PDA

View Full Version : Heb een nieuwe setup



Bernd Veenema
12 februari 2011, 12:49
Hoi allemaal,

Ben al een tijdje niet meer echt actief geweest op dit forum. Heb tegenwoordig een fulltime baan, een huis enz. enz. Best druk dus. Had ook al een tijd geen gitaarspullen meer gekocht.

Ik speelde op een '71 Fender Bandmaster Reverb die door Chris (CMW) was gemodificeerd met een Vernet 2x12MK met Celestion Heritage G12M speakers. Echte een supercombinatie. Ik gebruikte verder een Korg DT-10, een Lovepedal COT50 en een Line 6 M9.

Na de verhuizing was deze combinatie alleen totaal niet praktisch meer. Ik speel tegenwoordig op zolder en iedere week deze set 2 (wit geverfde) trappen af tillen valt niet mee. De oude setup moest dus weg. Heb meteen bijna alles veranderd. Hieronder staan de foto's.

Oude setup:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01172.jpg

Dit is mijn huidige setup:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000673.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000672.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000688.jpg

Ben echt supertevreden met deze set. Het is licht en compact en toch een supergoede sound. De Hook R20 vind ik echt helemaal te gek. Wat een amp!
Ik heb nog steeds dezelfde gitaren (Squier JV '52 Tele uit 1983 en Squier JV '57 Strat uit 1982). Daar ben ik nog steeds erg tevreden over.

Toaster
12 februari 2011, 13:16
Gefeliciteerd!

Klinkt die Hook net zo "vol" als je oude combi?

Trouwens onwijs lekker als je met zo'n minimale setup alles kan!

caliban
12 februari 2011, 13:33
Strak is het woord!

Scopperloit
12 februari 2011, 14:53
Mooi setje Bernd:ok:.

langun
12 februari 2011, 15:03
Totaal irrelevant, maar een mooie vloer ;)

De rest ziet er zeer strak uit.

Mitch
12 februari 2011, 15:13
Ik vroeg me al af waarom het te koop stond, want het is een tering-goeie amp. Maar goed, twee trappen.... het moet wel praktisch blijven.

guitarkid
13 februari 2011, 00:38
Ik vroeg me al af waarom het te koop stond, want het is een tering-goeie amp. Maar goed, twee trappen.... het moet wel praktisch blijven.

Ik heb twee-traps versterkers..... ;)
Dat Vernet-kastje had ik volgens mij laatst in mijn studio. Jeroen....??
Wel een toffe switch die je gemaakt hebt, hoewel ik die Bandmaster wel erg mooi vind!

Gr. Coos

G.G.
13 februari 2011, 08:51
Totaal irrelevant, maar een mooie vloer ;)

De rest ziet er zeer strak uit.


grappig. Dat was precies wat ik ook dacht.

MarkV
13 februari 2011, 09:23
Mooi setje Bernd!

Zag de BM al op marktplaats, wel begrijpelijk, tis een lood zwaar, groot ding, maar wat een geluidje....

toneblo
13 februari 2011, 09:24
Benieuwd naar jouw bevindingen van het verschil tussen die twee!!
fender gemod versus hook..!!

Lexvandoef
13 februari 2011, 10:06
nice Bernd! Die CMW BM is echt een goeie bak, maar best wel lomp in de omvang inderdaad...

Leuke nieuwe setup hoor! Vond de R20 trouwens nog best wel lompen zwaar voor een 1x12 combo.

E-J
13 februari 2011, 10:54
Kan je keuze helemaal begrijpen, zelf de versterker geprobeerd en het is een prachtbak.

Bernd, bekijk je inbox nog even, daar staat een berichtje namelijk!

even
13 februari 2011, 18:08
Nou heb ik al veel hele goede berichten gelezen over de R20. Maar een groot nadeel lijkt me toch dat de precense niet regelbaar is. Persoonlijk vind ik dat een groot gemis.

Bernd Veenema
13 februari 2011, 23:53
Ik vroeg me al af waarom het te koop stond, want het is een tering-goeie amp. Maar goed, twee trappen.... het moet wel praktisch blijven.

Dat was echt het probleem ja. Was supertevreden over de sound van de BM, maar het werkte gewoon niet. Ik had ook een H&K Edition Tube 20th anniversary die ik eigenlijk altijd meenam. Dat is ook jammer.


Totaal irrelevant, maar een mooie vloer ;)

Dank je :seriousf: Er gaat niets boven hout!


Benieuwd naar jouw bevindingen van het verschil tussen die twee!!
fender gemod versus hook..!!

Verschil is echt dag en nacht. Ik vond de BM supergoed bij halfcleane, licht overstuurde dingen en voor crunchy ritmewerk. Het is echt een heel erg dynamische versterker. De PPIMV werkt ook verbazend goed op deze versterker. Ook thuis had je echt een prima sound!

Het clean van de R20 vind ik heel erg goed en de leadsound van de Hook is wat mij betreft onovertroffen. Echt een beetje Robben Ford-achtig. Voor het zwaardere ritmewerk en heftige leaddingen gebruik ik de Brunetti Mercury Box. Ook deze amp klinkt op laag volume erg goed. Prima thuis te gebruiken!

Beide pedalen werken supergoed met pedalen. Echt niet normaal! De Fender deed dat misschien nog wel iets beter dan de Hook.


nice Bernd! Die CMW BM is echt een goeie bak, maar best wel lomp in de omvang inderdaad...

Leuke nieuwe setup hoor! Vond de R20 trouwens nog best wel lompen zwaar voor een 1x12 combo.

Het gewicht (22,5 kg) valt mij eigenlijk nog mee. De nieuwe vox ac15 is amper lichter.


Kan je keuze helemaal begrijpen, zelf de versterker geprobeerd en het is een prachtbak.

Bernd, bekijk je inbox nog even, daar staat een berichtje namelijk!

Hij is fantastisch ja! Ik zal je berichtje morgen even beantwoorden.

Lexvandoef
14 februari 2011, 00:06
Heb ook een AC15 gehad en die vond ik inderdaad ook te zwaar ;).

Zit nu aan een combo'tje van 13 kg :D.

Anyway, tof hoor, goeie setup! Wil de mercury box nog wel een keertje over mijn eigen setup horen, toen ik hem over Mitch z'n Vox(?) hoorde was ik niet zo onder de indruk.