PDA

View Full Version : laten bezorgen of niet?



De V
12 februari 2011, 15:55
Ik ben al een tijd op zoek naar een bepaalde gitaar.
Nu ik genoeg geld en de tijd heb wilde ik die ergens volgende week gaan halen.
Nou kom ik hem vandaag op MP tegen, wat betekent dat ik hem voor zo'n €200 minder kan krijgen, wat mijns inziens veel geld is.

Er zitten echter wel wat haken en ogen aan.:makeup:

Het is zo`n 170 kilometer ver weg en ik ben van anderen afhankelijk voor vervoer; rijden is dus geen optie.
Als ik hem wil zal ik hem dus met de post moeten laten bezorgen, met de risico's die daaraan vast zitten.

Mijn vraag is dus: zal ik het erop wagen of zal ik op safe spelen en zo`n €200 meer neer tellen?

marc_o
12 februari 2011, 16:03
Ik ben al een tijd op zoek naar een bepaalde gitaar.
Nu ik genoeg geld en de tijd heb wilde ik die ergens volgende week gaan halen.
Nou kom ik hem vandaag op MP tegen, wat betekent dat ik hem voor zo'n €200 minder kan krijgen, wat mijns inziens veel geld is.

Er zitten echter wel wat haken en ogen aan.:makeup:

Het is zo`n 170 kilometer ver weg en ik ben van anderen afhankelijk voor vervoer; rijden is dus geen optie.
Als ik hem wil zal ik hem dus met de post moeten laten bezorgen, met de risico's die daaraan vast zitten.

Mijn vraag is dus: zal ik het erop wagen of zal ik op safe spelen en zo`n €200 meer neer tellen?

Ken je de gitaar goed en heb je er al eens op gespeeld, of is het puur vanwege looks?
Soms is goedkoop nu eenmaal duurkoop...ik zou de trip wagen, zoveel is 170 km nu ook weer niet, er is vast welo een gitaarmaat die het leuk vindt om naar die winkel te gaan....en is ook nog eens een leuke dag..

budje
12 februari 2011, 16:39
200 euro besparen op de gitaar, dan kunnen een paar tientjes reiskosten er toch wel af?

De V
12 februari 2011, 16:46
200 euro besparen op de gitaar, dan kunnen een paar tientjes reiskosten er toch wel af?

Het gaat me ook niet om de reiskosten maar om de risico's die eraan vast zitten zoals dat hij stuk is, dat hij niet is zoals verwacht, dat ik geen gitaar ontvang, dat hij beschadigd word door het versturen, dat soort verhalen.

Of is dat allemaal achterhaald?

kenx
12 februari 2011, 17:04
De reiskosten die je maakt om hem te gaan halen, die bedoelt onze collega gitaarnetter ;)

budje
12 februari 2011, 17:05
idd je bent me te snel af ;) zelf ophalen is een goeie optie, dan kan je m eerst eens ff testen ook

marc_o
12 februari 2011, 17:13
Het gaat me ook niet om de reiskosten maar om de risico's die eraan vast zitten zoals dat hij stuk is, dat hij niet is zoals verwacht, dat ik geen gitaar ontvang, dat hij beschadigd word door het versturen, dat soort verhalen.

Of is dat allemaal achterhaald?

Dan moet je er niet aan beginnen.
Over het algemeen is de service van die winke redelijk okay hoor, maar wanneer huij aankomt en er is "iets" mee, kun je het allemaal weer gaan regelen. Koop gewoon bij je favoriete gitaarwinkel in de buurt
Om welke gitaar gaat het eigenlijk?

De V
12 februari 2011, 17:15
Ah zo!
Ook de benzine is niet echt een probleem, maar dan moet ik iemand dwingen om zo`n 3-4 uur met mij in een auto te zitten en dat wil ik niemand aandoen:soinnocent:
Tenminste, wilde.......
Want ik hoorde net dat ik over een paar weken toch in de buurt ben vanwege een verjaardag.
Dan denk ik dat ik het wel weet.:cheerup:

budje
12 februari 2011, 17:18
Ah zo!
Ook de benzine is niet echt een probleem, maar dan moet ik iemand dwingen om zo`n 3-4 uur met mij in een auto te zitten en dat wil ik niemand aandoen:soinnocent:


Daar heb je vrienden voor... ik ben 40 maar heb best mensen die dat voor me doen hoor :cheerup: Okee, je moet eens helpen schilderen en verhuizen, maar dan heb je ook wat!

