reverb én oké FX Loop. Maar heb nu eenmaal in m'n hoofd dat als ik er iets bij koop dat minimaal iets beter moet zijn dan wat ik al heb. En om eerlijk te zijn vind ik (en da's uiteraard mijn, subjectieve, smaak) dat - nog steeds - niet in de prijsklasse tot, pak 'm beet, €1200.

caliban
15 februari 2011, 00:17
Dat is wat ik ook onder boutique plaats. De Bogners waarover ik gespeeld heb, vond ik in ieder geval heel wat vetter dan de The Valve waarover ik ooit heb kunnen spelen.

master99
15 februari 2011, 03:55
Over de klank van de 2/50 kan ik je alleen zeggen dat ik het een lekker amp vind, maar dat zal je toch echt zelf moeten uitmaken.

Over de technische kant van deze versterker kan ik je wel meer vertellen. Maxguitar is de importeur van The Valve. En aangezien ik de reparateur van Maxguitar ben, is mij automatisch het voeren van de service van The Valve in de BeNeLux 'in de schoenen geschoven'.

Deze versterkers worden gebouwd door een Italiaans bedrijfje in Bologna en is ontworpen door de Italiaan Galeazzo Frudua. De versterkers zijn op een print opgebouwd met mooie onderdelen. Ook de trafo's komen uit een Italiaanse fabriek. Al met al een erg mooi opgebouwde versterker wat je ook mag verwachten voor deze prijs van een Europeese fabrikant.
Wat betreft de bias afregeling; vanaf revisie 3.0 hebben ze, achter een service panneeltje verborgen, meetpunten voor de bias. Afregelen is een peulenschilletje.

Waar op letten bij deze amps. De buizen! Er worden JJ buizen gebruikt die, evenals andere merken, waar soms een slechte tussen zit. Eea valt natuurlijk onder garantie en service van de leverende winkel en de fabrikant.

Groeten,
Erik

Twelvebar
15 februari 2011, 08:48
De FX-loop is goed bruikbaar en te schakelen tussen parallel en serieel.
Een van de preamp buizen moest laatst nog even een flinke duw krijgen voordat hij stevig vast zat en ik had nog een probleempje met de reverbtank, maar dat is door Erik (die van hierboven, bedankt nog :) ) prima verholpen. Al met al geen noemenswaardige problemen of nadelen, maar wel een dikke sound :)

Incense
15 februari 2011, 21:12
Dank voor alle info, ga morgen of overmorgen naar Den Haag. Laat daarna uiteraard weer weten wat mijn ervaringen zijn!

tillens
16 februari 2011, 00:11
Heb ze zien staan bij Maxghuitars, wat een prachtzaak zeg, en nog steeds moet ik zeggen, spulletjes. amai! Probeer zeker ook even de 65 amps, meer bang for buck denk ik zo... vond eentje erg vox achtig, maar er zijn een paar modellen die goed betaalbaar zijn die echt heel goed klinken!

Incense
16 februari 2011, 00:34
Nou.... meer bang for the buck, dat weet ik niet. Zelfs het goedkoopste combo van 65 Amps doet al zo'n €2200. En ik wil écht, maar dan ook echt onder de 2000 blijven. Tenzij....hahahaha. Nee! Over Vox gesproken, ik werd vanmiddag wel heel even verleid door iemand betreffende de Vox Handwired AC30. Maar het verhaal hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=142472) op het forum van Stratman1976 heeft mij daar direct weer van afgebracht.

caliban
17 februari 2011, 00:58
Nou.... meer bang for the buck, dat weet ik niet. Zelfs het goedkoopste combo van 65 Amps doet al zo'n €2200. En ik wil écht, maar dan ook echt onder de 2000 blijven. Tenzij....hahahaha. Nee! Over Vox gesproken, ik werd vanmiddag wel heel even verleid door iemand betreffende de Vox Handwired AC30. Maar het verhaal hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=142472) op het forum van Stratman1976 heeft mij daar direct weer van afgebracht.

En heeft toch ook geen fxloop..

