PDA

View Full Version : Vox/Roland 2e hands?



clover
13 februari 2011, 11:41
Het valt mij op dat er een ruim aanbod is van kleine oefen-amps met ingebouwde effecten op diverse veilingsites.
Met name de cube serie van Roland en de VT's van VOX.
Als je dat zo bekijkt zijn ze bijna allemaal 'net nieuw' of 'maar 4 maanden gebruikt'.
Als beginner lijkt het mij wel leuk om thuis met zo'n ding te experimenteren
maar als ik dan het grote aanbod zie vraag ik me af of deze dingen wel goed
zijn ?
Of zou ik net zo ver zijn als ik mijn Fender Sidekick 15 met een multi-effect pedaal uitrust ( zoals de Digitech RP 50 of RP 100 )

Greenhobbit
13 februari 2011, 12:55
Ik had eerst ook een 15 watt versterker met een digitech rp250, nu een valvetronix 40+, ik vond het digitech pedaaltje voor iemand die nog niks/ weinig van effecten afweet best moelijk, dus heb eigenlijk alleen de presets gebruikt, je leert er niet echt veel van IMO.
Als je er al wel wat vanaf weet kan je er volgens mij best een hoop geluiden uit toveren ;)
Vvvvvvvvvv

Maleco
13 februari 2011, 13:17
Het zijn best goede versterkertjes hoor, zeker om te beginnen.
Als gevolg daarvan zijn ze ook heel populair en koopt bijna iederen beginner hem wel, en niet veel beginnende gitaristen houden het vol blijkt :)

Exi
13 februari 2011, 13:40
Ik denk inderdaad dat het vooral te maken heeft met de populariteit van deze versterkers. Het zorgt natuurlijk voor veel aanbod.
Of het een verbetering is tov je huidige versterker kun je uiteraard het beste zelf testen en beoordelen.
Mult-effect naar je huidige versterker kan ook, maar dan zou ik geen Digitech RP kopen. De effecten zijn leuk, maar echt goed klinken vond ik het niet en het is inderdaad ook vrij lastig om dat ding in te stellen. Misschien zou je er een Line6 POD voor kunnen zetten.
(of je doet de stap naar buizen (http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=0470acda2fd570a85e760cd4bca1b7cb&KF=on&gk=gieacotu&oa=ala&bn=&pr=0a400&wgfid1=7969&wgf7969=&wgfid2=7970&wgf7970=&wgfid3=7973&wgf7973=&wgfid4=7971&wgf7971=&wgfid5=7972&wgf7972=&wgfid6=10196&wgf10196=&wgfid7=10197&wgf10197=&wgfid8=10198&wgf10198=&wgfid9=10199&wgf10199=&wgfid10=10200&wgf10200=&wgfid11=10201&wgf10201=&wgfid12=10202&wgf10202=&x=7&y=6))

lefthandstrat
13 februari 2011, 15:49
Over de Roland Cube heb ik geen mening, ik heb zo'n versterker nog nooit gehad en er ook nooit over gespeeld. Betreffende de Vox Valvetronic VT-serie heb ik wel een mening. Ik weet niet of ze zo specifiek als beginners amp gepositioneerd moeten worden. Ik ben geen beginner en heb al lang een Vox VT30 als oefenamp. Het is een prima modelling amp met een pre-amp buisje. Je kunt alle ingebouwde effecten en dergelijke op bypass zetten en met de hand de versterker inregelen. Samen met de soort van power attenuator op de achterzijde kan je als je daar behoefte aan hebt vol gas geven op huiskamerniveau, zeker omdat je ook nog eens zowel een mastervolume als een gewoon volume hebt. Hij kan echt als een Vox klinken, mooi clean maar wel met body. Als je kiest voor één van de ingebouwde versterkermodellen kan je er alleszins geloofwaardige geluiden uit toveren die zeker niet overdreven digitaal klinken. Voor thuis is het een uitstekende oefenamp waar je tijdens repetities mee wegkomt. Vanaf de VT50 zit er een aansluiting op voor een extern cabinet. De reden dat er vrij veel van deze Vox modelling amps te koop staan heeft volgens mij te maken met het feit dat bijna iedereen door wil groeien naar een full tube versterker of een losse tubehead met cabinet. Het kan ook zijn dat er veel te koop staan in verband met het uitkomen van de Fender Mustang Amps. Beetje zelfde soort publiek/kopers denk ik. De Vox VT serie kan ik als oefenamp voor thuis iedereen aanraden en echt niet alleen maar beginners. Een Pod 2.0 (die ik ook heb maar bijna alleen met koptelefoon op de camping gebruik) is veel "digitaler" qua sound dan de pre-amp setting van de Vox VT serie (naar mijn bescheiden mening).

Exi
13 februari 2011, 16:51
Tja, mijn VT30 heeft volgens mij de geest gegeven. Met overdrive klinkt hij enorm schel en digitaal en is er geen goed geluid meer uit te halen (buisje kopot?) en de input kraakt. Hij staat nu ergens te vertoffen in een oefenruimte. Toen hij het nog deed was ik ook niet echt onder de indruk van de overdive, maar clean klonk hij wel aardig inderdaad, maar je kon niet lekker met de volumeknop spelen.
Met overdrive miste hij vooral de oempf, maar ik ben denk ik teveel gewend aan grotere speakers.

Die Mustangs schijnen inderdaad goede versterkers te zijn en is misschien wel een aanrader voor de TS.
Welke muziek speel je?

lefthandstrat
13 februari 2011, 17:20
Hallo Clover/TS, kijk hier eens naar. Misschien is dit wat je zoekt en waar je jezelf voorlopig mee zal kunnen vermaken. We lezen graag welke beslissing je hebt genomen (en waarom je die hebt genomen).

http://www.fender.com/products/mustang/comparison.php

clover
13 februari 2011, 18:16
Welke muziek speel je?
Zoals daar zijn : Volbeat ( Moet je eens zien op Youtube !! ) en zaken uit de "oer"-punktijd. Maar ook blues en sixties-muziek heeft mijn belangstelling !

@lefthandstrat,
die Fender ziet er ook veelbelovend uit ! Schijnt zelfs aan je computer te kunnen hangen. Ik ben er van overtuigd dat je met zo'n aankoop niet over één nachts ijs moet gaan dus ik zal eens wat gaan proberen bij de dichtsbijzijnde gitaarzaak !!
By the way ook mijn spaarvarken even wat vet mesten !!;)
Als ik wat heb gevonden zal ik dat zeker hier vermelden !!

Oh ja, dat Fender Sidekickje is met zijn 15 W ook behoorlijk luidruchtig op huiskamernivo en mooi van klank !! Ik mis alleen de effectenspeeltjes erop
:):D

Exi
13 februari 2011, 19:22
Mocht je voor de Mustang gaan, dan zou ik de Mustang III nemen. Deze kan weer net iets meer en zal ook beter klinken met z'n 12" Celestion speaker.
Het is inderdaad even sparen, maar je kan er in ieder geval dan weer even tegenaan en je zou er mee kunnen repeteren/optreden.:)

Jasper.
13 februari 2011, 20:09
De vox valvetronix versterkers zijn best wel leuk om me te beginnen en te oefenen. Met de anderen heb ik niet zo veel ervaring. Ik heb hem naast de Roland cube gehad, en ik verkoos deze maar de cube was ook best goed.
De Peavey VYpyr schijnt ook best goed te zijn.
Maar ik denk dat als je een tijdje speelt en je sound hebt gevonden je toch ooit wat duurders wilt. Ik heb er toch nog anderhalf jaar op gespeeld.