PDA

View Full Version : Happy New Gretsch Weekend!



Ferraririk
13 februari 2011, 12:25
Gisteren verscheen hij opeens in het Tweedehands Tips topics, ik had toen al contact met de Verkoper, maar vond dat ik dan eigenlijk maar gelijk moest gaan, voordat er veel meer geintresseerden kwamen.

Stond dus om 10 uur op, sprong om kwart over 11 in de Auto, en kwam om kwart over 2/ half 3 weer thuis met een absolute Beauty, die echt als niet is, het folie zit nog onder de brug!

Ze is gemaakt in 2008, er zit achterop dus ook een plaatje met Gretsch 125th Anniversery 1883-2008.

Ze speelt, en klinkt verrukkelijk, vooral unplugged is ze echt lekker, de Gretschbuckers, ik vind ze wel tof klinken, maar wel wat modderig inderdaad, zoals veel mensen Erover zeggen.
Stiekem had ik een wat dikkere neck verwacht, maar deze is niet heel erg dik, Wat ik wel fijn vind eigenlijk!

Fotos?

http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Afbeelding018-1.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Afbeelding014.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_0709.jpg

en een plaatje van het web met een doorzichtige slagplaat
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/53164.jpg

Ik vind dat de fotos de gitaar geen recht doen, ik ben best wel een hele slechte fotograaf helaas.

Achja, zolang ik maar weet hoe mooi ze is :D

jutter
13 februari 2011, 12:31
Zo langzamerhand wordt ik best wel zenuwachtig van die Gretsches....het begint te borrelen in mijn onderbuik, krijg spontaan zweet op mijn voorhoofd en als ik in mijn beurs kijk weet ik het; hebbe, hebbe, hebbe!

Maar ondanks mijn gasaanval, van harte gefeliciteerd! Mooie aanwinst!

Duhsjaak
13 februari 2011, 12:31
Hi
Van harte!!! Zijn en blijven prachtdingen die Gretsches.
Op het net/you tube staat heel eenvoudige en effectieve tutorials over hoe je het best het schuimrubber spul onder je brug vandaan kunt halen. En die je helpen je Gretsch te intoneren.,

Maar misschien vertel ik je dingen die je allang weet.
Veel plezier met zo'n skitterend ding!
Groet, Gus

Indiedennie
13 februari 2011, 12:32
Wat is ze toch lekker!:mmmm:

RoelSmoel
13 februari 2011, 12:43
Mooi ding, veel plezier ermee:)

Squier4ever
13 februari 2011, 12:43
Te gekke bak rik, maar nog wel ff het foam onder de brug vandaan halen! De brug zit los zoals je misschien weet, dus opletten met snaren verwisselen enz.!

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/167826_191577520857666_100000162584819_804631_7645 184_n.jpg

Oh ja, die brug zou ik ook vervangen door een TruArc, zoals op de mijne :D

Ferraririk
13 februari 2011, 12:45
haha ja weet ik!
Maar deze snaren zijn net nieuw dus die speel ik eerst even op.:ok:


En als jij mij was had deze gretsch nu Tv Jones, een Truarc, en misschien over een maand wel een toneswitch :soinnocent:

arnoldtims
13 februari 2011, 12:53
Ik ben niet zo weg van de sound van gretsch gitaren maar god wat zijn ze mooi.
En deze kleur is ook prachtig.
Misschien godslastering wat ik vraag maar als je er een paar gewone humbuckers
in zou zetten ben je dan dat typische gretsch sound kwijt?

Ferraririk
13 februari 2011, 12:57
Ik zou het niet weten, maar Deze zijn wel gewone humbuckers, PAF- achtige, als ik het internet mag geloven :ok:

robert-gitarist
13 februari 2011, 13:29
Te gekke plank joh! Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar ;)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik heb deze gitaar een paar keer bespeelt in winkels en het is inderdaad een hele fijne gitaar, goed halsje erop! Nieuw kosten ze dacht ik rond de 900-1000 euro geloof ik?

Volgens mij als ik het goed zie op de foto zit er niet alleen folie op de brug maar ook nog op het trustrodplaatje bovenop de hals ;)

Eko
13 februari 2011, 15:27
Gretsch heeft een eigen gezicht en geluid. Niet gaan proberen er een Gibson van te maken a.u.b. TV-Jones is uiteraard regulier materiaal.
Mooie kleur blijft het orange voor een Gretsch. Ze ziet er mooi uit , met of zonder doorzichtige plaat.
Mijn 6120 SSU gaat ook al jaren mee naar optredens en blijft mensen verbazen qua looks en geluid.
Speel ze!!