Incense
18 februari 2011, 01:24
Klopt. En ook geen reverb trouwens. Heb er vanmiddag even over gespeeld (gisteren ook The Valve even kort getest, ga ik nog even voor terug met een eigen gitaar). Zal er morgen wat over zeggen, ga nu slapen....

stikel
18 februari 2011, 02:34
Heb een keer een 2/50 kort gehoord. Die gast speelde 'm clean en ik vond dat iig mooi. En last but not least. Hij ziet er fantastisch uit (deze was een zw/witte combo). Design kun je aan die Italianen gerust overlaten. Betrouwbaar met elektronica waren ze in het verleden niet erg. (tenminste met hun auto's destijds)

Incense
18 februari 2011, 21:53
Voor het Vox AC30HW2x verhaal (wat een fantastisch geluid....) verwijs ik nog even naar deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?142472-Nieuwe-amp-amp-problemen-AC30HW2x) discussie.

Heb inmiddels even - redelijk kort - met The Valve 2/50 kunnen spelen (Nederland Muziek) en de eerste reactie is toch wel erg positief. Hele directe, warme clean. De 112 - uiteraard? - zelfs nog iets directer dan de 212. Drive kanaal was ik niet meteen van gecharmeerd, maar eerlijkheidshalve ging het mij daar ook niet om en heb ik er weinig aandacht aan besteed. Vond de amp naast o.a. een Bogner Shiva, Egnater Renegade (mijn huidige amp) en een paar Koch's absoluut de mooiste clean hebben. Ga heel binnenkort terug met een eigen gitaar (blijft toch het lekkerst testen) en zal dan uitgebreider verslag doen.

Uiterlijk is het zeker een fraaie amp, als je van de stijl houdt. Ik vind zelf de zwart/creme en bruin/creme erg mooi. Bij Max Guitars hadden ze ook nog een groen/creme staan. Daar moet je wel van houden, maar 't is zeker anders dan anders. En dan kun je indien gewenst ook zelf je kleurenpalet samenstellen (ong. 4-6 weken wachttijd).

BTW hoorde daar ook de nieuwe 65 Amps (London Pro) - whooah, mooi! Maar echt boven mijn budget. Jammer.... :-)
Wil ook nog even vermelden dat ik de medewerkers van de diverse winkels momenteel meer dan bereid vind te helpen, mee te denken en laten testen - zelfs als je vooraf aangeeft nog niet aan kopen toe te zijn. Klasse!

Tristan
18 februari 2011, 23:14
Als je het over een mooi clean in een compacte package hebt dan denk ik toch al gauw aan een Fender Princeton Reverb of een Vox AC15.
Laat je alsjeblieft niet teveel leiden door features als je voor veel minder geld een veel beter klinkende amp kan kopen.
Dat The Valve vind ik toch wel zeer middelmatig vergeleken met een Bogner of een Hook.

Incense
19 februari 2011, 00:05
Hoi,

Als ik het geluid dat ik zoek kan vinden in een goedkopere amp zal ik de laatste zijn die een duurdere gaat kopen :-) Maar tot nog toe geen succes met die benadering. Mijn eerste insteek was overigens de Blackstar HT40 daarna de Brunetti Singleman. Maar uiteindelijk misten deze toch nog van alles qua geluid. En wat betreft 'een' Bogner. Ik heb de The Valve rechtstreeks vergeleken met een Bogner Shiva (had ik altijd hoog op m'n lijstje, er staat nu een occ/demo voor €1900 bij Nederland Muziek). Daar werd ik nou niet echt gelukkig van, eerlijk gezegd. Vond ik een te agressief hoog hebben. Kan best exemplarisch zijn maar dat is het vergelijkingsmateriaal dat ik had. Ga 'm zeker nog wel een keer bespelen met m'n eigen gitaar deze week als ik de The Valve uitgebreider ga beluisteren.

Ik was wel erg gecharmeerd was van de nieuwe handwired Vox (de andere Vox series vond ik écht niet mooi, zeker niet als je ze ná de HW hoort). Maar da's nu niet wat ik noem een direct geluid - dat heeft de Bogner overigens het meest van allemaal. Geloof me maar dat ik niet persé een boutique amp wil (btw zijn de Hook en Bogner natuurlijk nog veel duurder dan mijn bovengrens van €2000). Maar van wat ik tot nog toe gehoord heb raakte ik eigenlijk alleen 'opgewonden' van de 65 Amps London Pro (andere modellen heb ik nog niet gehoord), de Vox HW en enigszins van die van The Valve. Waarbij de 65 Amps alweer boven mijn budget ligt.

Ik zal zeker nog eens naar wat Fenders gaan luisteren, vind het heldere ronde vaak mooi. Ach, misschien zoek ik wel iets dat niet bestaat (don't we all...), maar die conclusie trek ik later nog wel ;-) In ieder geval weer bedankt voor alle input!

Greetings!

guitarguru
19 februari 2011, 09:47
Over Bogner gesproken. Die nieuwe International serie kon wel eens wat voor jou (en mij?) zijn. Heb ze nog niet getest. Kosten volgens mij rond de 1500 euro.

jungletarzan
20 februari 2011, 20:39
Wereldbak, ik heb de combo en onlangs de head versie erbij gekocht.
De enige combo die ik ken met een Marshall Plexi achtige scheur en een goed clean kanaal.

Incense
20 februari 2011, 22:46
@guitarguru
Nou, wellicht. Zijn wel héél basic zo te zien.

temper
21 februari 2011, 22:36
Ik speel zelf soms over de valve 250 en vind de kwaliteit/ betrouwbaarheid goed, service uitstekend, maar de prijs te hoog, Ik heb hem dan ook voor minder nieuw kunnen kopen.
Ik denk dat deze zeer compacte, maar vet klinkende versterker concurrend is rond de 1500-1600 euro, net boven de massa producten (tot ong 1200 euro)
Zijn inmiddels ook via internet op hun site voor deze prijs te koop !
Plus: 45/25 watt, fx, compact, ruisarm, gewicht 23 kg, nog net acceptabel.
Plus: clean: strak, warm, zeer dynamisch.
Plus: distortion: plexi achtig, niet als bv KOCH maar bij een strat met standard elementen is wel extra boost (bv OD9 of OOD9) nodig om de voorversterker voldoende te oversturen, maar dan krijg je wel een prachtige zangerige lead toon. De 2 gescheiden kanalen vind ik een must.

Min: soms heb je tikje extra "ultra" hoog nodig voor een wat donker klinkende strat, natuurlijk wel met fx loop op te lossen.
Reverb is matig zoals de goedkopere massaproducten.
Je hebt soms net wat extra EQ nodig om echt alle muziekstijlen (naast blues, rock en jazz) aan te kunnen.

Bobbe
25 februari 2011, 16:29
Heeft iemand van jullie zo'n amp al besteld bij die online store? en is dat betrouwbaar?

Incense
26 februari 2011, 22:07
Nou, de uitkomst van mijn zoektocht naar een combo waarbij de The Valve 2/50 steeds de spil is geweest is enigszins verrassend - niet in de laatste plaats voor mezelf. Allereerst nogmaals iedereen bedankt voor de input, heeft mij zeker geholpen. Na nogmaals op deze amp te hebben gespeeld waarbij ik hem rechtstreeks kon vergelijken met mijn huidige set (Egnater Renegade, ik heb weliswaar top + 4x10 cab maar de 2x12 combo komt redelijk in de buurt) de conclusie dat The Valve een prima amp is maar niets toevoegt aan wat ik al heb. En dan inderdaad iets te hoog geprijsd is.

Ook heb ik de Vox handwired (dit keer de AC15HW2x) een tweede speelronde gegeven. Deze, bij Sound Plaza, had niet de problemen met het irritante bijgeluid. Mooie, volle sound. Maar toch te beperkt voor waar ik 'm voor nodig heb. Ik sluit niet uit dat ik 'm later nog wel eens 'ga tegenkomen' want ik vind het een echte karakterbak.

Om een lang verhaal kort te maken, kwam bij twee winkels de Bogner Shiva, mijn oude niet eerder beantwoorde liefde, tegen. Ik zei eerder dat ik 'm wat agressief in het hoog vond. Dat lag waarschijnlijk meer aan de gebruikte gitaar, want bij de tweede test met eigen gitaar was dat gevoel direct weg. Het directe geluid en gedefinieerde laag was precies wat ik zocht.

