PDA

View Full Version : Gitaarbeurs Groesbeek



Ron Houben
12 februari 2011, 21:14
Op zondag 20 Februari is er weer de gitaarbeurs in Groesbeek bij Nijmegen. Daar zal i kdan ook weer zijn. Altijd leuk.

TimoSomers
12 februari 2011, 21:33
Ik speel daar @ de bo-el stand!

HUESSEN
13 februari 2011, 20:50
Kom waarschijnlijk wel even kijken.

Harald
19 februari 2011, 07:53
@Timo, @Ron

ik geef een workshop daar, kom wel even buurten! Zie ik Huub gelijk ook weer eens :) Heb voor hem ook wel eens gitaren gedemonstreerd :)

FretdelaTourette
19 februari 2011, 10:23
En ik sta bij Charlee Guitars met de fretloze 10-snaar die hij voor mij heeft gebouwd.

Wellicht tot morgen dan!

allochthomas
19 februari 2011, 12:33
Jammer dat ik geen auto heb. Zit nog even te twijfelen of ik langs zal komen

Menneskedyr
19 februari 2011, 12:56
Verdomme, dan ben ik op vakantie :mad:

1971Ad
20 februari 2011, 07:36
Trap om 10 uur de auto aan op weg naar Groesbeek....TOT GROESBEEK:rockon:

Ace 1.15.19
20 februari 2011, 19:45
Jammer dat ik dit topic vanmiddag pas zag. Toen vond ik het eigenlijk al redelijk laat om nog te gaan.

HUESSEN
20 februari 2011, 22:23
Ik ben er ook niet geweest........Moest de vakantiefoto's nog inplakken:(

Harald
21 februari 2011, 15:54
Was weer leuk, weer even gebabbeld met o.a. Timo en Ron, en de workshop was ook weer leuk om te doen :) Ondanks dat de zaal niet alleen veel groter was dan het lokaaltje vorige keer, en ook nog eens in een bijgebouw zat, waar toen ik aankwam nog bijna geen bezoekers waren gezien toch een volle bak :)

Harald
21 februari 2011, 15:55
En ik sta bij Charlee Guitars met de fretloze 10-snaar die hij voor mij heeft gebouwd.

Wellicht tot morgen dan!


Heb je nog gezocht, maar niet gezien. Wist niet meer bij welke stand je zou staan, maar heb een paar keer bij zijn stand rondgekeken.

rupke
21 februari 2011, 16:28
Hi,

Ik ben er ook geweest en had voornamelijk gas voor het prototype van BO-EL wat midden op het podium stond: "SIN" series. Bij navraag blijkt dat deze pas in Augustus op de markt komt. Even wachten dus nog ;-). Ik heb ook een gitaar van St Blues geprobeerd (kruising tussen een Gibson en telecaster). Klonk erg goed en speelde zeer comfortabel. Prijs van deze gitaar is 875. Zeker waard om deze ergens uit te proberen een keer. Daarnaast niet veel schokkends gezien. Oh wacht een schitterende Gibson voor 11.500 euro. Helaas had dez enet wat te veel beschdigingen anders ha dik hem meegenomen :-)))))))

Gr. Rupke

FretdelaTourette
21 februari 2011, 16:54
Heb je nog gezocht, maar niet gezien. Wist niet meer bij welke stand je zou staan, maar heb een paar keer bij zijn stand rondgekeken.

en ik had jou ook nog gezocht, maar ook niet gevonden. Wilde met je babbelen over onze harpgitaren, misschien een keertje mini-meeting?

Harald
21 februari 2011, 17:11
en ik had jou ook nog gezocht, maar ook niet gevonden. Wilde met je babbelen over onze harpgitaren, misschien een keertje mini-meeting?

Lijkt me wel eens leuk. Heb hier zelfs een fretless staan, maar die gebruik ik momenteel als ersatz lapsteel :) Had de harpgitaar trouwens dit keer niet bij me. Gelukkig maar, moest nogal een end uit de buurt parkeren, en die harpkoffer is nu niet bepaald klein en licht. Komt jou harpgitaar trouwens ook bij Charlee vandaan? Kan me herinneren dat hij vorig jaar zo'n Gibson harpgitaar had staan.

jplm
21 februari 2011, 19:47
en de workshop was ook weer leuk om te doen :) Ondanks dat de zaal niet alleen veel groter was dan het lokaaltje vorige keer, en ook nog eens in een bijgebouw zat, waar toen ik aankwam nog bijna geen bezoekers waren gezien toch een volle bak :)

Ja, omdat ik elk jaar kom had ik aanvankelijk niet eens in de gaten dat er een demo-ruimte "verdwenen" was :). Toen ik het mannetje van de kantine op een bepaald moment tegen iemand hoorde zeggen "ze motten een bord ophangen, de mensen weten niet dat er buiten nog een ruimte is waar iets te doen is" ben ik eens rond gaan kijken. Maar goed, ik wilde sowieso naar je workshop komen kijken, dus ik zou het toch wel hebben gevonden.
Was trouwens een prima optreden, ik heb zonet op je website die stem-methode opgezocht, ik ben er ook zo een die alles op de 5e fret stemt (behalve de G dan), maar dit voelt toch professioneler aan. Ik dacht trouwens eerst dat ik de verkeerde website had, ik zocht een man-met-een-baard :). En voor wat betreft die demo-ruimte; inderdaad veel beter dan die kleine hokjes naast elkaar van voorheen, waar (alsof ze het erom deden) vroeger altijd tegelijkertijd in het ene hok een shredder van 14 jaar oud en een 200 watt Marshall z'n ding deed, en in het andere hok dan een acoustische gitarist zonder versterker die z'n hele dynamiek in rook zag op gaan.
Overigens, over acoustische gitaristen gesproken; op 2 maart komt Boubacar Traoré naar Amsterdam, gitarist uit Mali, je weet wel, zo een van als ie maar twéé noten aanslaat je het Afrikaanse geluid er al in herkent.

Groet, Jan

TimoSomers
22 februari 2011, 15:02
Het was leuk!

Dit was mijn eerste keer hier, was aangenaam verrast!
Vrij groot en erg veel materiaal, maar toch een knusse gezellige sfeer.

Ik speelde om het half uurtje ongeveer een klein setje nummertjes, kwamen toch nog wel wat mensen op af, was tof.

Ook leuk om onze enige echte Harald ff te ontmoeten!
En ook even uitgebreid gebabbeld met Joop Wolters (te gek!) en Ron Baggerman (dito).

Er is beeldmateriaal dus dat zal ooit wel opduiken en dan post ik het wel.

HUESSEN
24 februari 2011, 21:44
Hé Timo, je was zojuist op tv te zien.Het was een verslag van omroep Gelderland over de gitaarbeurs in Groesbeek.Voor de geinteresseerden:het wordt vandaag nog elk uur herhaalt:ok:

TimoSomers
25 februari 2011, 08:50
Ja zag het, leuk!

Hier staat het ook: http://www.youtube.com/watch?v=usynyyA8qAU

Flits er zo nu en dan een keer doorheen.

Harald
26 februari 2011, 17:19
Ja, omdat ik elk jaar kom had ik aanvankelijk niet eens in de gaten dat er een demo-ruimte "verdwenen" was :). Toen ik het mannetje van de kantine op een bepaald moment tegen iemand hoorde zeggen "ze motten een bord ophangen, de mensen weten niet dat er buiten nog een ruimte is waar iets te doen is" ben ik eens rond gaan kijken. Maar goed, ik wilde sowieso naar je workshop komen kijken, dus ik zou het toch wel hebben gevonden.
Was trouwens een prima optreden, ik heb zonet op je website die stem-methode opgezocht, ik ben er ook zo een die alles op de 5e fret stemt (behalve de G dan), maar dit voelt toch professioneler aan. Ik dacht trouwens eerst dat ik de verkeerde website had, ik zocht een man-met-een-baard :). En voor wat betreft die demo-ruimte; inderdaad veel beter dan die kleine hokjes naast elkaar van voorheen, waar (alsof ze het erom deden) vroeger altijd tegelijkertijd in het ene hok een shredder van 14 jaar oud en een 200 watt Marshall z'n ding deed, en in het andere hok dan een acoustische gitarist zonder versterker die z'n hele dynamiek in rook zag op gaan.
Overigens, over acoustische gitaristen gesproken; op 2 maart komt Boubacar Traoré naar Amsterdam, gitarist uit Mali, je weet wel, zo een van als ie maar twéé noten aanslaat je het Afrikaanse geluid er al in herkent.

Groet, Jan

Dat stemmen is zoiets, kwam het ooit tegen in een boek (jawel, een HEEL boek van Mel Bay, dat alleen maar over het stemmen van een gitaar gaat, en misschien wel het beste wat ze ooit hebben uitgegeven ;) ) Wat ik op de website beschrijf en even in de workshop liet zien is gewoon de eenvoudige snelle methode, die gewoon prima werkt (je kunt nog zwevingen gaan tellen voor specifieke trucjes, etc. Zo wees een violist me eens erop dat je voor sommige toonsoorten beter de b of g snaar net iets hoger of lager kon zetten om te compenseren voor de getempereerde stemming. Maar dat gaat wel heel ver en klopt dan alleen voor 1 toonsoort. Er zijn ook nog wel wat leuke variaties te bedenken voor open stemmingen). Lijkt omslachtig, maar na een keer of 4 stem je zo sneller en nauwkeuriger. Is je gehoor eenmaal goed getraind lukt het met de 5 en 4 frets methode ook wel, maar juist voor beginners die het allemaal nog niet zo goed horen is het eigenlijk geen doen. Nadeel van deze methode voor beginners is dan weer dat je heel goed flageoletten moet kunnen spelen. Wat trouwens ook helpt is het dempen van snaren waar je niet mee bezig bent. Beginners moeten gewoon eerst met een stemapparaat beginnen. Maar ook daarmee gaat nog genoeg mis, merk ik met lesgeven. Die hele gitaarstand moet van die dingen afgehaald worden :(

Groesbeek is een leuke beurs. Fijn dat het wat groter wordt. Qua stands is het toch elk jaar wel vrijwel hetzelfde lijkt het. Dat zelfde probleem had je op Acoustic Strings met de beurs ook een beetje.

Die baard is van na kerst ;) Op een gegeven moment maar een apparaat gehaald om hem te kunnen trimmen, kan ik gelijk mijn hoofd ook doen. Weet bij de kapper toch nooit wat ik tegen de kapster moet zeggen. Maar ja, blijkbaar heb ik nu geen rock-looks, zit iig niet in de uitzending :D

Harald
26 februari 2011, 17:23
En insgelijks leuk om even met Timo (en weer eens met Harry (hoop dat ik het goed onthouden heb, ben een ramp met namen) en Huub) te babbelen. Had ik Timo als een klein tenger ventje ingeschat van foto's... dat bleek dus niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) te kloppen :D Dat hij waanzinnig kan spelen gelukkig wel :rockon:Heb trouwens nog nooit iemand zo zacht horen shredden... Zelfs de Chet Atkins adepten bij de stand ernaast speelden harder :noob: