PDA

View Full Version : Van combo naar head, geen geluid meer



W.SG
13 februari 2011, 11:08
Ik heb een hele poos geleden een Hughes and kettner tour reverb combo gekocht om bij de drummer neer te zetten. een poos daarna ging de band uit elkaar en had ik een combo over. die heb ik toen uit elkaar gehaald en daar heb ik een head van gemaakt zodat ik mn cabinet er aan kan hangen en ik niet meer met een grote combo op mn kamer zat. ik dacht, speaker weg. cabinet in de external speaker output en gaan. maar dat blijkt niet zo te werken. kortom, ik krijg er geen geluid uit. heeft iemand hier ervaring mee?

http://img132.imageshack.us/img132/2595/12022011020.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/5873/12022011011.jpg

uiteraard moet ie nog een kleurtje krijgen ( suggesties? )

Midwolda
13 februari 2011, 11:17
Wat heb je met de draden die naar de originele speaker liepen gedaan?

W.SG
13 februari 2011, 11:52
Wat heb je met de draden die naar de originele speaker liepen gedaan?

Die zijn nog intact, die liggen los in de versterker nu. maar zijn wel geisoleerd zodat ze geen kortsluiting kunnen maken.

Midwolda
13 februari 2011, 12:02
Er staat "External speaker, serial output" dus ik vermoed dat die uitgang in serie staat met je originele speaker...
dus dan zou je de oorspronkelijke draden moeten doorverbinden, maar dat weet ik niet zeker
dus wacht even het oordeel af van de H&K kenners voordat je dat uitprobeert!

Heb je wel een multimeter?
Hoeveel ohm was de originele speaker?

Oh, en zwart.

Oh 2, moet deze niet naar Moderne Versterkers?

MeneerJoost
13 februari 2011, 12:13
Wauw! Ziet er puik uit:ok:
Bekleden met licht bruin leer (iets donkerder dan de kleur van de head in de eerste foto) lijkt me erg mooi, maar das weer een vak apart denk ik, dat leer er mooi strak overheen krijgen.
Kweeniej of bruin schilderen hetzelfde effect geeft en anders gewoon zwart natuurlijk.

Succes met je probleem;) (want daar heb ik de balle verstand van, maar dat doorverbinden klinkt wel alsof het zou kunnen werken en dan misschien met een weerstandje ertussen die even sterk is als de oorspronkelijke speaker, maar nogmaals ik heb der de balle verstand van:soinnocent:)

W.SG
13 februari 2011, 12:16
Er staat "External speaker, serial output" dus ik vermoed dat die uitgang in serie staat met je originele speaker...
dus dan zou je de oorspronkelijke draden moeten doorverbinden, maar dat weet ik niet zeker
dus wacht even het oordeel af van de H&K kenners voordat je dat uitprobeert!

Heb je wel een multimeter?
Hoeveel ohm was de originele speaker?

Oh, en zwart.

uiteraard. de originele speaker is 8 Ohm. en ik heb m toen het nog een combo was al mn cabinet gehad en toen deed ie het goed. dus het zal inderdaad wel met die speaker kabels te maken hebben. maar dat zou ik graag even min of meer zeker willen weten voor ik hier iets aan doe (bijvoorbeeld door verbinden)

muziekschuur
13 februari 2011, 12:25
Mooie doos. Waarom geen jack of speakon chassisdeel in het hout monteren (er zijn denk ik ook al combi chassisdelen) en dan die originele draadjes daarop aansluiten.

Hoe bevalt trouwens die Marshall?

toneblo
13 februari 2011, 12:29
Mooie doos. Waarom geen jack of speakon chassisdeel in het hout monteren (er zijn denk ik ook al combi chassisdelen) en dan die originele draadjes daarop aansluiten.

Hoe bevalt trouwens die Marshall?


Beste tip tot nu toe, kun je flexibeler met je head om gaan, extra aansluiting!

W.SG
13 februari 2011, 13:05
Mooie doos. Waarom geen jack of speakon chassisdeel in het hout monteren (er zijn denk ik ook al combi chassisdelen) en dan die originele draadjes daarop aansluiten.

Hoe bevalt trouwens die Marshall?

dus als ik een extra speaker output maak en daar de originele draadjes op aan zou sluiten zou het goed moeten zijn? ook zonder dat die aan gesloten is? want zonder zijn die draadjes nog steeds niet door verbonden toch? of zit er standaard een schakelaartje in die aansluitingen? (A)

ohw en die marshall opzich fijne versterker. lekker simpel alleen de balans tussen de gain en crunch balance moet je even door krijgen en het is jammer dat er geen master volume op zit. het geluid is sowieso nice

cluseau
13 februari 2011, 15:10
Volgens het manual is de externe speaker aansluiting serieel, dat betekend idd dat je intern zou moeten doorverbinden.

Let wel op als je de interne speakerkabel doorverbind dat je hem niet te hard test. Een transistor eindtrap help je zo naar de hemel. Om op zeker te gaan kun je even een weerstandje van 4ohm of een testspeakertje aansluiten op de interne kabeltjes

W.SG
18 februari 2011, 20:15
na wat gepuzzel is het opgelost. origineel gaat het signaal ( als je over de interne speaker speelt ) door een weerstandje ( van 0.2 ohm :O ) en dan naar de speaker. en als je over een externe speaker speelt eerst over de interne speaker en dan naar de externe. maar aangezien de interne nu weg is heb ik het weerstandje om gesoldeerd zodat hij nu eerst over de weerstand gaat en dan over de externe speaker. werkt perfect nu. bedankt voor alle tips nog ;)