En de verrassing? Ik ben uiteindelijk gegaan voor de top (oude versie) plus 2x12 OS cab en bleef daarmee ook nog onder mijn budgetplafond. Dat beiden ook nog in flightcase kwamen was mooi meegenomen. Eén probleem. Ik heb nog steeds geen klein(er) combo.......

Fireburst
26 februari 2011, 22:17
Voorbeeldig topic eigenlijk :
je vraagt wat info,
je gaat wat testen en brengt de tussenstand,
je laat alles even bezinken,
je gaat terug wat (her)testen en kiest 'met je oren',
en je komt hier vertellen wat en waarom.

Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier er mee !

Tristan
26 februari 2011, 22:32
Gefeliciteerd!
Haha, grappig, maar ook wel logisch, zo'n The Valve is echt geen match voor een Bogner. :D

Incense
26 februari 2011, 22:40
Hey Firebird, dank je, voelt goed, dat compliment :-)
Ik begrijp best dat sommigen als ze eenmaal hun nieuwe speeltje hebben niet meer met hun hoofd bij het forum zijn. Maar ik heb veel gehad aan de input en vind het ook niet meer dan normaal om de tijd die mensen stoppen in het beantwoorden en meedenken niet als vanzelfsprekend te beschouwen. Het minste dat iemand (ik) dan kan doen is het verhaal ook even af te maken.

Incense
26 februari 2011, 22:44
Tristan..... jij bent de grote schuldige hè, dat weet je toch ;-)
Toch kon ik alleen voor de Bogner gaan omdat 'ie demo/occasion was. Maar je had me wel aan het denken gezet! Achteraf gezien dus: thanks :-)

Tristan
27 februari 2011, 00:45
Mijn welgemeende excuses! :( :D
Ach ja, eigenlijk stond het al een beetje in je posts, je hoefde alleen maar wat tussen de regels door te lezen.
Wat ga je nu met je Egnater doen, ben je nog steeds op zoek naar een kleinere combo?

Incense
27 februari 2011, 01:46
Haha, jaaa, bij teruglezen was er inderdaad niet echt een andere uitkomst mogelijk zonder concessies aan mijn geluidswensen te doen. Dat had jij, van afstand, waarschijnlijk eerder door dan ik zelf. Ik had gewoon een duwtje nodig ;-) En wat ik geleerd heb is dat als je basisgeluid echt goed is, features zoals FX loop en reverbs etc helemaal niet zo belangrijk meer zijn.

Ik zet de Egnater top voorlopig even thuis neer, op een oud 2x12 G&K cabje. Zal de top + cab wellicht eens op MP zetten of zo. Staat niet in de weg in de oefenruimte. En al is de Shiva super, hij is toch al minstens 6 jaar oud. Dus een back up kan misschien ook geen kwaad. Maar dat kan uiteindelijk ook een combo zijn. Alleen..... zou het hele verhaal weer opnieuw beginnen hahaha. Even rust nu :-)

Tristan
27 februari 2011, 02:08
Ik snap het, ach, een beetje rust is soms ook wel goed hoor. :)

jungletarzan
28 februari 2011, 10:40
Toch grappig, ik lees jullie reacties en denk precies het tegenovergestelde.
De Shiva heb ik ook gehad en juist ingeruild op de Valve, daar speel ik nu een tijdje op en ben er zo tevreden mee dat ik de top erbij gekocht heb.
Ik vond de Shiva een beetje te netjes niet echt ruig en dat vond ik wel in de Valve. Qua bouw en gebruikte componenten doet hij trouwens niets onder voor de Shiva het is ook gewoon een kwaliteits amp net als Bogner alleen minder bekend.

Incense
28 februari 2011, 13:12
Ben het met je eens dat het een kwaliteitsamp is hoor, begrijp me niet verkeerd. Erg mooi gebouwd en zeker een fijn warm geluid met prima features. De galm vond ik overigens niet zo best. Maar ik heb de amp rechtstreeks met de Shiva kunnen vergelijken en dan moet ik toch eerlijk zeggen dat de 'dikheid' van het geluid bij de Shiva beter is.

Een Shiva niet ruig? Bedoel je het cleane kanaal of de drive? Het clean is prachtig strak, precies wat ik zocht. Inderdaad is er met singlecoils vrijwel geen randje te krijgen op het cleane kanaal. Maar niks wat een lekker pedaaltje niet kan oplossen. Het drive kanaal van de Shiva vind ik overigens best 'ruig'. Maar da's een kwestie van smaak. Ik vind bijv. mijn T-Rex Gristle King op kanaal 1 een betere crunch geven dan de Shiva drive zelf.

Desalniettemin is de The Valve een begerenswaardige versterker, al is ie een tikkie te hoog geprijsd naar mijn smaak. Waar het om gaat is dat je tevreden bent met wat je hebt toch?

Greetings!

muziekschuur
1 maart 2011, 16:22
Nu je de (trotse) eigenaar bent van een Bogner Shiva. Hoe vind je de goedkopere Bogners? M.n. de Alchemist.

Incense
1 maart 2011, 18:21
Ik stuur je even een PM, anders dwalen we hier wel erg van het onderwerp af.

temper
5 maart 2011, 00:09
Ik zie nu, nav van mijn eerdere opmerking, dat de the Valve onlineshop niet voor NL particulieren is bedoeld..., maar ook dat de prijs in NL inmiddels wel een paar honderd euro is gezakt ! Verstandige zet.

Incense,

Wat zijn de klankverschillen (op beide kanalen) tussen the Valve en de Bogner Shiva (met EL 34 eindbuizen zoals the Valve ?) ?

Het nieuwprijs verschil (~1000 Euro) is wel overigens wel erg groot.

Incense
5 maart 2011, 01:44
Zie inderdaad dat de prijs is gezakt. Zouden ze dit forum lezen? :-)

Ik kan je alleen iets vertellen over het clean kanaal aangezien ik het drive kanaal van de The Valve 2/50 niet echt aan de tand gevoeld heb omdat ik mijn drive sounds in principe met pedalen maak. Clean geeft de The Valve een mooie ronde toon, vooral de 2x12. Mijn uitgangspunt was een warme, directe (in your face) en gedefinieerde (bij aanslaan van een akkoord alle snaren afzonderlijk nog goed kunnen horen) toon. Qua directheid en definitie vind ik de Shiva beter, maar zoals je al zegt gaat het om een verschil in prijs van zo'n 50%. En dan hoor IK het verschil vooral duidelijk bij een directe vergelijking. De eerste keer dat ik The Valve hoorde vond ik het een prettige versterker. Erg goede features, maar wel met de kanttekening dat de EQ (lees: mid) een wat beperkt bereik had naar mijn smaak. Maar ik ben dan ook de Egnater Renegade gewend - en de Shiva heeft niet eens een mid regelaar.... 't is maar net wat je zoekt. En de reverb vind ik dramatisch. Ik heb overigens een Shiva top zonder reverb en gebruik de Biyang Baby Boom Tri Reverb. Perfect en betaalbaar apparaatje.

Met de gedaalde prijzen heb je aan The Valve een mooie versterker die er ook nog eens super uitziet. Aan de andere kant, er staat nog een occ. Shiva top in Zwolle voor 1295 en een demo 1x12 combo voor 1999 EUR in Almere, dus.... ;-)

temper
5 maart 2011, 20:29
De demo is inderdaad scherp geprijsd,
Maar het gewicht blijft wel 50% hoger (helaas voor mij te zwaar).
Zit natuurlijk ook in het vermogen (45 vs 80 Watt).
Nog even over de 2/50:
De reverb is zeker niet bijzonder en ze verschillen sterk per amp (van acceptabel ruimtelijk tot iets wat lijkt op een vage galm met daar doorheen een storende bibberige vibrato). Aandachtspunt.
De nieuwe versie (vanaf 2de helft 2010) met gewijzigde interface/rooster aan achterzijde vind ik het strakst klinken (waarschijnlijk tgv de eenvoudige (lees: minder foutieve) bias instelling.

Veel succes met je prachtige aankoop en zoektocht naar een compacte combo voor thuis (indien dat nog nodig mocht zijn).

Incense
6 maart 2011, 00:31
Ja, de Shiva is zwaaahaar.... zie nu op tv trouwens een hele stack + top van The Valve bij De Staat.