Ferraririk
13 februari 2011, 17:47
Te gekke plank joh! Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar ;)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik heb deze gitaar een paar keer bespeelt in winkels en het is inderdaad een hele fijne gitaar, goed halsje erop! Nieuw kosten ze dacht ik rond de 900-1000 euro geloof ik?

Volgens mij als ik het goed zie op de foto zit er niet alleen folie op de brug maar ook nog op het trustrodplaatje bovenop de hals ;)

Ik heb er niet veel meer voor betaald dan een nieuwe epi les paul standard :ok:

Tegenwoordig gaan ze nieuw trouwens voor rond de 700,-

Enneh, bij de trussrod is het een flits, lijkt alleen op folie idd ;)

macwilliams
13 februari 2011, 18:55
Gefeliciteerd rikkie.

budje
13 februari 2011, 19:20
mooi oranje is niet lelijk! Leve het koningshuis!

eeeeeeh...

Ik laat me gaan :soinnocent: Mooi apparaat!

zeiler
13 februari 2011, 19:58
oranje is way to go voor een gitaar als deze :D! gefeliciteerd man ;)!

blindfaith85
13 februari 2011, 21:51
welkom bij de G5120 club!

rijsberman
13 februari 2011, 23:24
Ik heb dezelfde, heerlijk ding.
Ik heb er niet veel meer voor betaald dan een nieuwe epi les paul standard :ok:

Tegenwoordig gaan ze nieuw trouwens voor rond de 700,-

Enneh, bij de trussrod is het een flits, lijkt alleen op folie idd ;)

En nee, dat enigszins gekraste spul is weldegelijk folie. Ff pulken met je nagel en je ziet 't...

Ferraririk
13 februari 2011, 23:29
verrek!

jij bent goeeeed! :ok:

mikeyaxeman
13 februari 2011, 23:34
Idd is ook vaak van dat flinterdun spul.
Maar wat een gave bak Rikkert, very nice indeed you must be a happy man!:ok:

Ferraririk
13 februari 2011, 23:39
Idd is ook vaak van dat flinterdun spul.
Maar wat een gave bak Rikkert, very nice indeed you must be a happy man!:ok:

Zo trots als een hond met 2 lullen :ok:

Chocola
13 februari 2011, 23:45
Nice!! Ik probeer ze wel eens in winkels, want ik vind ze supermooi. Alleen de sound... Enerzijds super lekker, anderzijds niet echt mijn ding. Maar gefeliciteerd ermee, andere elementen erin en je hebt een superGretsch.

Squier4ever
14 februari 2011, 15:40
Ik ben niet zo weg van de sound van gretsch gitaren maar god wat zijn ze mooi.
En deze kleur is ook prachtig.
Misschien godslastering wat ik vraag maar als je er een paar gewone humbuckers
in zou zetten ben je dan dat typische gretsch sound kwijt?

Er staat er een met PAF-jes op marktplaats, maar dat lijkt me geen porum. Dan nog eerder P90's erin en rammen. Maar nogmaals, TV-jones is IMO the one and only way to go.....

Toneswitch lijkt me niet erg nodig, ik heb altijd alles voluit staan, gebruik alleen de MV.

Riky
14 februari 2011, 15:41
onwijs gave bak! Heel mooi!

geert1976
14 februari 2011, 16:18
Hi
Van harte!!! Zijn en blijven prachtdingen die Gretsches.
Op het net/you tube staat heel eenvoudige en effectieve tutorials over hoe je het best het schuimrubber spul onder je brug vandaan kunt halen. En die je helpen je Gretsch te intoneren.,

Maar misschien vertel ik je dingen die je allang weet.
Veel plezier met zo'n skitterend ding!
Groet, Gus

Heb je daar een linkje van?

Ik hier namelijk nog een Epiphone Joe Pass staan, waar dat spul ook nog onder de brug zit:makeup:

Squier4ever
14 februari 2011, 16:22
Heb je daar een linkje van?

Ik hier namelijk nog een Epiphone Joe Pass staan, waar dat spul ook nog onder de brug zit:makeup:
Volgens mij te vinden via de TV jones site. Maar is gewoon een kwestie van de intonatie min of meer markeren met bijv. schildertape, snaren eraf, de brug valt dan ook los en dan kun je het er onder vandaan plukken.

Ferraririk
14 februari 2011, 18:05
op youtube heb je deze: http://www.youtube.com/watch?v=H5Mx9Jq8ZFA die lijkt me wel hulpvol :ok: