PDA

View Full Version : Delay pedaal(tje) gezocht



Greenhobbit
12 februari 2011, 19:56
Ben op dit moment weer druk bezig met u2 liedjes, en vind dat ik toch echt een delay pedaaltje nodig heb(tot nu toe doe ik alles met dezelfde instelling op mijn vox valvetronix)
Wat ik er het liefst bij heb:
Een schermpje waar de de miliseconden kan zien
Een dual delay, kwart en dotted achtste noten(bad, streets)
Het liefst ook presets (voor als ik ooit nog live ga spelen)

Heb ik het schermpje en de dual delay nodig, of kan het net zo goed zonder?
Ik bedoel je kan delay-tijden op internet vinden, dus dan zit je in ieder geval goed met de timing.

Ik heb tot nu toe naar de Tc nova delay en de boss dd-20 gekeken, maar de boss heeft geen dual delay.

Mitch
12 februari 2011, 20:12
Nee da's inderdaad jammer want het is een prima ding verder. Je kan de tape delay wel instellen als double head, waardoor je dus ook een fijne ritmische delay krijgt, maar da's niet zo precies als een ingestelde double delay.

Simonvanwijk
13 februari 2011, 10:33
Volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven :)

Nova Delay heeft alles in huis wat jij als vereiste stelt. Ik heb 'm zelf en ben reuze tevreden. Erg fijn is de color-knop, waarmee je je geluid lekker kunt varieren van digitaal naar tape via analoog. Jummie.

Afijn, er zijn vast ook duurdere en betere alternatieven.

Voor de delay-tijden van The Edge zou deze link je misschien verder kunnen helpen: http://www.amnesta.net/edge_delay/

Greenhobbit
13 februari 2011, 12:48
Ja daar zit ik ook erg op te GASen maar ik vind het best prijzig, voor mij dan ;)
Dus vroeg ik me ook af of ik het schermpje en de dual delay nodig heb, of kan je de delaytijden ook makkelijk tappen? Want naast u2 denk ik niet dat ik die miliseconden nodig heb.
En de dual delay, heb ik die echt nodig?

Mitch
13 februari 2011, 13:26
Er zijn wel een paar nummers waar dat nodig is als je het exact wil pakken. 't Is dus maar hoe belangrijk je dat vindt. Als je in een tribute band zit en je weet dat alle nerds in het publiek luisteren of jij die dubbele delay sound goed hebt, of je kickt er waanzinnig op om dat te kunnen reproduceren thuis omdat je dat nummer zo mooi vindt, dan zou ik er wel werk van maken.
Met een modus als de double head tape delay van de DD20 kom je een eind in de buurt.

Matthijs24
13 februari 2011, 13:32
Time Machine van Vox? Alleen goede dingen over gehoord.

Greenhobbit
13 februari 2011, 14:55
Die time machine vindt ik best prijzig voor een apparaat zonder schermpje, ik snap dat het voor een groot deel om het geluid gaat, maar ik vind zo'n schermpje wel wat handiger.
Krijg je toch weer die eeuwige discussie over de tc nova tegen de boss dd-20, het nadeel van de boss vind ik dat er niet echt een dual delay opzit volgens mij, en dat er maar 4 presets op zitten.
Het nadeel van de tc nova vindt ik het wisselen tussen presets, daar zie ik wel mods voor op internet staan, maar ik weet niet of dat in nedrrland gedaan kan worden, en de prijs gaat weer een stuk omhoog.
Iemand nog meningen/tips/ervaringen?

Chroxy
13 februari 2011, 18:15
extra argument om te kiezen voor de Boss;

4 presets en 1 manual, oftewel 5 sounds onder je voeten..

Mitch
13 februari 2011, 18:33
Ja precies, het zijn feitelijk 5 presets. De TC heeft er meer maar je moet er op dezelfde manier doorheen zappen. Uitermate onhandig. Maar goed, als je echt op de ms goed wil zitten moet je je maar eens oriënteren op goedkoper 19"spul, is dan misschien handiger. Of maar meteen aan de GT8 gaan of iets dergelijks, kun je ook dubbele delay instellen op de ms.
Met de eisen die je stelt zit je voor de rest namelijk vast aan de DD20 en de Nova. Een GT8 kan wel wat je wil, maar heeft natuurlijk meer toeters en bellen waar je misschien niet op zit te wachten.

TimS
13 februari 2011, 18:43
^ Kan volgens mij idd met de Intellifex, kost evenveel als een DD-20 of Nova Delay

Comfortably Daniel
14 februari 2011, 10:36
Ik zou inderdaad kijken naar de Nova of een rack unit. Misschien een tweedehandse D-Two?

Greenhobbit
14 februari 2011, 16:38
of de line 6 m9:blast: