PDA

View Full Version : Site The Outtakes



guitarkid
12 februari 2011, 18:42
Hallo allen.

Hij is online, de site van mijn nieuwe coverband The Outtakes.
Reageren mag (graag zelfs), maar houdt dan in gedachten dat het de eerste site is die ik überhaupt gemaakt heb en dat hij bewust erg zwart/wit is gehouden.
Bovendien denk ik zelf nou niet direct dat dit de grafisch meest baanbrekende etc. site is die er bestaat. ;)
Maar hij voldoet vooralsnog wel aan de eisen die ik stelde...

www.theouttakes.nl

Ok, shoot......

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/OutTakeslogodefklein.jpg

Gr. Coos

Hendriks
13 februari 2011, 20:34
Heb je hem zelf gemaakt?Ik had er eerder even opgekeken , mooi , niet overdone aan info .

TimS
13 februari 2011, 20:50
Mooi, lekker simpel.

Wat me alleen opviel is dat er een knop weg valt (die naar de pagina waar op je zit linkt) bij alle pagina's behalve Home. Als je dat al doet, zou ik dat bij alle pagina's doen en dus ook bij Home. Verder zijn een heleboel afbeeldingen verkleint het html code, dat maakt ze alleen maar visueel kleiner (op een niet zo mooie manier), de hoeveelheid gegevens die geladen moeten worden zijn nog hetzelfde.

guitarkid
13 februari 2011, 22:18
Heb je hem zelf gemaakt?Ik had er eerder even opgekeken , mooi , niet overdone aan info .

Yep, m'n eerste site die ik ooit gemaakt heb.
Ik ben niet ontevreden en hij voldoet zo prima, maar ik zou er grafisch nog wel wat spannenders mee willen.
Ik moet misschien toch eens een ander ontwerp-programma hebben dan Frontpage.

@Tims: goed plan van die home-button!
Dat andere zal ik eens bekijken, maar is ongetwijfeld gebrek aan ervaring!
Ach, ik kom steeds dingetjes tegen en verander dat dan gewoon weer!

Gr. Coos

jannest
13 februari 2011, 23:30
centreren van de tekst.......Niet doen

header + menu neemt teveel ruimte in

gebeffelde buttons met slagschaduw.......mmmmmmmmmmmmmmmmmm

2cents

guitarkid
13 februari 2011, 23:33
centreren van de tekst.......Niet doen

header + menu neemt teveel ruimte in

gebeffelde buttons met slagschaduw.......mmmmmmmmmmmmmmmmmm

2cents

Dank voor je reaktie. Vraagje: waarom de tekst niet centreren? Esthetische redenen of iets anders? Ik zal het sowieso even bekijken met de tekst links.
Header is misschien wat groot.

Gr. Coos

Edit: ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat niet centreren van de tekst!!! Links uitlijnen is veel beter! Dank!

jannest
13 februari 2011, 23:47
Dank voor je reaktie. Vraagje: waarom de tekst niet centreren? Esthetische redenen of iets anders? Ik zal het sowieso even bekijken met de tekst links.
Header is misschien wat groot.

Gr. Coos

Edit: ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat niet centreren van de tekst!!!
ok hoef ik ut ook niet uit te leggen
ben niet zo'n goeie tieper :)

driftkop
14 februari 2011, 00:02
Geen doctype en je gebruikt tabellen. Dat kan echt niet meer hoor in 2011 :makeup:

guitarkid
14 februari 2011, 00:31
ok hoef ik ut ook niet uit te leggen
ben niet zo'n goeie tieper :)

Hoe dan ook, goede tip!


Geen doctype en je gebruikt tabellen. Dat kan echt niet meer hoor in 2011 :makeup:

?????? Leg uit? Snap "doctype" echt niet, maar zonder die tabellen wordt het sowieso niets!

Hoe dan ook, het kan wel in 2011, kijk maar..... ;)

Gr. Coos

driftkop
14 februari 2011, 00:59
Tuurlijk kan het, het is alleen een verouderde techniek, en dan moet je maar hopen dat moderne browsers (vooral mobiele) er nog goed mee om kunnen gaan. Beter is het om html+css te gebruiken. Wanneer je wat wil veranderen is het verder een hele klus met tabellen, met css is het allemaal een stuk makkelijker.

Verder zag ik dat "The Outtakes" niet op elke pagina bovenaan staat, en soms wat van grootte verandert. Het komt veel beter over wanneer je consistentie in je website hebt.

guitarkid
14 februari 2011, 08:46
Tuurlijk kan het, het is alleen een verouderde techniek, en dan moet je maar hopen dat moderne browsers (vooral mobiele) er nog goed mee om kunnen gaan. Beter is het om html+css te gebruiken. Wanneer je wat wil veranderen is het verder een hele klus met tabellen, met css is het allemaal een stuk makkelijker.

Verder zag ik dat "The Outtakes" niet op elke pagina bovenaan staat, en soms wat van grootte verandert. Het komt veel beter over wanneer je consistentie in je website hebt.