MeneerJoost
13 februari 2011, 13:02
Ik denk dat ie toch gewoon heel zou moeten blijven als ie in een knappe koffer zit.
En ik weet niet wat de waarde van de gitaar is maar je kunt pakketten toch 'zeker' versturen en dan gewoon heel groot een papiertje met FRAGILE erop plakken, zou het denk ik goed moeten komen..

jerome
13 februari 2011, 13:40
Ik zou persoonlijk nooit een gitaar kopen en/of op laten sturen zonder dat ik er eerst op gespeeld heb.
Je wil toch weten hoe die klinkt en speelt?
Zelfs al hangen er ergens 5 precies dezelfde type gitaar dan zal je zien dat de ene toch lekkerder speelt en/of klinkt als de andere... ;)

JohnLord
13 februari 2011, 21:58
Zo is het.

Als het over reiskosten gaat, dan reken ik ook de vaste kosten. Dan geef ik liever 200 euro meer voor de gitaar. Is ook handiger in het geval je ooit aanspraak moet maken op garantie.

Braindead
13 februari 2011, 22:04
Het ligt wel aan de gitaar. Als je een gitaar hebt van mahonie zou ik die minder snel op laten sturen. Esdoorn in koffer en goed verpakt kan je wel wagen maar wil je hem niet eerst eens uitproberen? Misschien ligt ie je wel helemaal niet.

ps: Musik Prod. is best een leuk dagje uit van te maken. Je kunt daar lunchen gitaardrums toetsen etc. en in de ballenbak spelen. Dat komt helemaal goed daar.

MatthewB
23 februari 2011, 19:52
ik zou hem gewoon ophalen of anders de gitaar bij een winkel kopen want het laten bezorgen lijkt mij een beetje gevaarlijk

TimS
23 februari 2011, 20:04
Het ligt er ook aan hoe duur die gitaar is. Als je een LP Custom voor 200 euro minder zou krijgen zou ik het niet doen, bij een MIM strat weer wel.

Maar inderdaad niet opsturen maar langsgaan :)

Tunes
25 februari 2011, 14:05
Ik denk dat ie toch gewoon heel zou moeten blijven als ie in een knappe koffer zit.
En ik weet niet wat de waarde van de gitaar is maar je kunt pakketten toch 'zeker' versturen en dan gewoon heel groot een papiertje met FRAGILE erop plakken, zou het denk ik goed moeten komen..

Ooit is geprobeerd iets te claimen bij TNT ???

Een kansloze nachtmerrie dekt wel aardig de lading.
Overigens heb ik zelf al wel is een gitaar laten komen uit duitsland, geen enkel porbleem.

De V
25 februari 2011, 15:40
Het gaat eigenlijk over een particuliere verkoper, van marktplaats.
Maar ik ga hem zeker niet laten opsturen.
Ik begin me nu af te vragen waarom ik het ooit overwogen heb.:confused:

Braindead
6 maart 2011, 00:18
Haha, ja ik ben ook wel zo stellig dat je het niet moet doen maar ik heb ook weleens een mahonie neck esp vanuit het buitenland op laten sturen in de koffer. Je hebt weleens van die momenten dat je wat meer risico neemt. Iets met volle maan ofzo... Desalniettemin kun je beter het risico vermijden, al helemaal als het particulier verzonden wordt.


Het gaat eigenlijk over een particuliere verkoper, van marktplaats.
Maar ik ga hem zeker niet laten opsturen.
Ik begin me nu af te vragen waarom ik het ooit overwogen heb.:confused:

Nocki
9 maart 2011, 17:15
gewoon laten versturen... Als het een beetje goed ingepakt wordt is er niks aan de hand...

Gearjunkie
9 maart 2011, 17:20
Daarnaast lijkt het me niet zo dat de gemiddelde particulier weken gaat wachten tot jij het instrument komt halen. Wie het eerst komt....

macwilliams
9 maart 2011, 18:41
Pas een Gibson lp gem via de post laten versturen. Niks aan het handje ondanks dat het een mahonie plank is.
Daarvoor een fender Tele via de post en ook niks mis mee gegaan.
Zelf ook verstuurd via de post en nog geen klachten gehad.

Erik70
11 maart 2011, 20:34
Vorig jaar nog een gitaar uit Japan over laten komen. Wie weet wat voor tocht naar de hel en terug die heeft afgelegd, maar zonder een schrammetje op te lopen hier aangekomen. Was verpakt in een vintage hoesje, omwikkeld met nopjesfolie en in een kartonnen doos. Niks bijzonders maar uiterst effectief.
Ook 2x een Musicman laten bezorgen (uit Duitsland en Engeland). Zat in de originele koffer en daar een kartonnen doos omheen om krasjes op de koffer te voorkomen. Ook geheel probleemloos.
Als het maar goed wordt verpakt hoeft verzenden opzich geen probleem te zijn. Hoe denk je dat e gitaren uit de USA en het Verre Oosten hier komen? Die worden nog net niet met een hooivork gelost, maar dat gaat grootscheeps en met veel "geweld".
Het enige nadeel van verzenden is als je aanspraak wilt maken op garantie als er iets kapot gaat ofzo.