PDA

View Full Version : Roland Cube 30x dr uit. Voxje dr in?



LesPaul1612
12 februari 2011, 20:13
Hey allen,

ik heb hier nu een roland cube 30x staan. Best een toffe versterkert, alleen ik mis wat. Ik heb al een lekker overdrive pedaaltje(boss os-2) om de softere boel een beetje fijn te laten klinken, maar de high gain settings vallen mij eigenlijk wat tegen. Ik zit met mijn stijl vrij dicht tegen de metal amp model aan, maar de ietwat donkere voicing ligt mij absoluut niet. Ik speel ook graag muziek als ozzy osbourne of metallica en ik kan dat niet echt heel lekker laten klinken op mijn cube.

Nou is het geval dat ik met mijn bandje speel over een Vox VT20+, die echt veel lekkerder klinkt op high gain stuff. Ik zit dus te denken aan een nieuw ampje maar ik weet niet echt wat ik het beste kan doen binnen mijn budget. Aan deze mogelijkheden heb ik al gedacht;

-roland cube 30x verkopen en dan een (tweedehands) Valvetronix kopen.
-cube verkopen en dan een andere modellingbak(Peavey Vypyr, Fender Mustang), maar is dit wel een echte verbetering?
-een goed heavy rock pedaal kopen voor de cube
-cube eruit voor een el cheapo buizenbakkie(peavey Royal 8??).

Keuze is natuurlijk mede afhankelijk van wat ik voor mijn cube kan krijgen, maar ik wil eigenlijk niet meer dan 100 euro verlies draaien. Wat zouden jullie doen?