PDA

View Full Version : Death Metal lesgever gezocht rond Walcheren



abyssofdeceit
13 februari 2011, 01:00
Ik ben opzoek naar een leraar die mij verder kan helpen met voornamelijk de theorie rond death metal. Death metal heeft namelijk geen duidelijke structuur, het zit ergens rond chromatische, mineur (hamonisch), algerian of diminished toonladders. Ik wil de verbanden hiertussen leren, een duidelijk fundament leggen voor eigen compositie.

Lessen op het spelen zijn ook altijd welkom, maar de meeste technieken (buiten het forse soleren) zijn mij wel vrij duidelijk.

Tips zijn ook welkom, als iemand dit leest die enige verbanden hiertussen kan uitleggen aan mij zou ik hem erg dankbaar zijn.

Digitaal lessen mag voor mij apart ook, het gaat hem mij er maar om dat ik er verder mee kom!

budje
13 februari 2011, 08:13
Als het geen duidelijke structuur heeft, dan ben jij toch degene die de beslissingen maakt? (er bestaat trouwens geen muziekstijlpolitie, dus jij mag t zelf beslissen!)

Ik zou zeggen, zorg dat je mensen vindt die met jou aan het werk willen, dan zal je zien dat t schrijven een stuk makkelijker gaat. Vanuit mijn oogpunt lijkt het nu of je een leraar zoekt die je een muziekstijl uit kan leggen die voornamelijk door ongeschoolde mensen mensen wordt gemaakt...

...misschien ligt daar de sleutel dat je de verbanden niet snapt?

Groetjes van een andere walchenaar

budje
13 februari 2011, 08:15
Tip: Als je de metal kant uitwil dan is het toch een beter idee om op zaterdagnacht in bar american mensen te leren kennen, ipv hier rond te hangen :ok:

ShredTallicA
13 februari 2011, 09:38
Gewoon je gain opendraaien en spelen, simple as that! :blast:

abyssofdeceit
13 februari 2011, 16:19
Je bent zelf inderdaad wel diegene die de beslissingen maakt, geschool of ongeschoold, je moet wel een bepaalde houvast hebben. Wil dat obstakel achter de rug hebben, en gewoon goed gaan schrijven, voornamelijk op gevoel ja, maar wel op zo'n manier dat ik mijzelf een richting in kan duwen. Veel dissonante tonen e.d.

Of death metal voornamelijk door ongeschoolde mensen wordt gespeeld wordt zou ik niet weten er zijn wel een aantal bands die ik luister die van het conservatorium af komen, maar goed dat zegt niets over de grote meerderheid.

Ik doel hier trouwens meer op de technical/progressive death metal en niet melodisch of van die nu-metal bandjes die zichzelf death metal noemen.

"deathcore, kuch kuch"

ShredTallicA
13 februari 2011, 17:12
Neem nou maar van mij aan dat het grootste deel ongeschoold is en niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij nou eigenlijk aan het doen is.
Wat ik zelf zou doen is naar veel bands in het genre luisteren en het vervolgens proberen na te doen op mijn manier.

abyssofdeceit
13 februari 2011, 17:30
Ik wil het best van je aan nemen, ik snap alleen niet hoe zo'n hoog technisch niveau berijkt kan worden zonder enige kennis. Kijk naar Nile, Spawn of Possession, dat soort geluid bedoel ik. Dat is toch nooit toeval?

Niet om de lul uit te hangen, maar ik snap het echt niet :P

budje
13 februari 2011, 17:31
dat heet oefenen en samenspelen. Echt goede strak samenspelende bands zijn meestal voortgekomen uit mensen die spelen, spelen, en nogeens spelen.

En als ze niet spelen, dan slapen ze en dromen ze van spelen

abyssofdeceit
13 februari 2011, 17:46
De tijd zal het me wel leren dan, bedankt iig!

Steven Otto
13 februari 2011, 18:00
Neem nou maar van mij aan dat het grootste deel ongeschoold is en niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij nou eigenlijk aan het doen is.

Je praat poep.

ER!K
13 februari 2011, 19:41
Neem nou maar van mij aan dat het grootste deel ongeschoold is en niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij nou eigenlijk aan het doen is.
Wat ik zelf zou doen is naar veel bands in het genre luisteren en het vervolgens proberen na te doen op mijn manier.

Ongeschoold? Dat jij nou niet weet waar je over praat zegt niks over de rest he ;) :grouphug:

Maar luister eens heel aandachtig naar de bands die jou erg aanspreken en kijk of je daar wat mee kan. Zoek uit wat voor structuur zij gebruiken en kijk of je hier wat mee kan. En wat je ook doet, zeker altijd naar Budje luisteren en naar Bar American gaan :crazyhappy:.

budje
13 februari 2011, 19:45
ik voel me vereerd

ShredTallicA
13 februari 2011, 22:24
Je praat poep.

Met geschoold heb ik het over conservatorium, voorzover ik weet heeft het gros van de muzikanten in metal dat niet gedaan.. :chicken:

B0UDEWIJN
14 februari 2011, 11:34
Met geschoold heb ik het over conservatorium, voorzover ik weet heeft het gros van de muzikanten in metal dat niet gedaan.. :chicken:

Maar je trekt wel de conclusie dat iedereen die geen conservatorium gedaan heeft niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij aan het doen is? Tenminste, dat kan ik opmaken uit je posts. En in dat geval kan ik me redelijk aansluiten bij Steven Otto.

EuroCinema
14 februari 2011, 11:48
Chromatisch, harmonisch mineur en diminished zijn standaardladders die elke muzikant tegenkomt, of-ie nou Death metal speelt of Frans Bauer. Elke shredder kan je leren hoe je die in metalsferen toepast. Die Algerijnse is als ik goed begrijp gewoon aeoloisch met een #4, zeker als je zegt dat het allemaar door elkaar gebruik wordt zou ik die misschien niet eens als een aparte ladder gaan bestuderen. Je kan elke afwijkende noot wel in een schema zetten en een naampje geven, maar (en dat punt maak je zelf ook al) het gaat om de samenhang.
Mijn advies: zet death even tussen haakjes en zoek een goed theoretisch onderbouwde metalgitarist/shredder. Daar zijn er gelukkig veel van! Die kan jou dan op het punt brengen waar je de laatste genre-specifieke dingen zelf kan uitzoeken.

Steven Otto
14 februari 2011, 12:06
Met geschoold heb ik het over conservatorium, voorzover ik weet heeft het gros van de muzikanten in metal dat niet gedaan.. :chicken:
Met dat eerste ben ik het met je eens, over dat ze niet allemaal het conservatorium hebben gedaan...maar zeggen dat het grootste gedeelte geen idee heeft geen idee wat hij aan het doen is, vind ik raar. Welke bands heb je het dan over?

interessander
14 februari 2011, 12:14
Als je het zo bekijkt dan heeft volgens mij het gros van de gitaristen die in een band spelen geen conservatorium gedaan. En dat staat nog los van het feit of "ze weten wat ze doen" De topicstarter mag het van hem aannemen, maar het lijkt me in de eerste instantie ook niet meer dan een ongefundeerde aanname.

De tip van Eurocinema lijkt me een goede, ik heb zelf les gehad van een gitarist met een interesse in rock en metal en dat heeft me veel geholpen om doelgericht bepaalde technieken te leren.

ShredTallicA
14 februari 2011, 14:34
Maar je trekt wel de conclusie dat iedereen die geen conservatorium gedaan heeft niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij aan het doen is? Tenminste, dat kan ik opmaken uit je posts. En in dat geval kan ik me redelijk aansluiten bij Steven Otto.


Met dat eerste ben ik het met je eens, over dat ze niet allemaal het conservatorium hebben gedaan...maar zeggen dat het grootste gedeelte geen idee heeft geen idee wat hij aan het doen is, vind ik raar. Welke bands heb je het dan over?

Heb er nog even over nagedacht maar dat dat de meesten geen idee heeft wat ze doen neem ik terug. Over het algemeen kreeg ik altijd dat idee maar dat zal dan wel dus niet :)

I stand corrected!

abyssofdeceit
15 februari 2011, 00:48
Een goede shredder vinden die mij wat kan bijleren binnen walcheren.

Moet makkelijk zijn?

Suggesties zijn welkom..