Ik kende CSS niet, maar even gezocht en ja, ik begrijp dat dat inderdaad wel werkt en dat veel sites die ik zie (en mooi vind!) op die manier zijn gemaakt!
Maar ik ben gewoon begonnen met de kennis die ik had (eigenlijk geen...) en heb in een week deze site gemaakt. En zoals gezegd, hij werkt en in de toekomst zal ik zeker andere mogelijkheden e.d. gaan proberen, want het is erg leuk werk. Heb je een tip voor een ontwerpprogramma? Mij werd al een programma getipt, maar daar is de naam me even van ontschoten.
Ik zal de grootte van het logo op de pagina's aanpassen, want dat is een goede tip!
Dank voor je input!

Gr. Coos

macwilliams
14 februari 2011, 10:43
Lekker overzichtelijk, jammer dat de foto's niet klikbaar zijn naar grotere exemplaren.

guitarkid
14 februari 2011, 11:21
Lekker overzichtelijk, jammer dat de foto's niet klikbaar zijn naar grotere exemplaren.

Weet je wel hoe veel werk dat is....? ;)
Bovendien, wie zit er nou op onze tronies te wachten op groot formaat?
Maar misschien doe ik dat nog wel eens. Eerst maar een poosje zo, want ik heb er een RSI aan over gehouden.....

Gr. Coos

driftkop
14 februari 2011, 14:40
Weet je wel hoe veel werk dat is....? ;)

Valt wel mee hoor, dat is vrij eenvoudig te doen met bijvoorbeeld Lightbox (http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/). Je moet natuurlijk wel en grote en kleine versie van elke foto hebben. :ok:

guitarkid
14 februari 2011, 15:02
Valt wel mee hoor, dat is vrij eenvoudig te doen met bijvoorbeeld Lightbox (http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/). Je moet natuurlijk wel en grote en kleine versie van elke foto hebben. :ok:

Ik had dus moeten zeggen:"Weet je wel hoeveel werk dat voor mij is?" ;)
Dank voor de link. Ik ga er zeker werk van maken, maar laat alles eerst even zo als het nu is, met de wijzigingen die ik dank zij jullie tips hebt doorgevoerd en die zeker een verbetering waren.
Ik heb even kort gekeken naar dat CSS verhaal en dat smaakt naar meer, maar nu even niet!
Bovendien, we maken muziek uit eind 60, begin 70-er jaren. Toen was deze website rete modern... Wat heet!!! :seriousf:
En we hebben er misschien al een tourtje naar Portugal in augustus aan over gehouden..... Dat dan weer wel!
Portugal, o Outtakes estão chegando !!!

Gr. Coos

guitarkid
19 februari 2011, 13:27
Voor wat het waard is: ik heb de site even helemaal op de kop gegooid en 'm strakker gemaakt binnen de mogelijkheden van Frontpage Express.
Dat is dus inderdaad een niet al te handig programma, daar ben ik nu wel achter.
Ga dus t.z.t. iets aanschaffen en dan met CSS (ik ben inmiddels wat ingevoerd.. ;)) een nieuwe site ontwerpen.
Als ik direct wist wat ik nu weet had dat veel tijd gescheeld. Maar da's ook weer goed voor het leerproces!
En dank voor de af en toe zeer nuttige reacties!

Gr. Coos.

guitarkid
20 maart 2011, 00:19
Update voor wie geïntereseerd is. En hoewel het nog steeds een site is die gemaakt is met tabellen voldoet hij m.i. wel meer aan de eisen van de tijd.
Ik heb geprobeerd om de zeer zinnige tips zo veel mogelijk te integreren en ben ook wat handiger geworden door het maken en editten van deze site.
't Is hoe dan ook een enorm verschil met de eerste versie(s)...

www.theouttakes.nl

Gr. Coos

Hendriks
20 maart 2011, 14:15
Word steeds mooier.



btw: volgende week in de Molenberg?

TimS
20 maart 2011, 14:52
De pagina's van de bandleden openen in een nieuw venster, zou ik even veranderen.

guitarkid
20 maart 2011, 17:36
Word steeds mooier.

btw: volgende week in de Molenberg?

Klpot, de 24e met Leo Blokhuis en Ricky Koole.
Als je kunt: wees welkom. Vanaf een uur of 22.00 .


De pagina's van de bandleden openen in een nieuw venster, zou ik even veranderen.

Ben met die pagina's bezig: de mijne is al klaar incl. de lay-out van de hele site!

TimS
20 maart 2011, 17:54
Klpot, de 24e met Leo Blokhuis en Ricky Koole.
Als je kunt: wees welkom. Vanaf een uur of 22.00 .



Ben met die pagina's bezig: de mijne is al klaar incl. de lay-out van de hele site!

Dat bedoelde ik niet, de pagina's zien er prima uit, maar als je op één van de foto's klikt opent de pagina in een nieuw venster ipv in hetzelfde venster. Is een beetje irritant. Bij de andere 3 bandleden heb je trouwens geen menu, maar daar ben je zeker mee bezig?

guitarkid
20 maart 2011, 18:37
Dat bedoelde ik niet, de pagina's zien er prima uit, maar als je op één van de foto's klikt opent de pagina in een nieuw venster ipv in hetzelfde venster. Is een beetje irritant. Bij de andere 3 bandleden heb je trouwens geen menu, maar daar ben je zeker mee bezig?

Check it out! ;)
Was er al mee begonnen, maar moest repeteren en omdat die andere foto's nog geen menu hadden openden die (ook nog) in een nieuw venster.
Volgens mij is het nu helemaal ok.
Dank voor het meedenken!

Gr. Coos