PDA

View Full Version : fender stratocaster mexico probleem



shorty010
12 februari 2011, 16:11
hey ik ben nieuw hier op het forum en had een vraag over mijn volgende probleem. ik heb pas een 2e hands 15 jaar oude fender strat mex standaard gekocht, het probleem is dat als ik hem aansluit aan me versterker heb ik een raar gezoem en soort van ruis terwijl ik met mijn epiphone les paul nergens last van heb. het is alleen waneer ik de gitaar niet aan raak bij de snaren of andere stalen onderdelen komt dit omdat die niet goed aarde maakt of licht dit meer aan me pickups? iemand die me kan helpen dankjewel

Hendriks
12 februari 2011, 16:24
Welkom op GN en welkom in de wereld van Fender.
Dat gebrom is heel normaal bij strats en andere gitaren met single coil elementen. Op den duur hoor je het niet meer en gewoon de snaren niet loslaten.;)

De V
12 februari 2011, 16:25
Dat ligt aan je pick-ups.
Single-coils (die in je strat zitten) staan erom bekend ruis te geven als je de snaren niet aanraakt.
Humbuckers hebben dat niet en daarom ruist je LP niet.

Ga je maar eens verdiepen in de werking van een pick-up en de verschillende soorten, dan zal je het (meer) begrijpen.;)

Edit: net te laat.

shorty010
12 februari 2011, 17:07
harstikke bedankt ben er laatste tijd ook mee bezig om me er in te verdiepen maar dacht vraag het ff. ben ook van plan om er fender 69 pickups in te doen geeft een mooier geluid. of zit daar niet veel verschil in

Dirk_Hendrik
12 februari 2011, 17:42
Verschil genoeg. Maar je bijgeluiden blijven. Da's zoals al gezegd, het nadeel van single coils en de reden dat de humbucker werd bedacht.

Paragon
12 februari 2011, 17:46
Weet de naam niet precies, maar volgens mij heeft fender ook noice-canceling singlecoil pickups

Brewskie
12 februari 2011, 17:54
Weet de naam niet precies, maar volgens mij heeft fender ook noice-canceling singlecoil pickups

Deze bijvoorbeeld van GFS, true coil:
http://www.guitarfetish.com/NEW-GFS-TRUE-COIL-Noise-Canceling-Single-Coil-Pickups_c_291.html

Matthijs24
12 februari 2011, 18:04
Vintage Noiseless pickups. Zit ook in de Clapton-strat,

bat
12 februari 2011, 18:14
Nadeel van die noiseless pickups (en andere alternatieven) is dat veel mensen vinden dat ze minder en/of een heel ander karakter hebben dan "normale" single coils.

beruk
12 februari 2011, 19:44
Nadeel van die noiseless pickups (en andere alternatieven) is dat veel mensen vinden dat ze minder en/of een heel ander karakter hebben dan "normale" single coils.
Kan ik niet met je eens zijn. Ik heb in mijn mex de zg Hot noiseless pickups van Fender laten plaatsen. Ik vind dat karakter van de singlecoils in combi met de gitaar een meer Strat geluid geeft. Het is de uitgave waard. Die standaard pickups in een mex hebben echt geen ballen...

jimihattricks
13 februari 2011, 01:18
ja, ten opzichte van de standaard pups klinken ook de noiseless singles stukken beter..

mijn ervaring met deze bastaarden? dimarzio maakt betaalbare en best authentiek klinkende humcancelling singles.. area 58 en 61 heten ze denk ik.. ze zitten in mijn strat

dan heb je natuurlijk je kinmans etc., maar die zijn meteen een stuk duurder

wel moet ik eerlijk zeggen dat ik ook de CS 69's in twee strats heb gehad en die klonken eigenlijk het mooist, vooral in een rosewood neck strat die ik destijds had..

in mijn main axe, ook een mex strat, maar dan met maple toets, hebben de dimarzio's daarentegen net wat meer doorzettingsvermogen..