PDA

View Full Version : Rockwood ( Hohner ) LX 100G



clover
12 februari 2011, 12:03
Ik heb laatst een Hohner gekocht ( tweedehands ) om mij het gitaarspel aan te leren. Het is een knalrode stratocaster-kopie met een matzwarte
slagplaat.
Veel ge-Googled maar niets tot weinig over dit merk gevonden.
De gitaar is zeer licht bespeelbaar ( lage actie ?) en klinkt over alle elementen goed ( via een Fender Sidekick 15 amp ).
Het enige vervelende zijn de potmeters; deze kraken als kreupelhout en als ik er per ongeluk één raak valt soms het hele geluid weg !:dontgeti:

Naar mijn mening heb ik niet de hoofdprijs betaald ( 75 Euro ) voor een redelijke gitaar,
Ben benieuwd of iemand wat meer kan / wil vertellen over dit type / merk ?
( Houtsoort, productiejaren en dergelijke )

Heus
12 februari 2011, 12:49
Via Google is er toch zat te vinden hoor.....
75 euro is een koopje.
Heb zelf de LX250,een les paul kopie,prima gitaartje voor weinig.....

Jouw model:
http://de.advisto.com/auktion-kleinanzeigen-verkaufen/gitarren-streichinstrumente-130452.htm

geert1976
12 februari 2011, 13:08
Het betreft een stratmodelletje die gemaakt is door Samick Korea.

Het is niet echt iets bijzonders, maar mits goed afgesteld zijn het ok gitaartjes, de tremelo is wel klote weet ik nog.

Potmeters moet je effe inspuiten met iets contactspray of WD 40, gaan ze wel weer een tijdje mee.

E 75,00 is een marktconforme prijs, niet te veel, maar ook niet te weinig:ok:

clover
12 februari 2011, 14:27
Potmeters moet je effe inspuiten met iets contactspray of WD 40, gaan ze wel weer een tijdje mee.

Mij is altijd verteld dat juist niet te doen met potmeters omdat het dan heel even is opgelost maar het gekraak dan des te sneller weer terugkomt.

Bedankt trouwens voor jullie verdere info ! Ben nog wel benieuwd naar de productiejaren van deze serie en de gebruikte houtsoort voor de body,

Mesjoggah
12 februari 2011, 16:10
Mij is altijd verteld dat juist niet te doen met potmeters omdat het dan heel even is opgelost maar het gekraak dan des te sneller weer terugkomt.

Bedankt trouwens voor jullie verdere info ! Ben nog wel benieuwd naar de productiejaren van deze serie en de gebruikte houtsoort voor de body,

Heb er ook een gehad, was best op te spelen. Het hout van de body is volgens mij MDF of iets soortgelijks.

Duhsjaak
13 februari 2011, 12:28
Mij is altijd verteld dat juist niet te doen met potmeters omdat het dan heel even is opgelost maar het gekraak dan des te sneller weer terugkomt.

Bedankt trouwens voor jullie verdere info ! Ben nog wel benieuwd naar de productiejaren van deze serie en de gebruikte houtsoort voor de body,

Hi Crimson and clover
Tegenwoordig zijn die sprays behoorlijk veel beter dan in onze tijd.

Dat neemt niet weg, dat het meestal gewoon stof is.

Recept:
Met een gerichte straal perslucht je pot meter in blazen en tegelijk je potmeter in hoog tempo en toch beheerst open- en dicht draaien.

Succes.
Groet, Gus

clover
14 februari 2011, 22:13
Heb er ook een gehad, was best op te spelen. Het hout van de body is volgens mij MDF of iets soortgelijks.
MDF ??:o Dat zijn geperste houtvezeltjes die platen hebben gewicht als massief eiken en geven erg slecht trillingen door vanwege de structuur.
Zijn hier écht ooit gitaren van gemaakt ??

Rock Bottom
14 februari 2011, 22:18
helaas wel, schroef de pickguard of afdek plaat van de trem er even af en kijk maar.

MarkS
14 februari 2011, 22:20
MDF ??:o Dat zijn geperste houtvezeltjes die platen hebben gewicht als massief eiken en geven erg slecht trillingen door vanwege de structuur.
Zijn hier écht ooit gitaren van gemaakt ??

Yep, ooit een sunburst MDF body gekregen, was niet eens zo gek zwaar, wel dun (3.5 cm!)

clover
17 februari 2011, 01:18
Heb vanmiddag de oude snaren eraf gehaald en bij die gelegenheid de hals even los gemaakt; het is inderdaad MDF ! Aan de ene kant vind ik dat best lullig; al is het een goedkope gitaar een echte houten plank geeft mij toch een vertrouwder idee. Nu heb ik steeds de ( stomme) gedachte dat ik op een soort hard kartonnen "neppert" zit te rammelen !
Aan de andere kant; het ding speelt wel erg lekker en klinkt ook nog eens goed ! Het materiaal van de hals heb ik niet kunnen vaststellen want die zit helemaal in een stevige rode laklaag.

Tot overmaat van ramp brak er bij het opdraaien van de nieuwe snaren het
knopje van het stem-mechaniekje van de A-snaar af !:(
Gelukkig is het bij mij vandaan 10 min. fietsen naar Kees Dee en daar ga ik vrijdag maar even langs om er gelijk maar een setje degelijke op te laten zetten.