PDA

View Full Version : imrovisatie op klassiek stuk Nefeli van Ludovico Einaudi



wanna1
11 februari 2011, 21:58
Een rustig duet met piano
Misschien wel wat zware kost

http://www.youtube.com/watch?v=oSl6tEULlg0

Duhsjaak
12 februari 2011, 14:51
Hi
Je vraag je af of het te zwaar is. Wat mij betreft is het eigenlijk niet zwaar genoeg. Het klinkt allemaal plezierig genoeg. Te beschaafd. De basis klopt.

Je speelt een groot deel van de tijd de rechterhand van de pianeuse (zus? anders uitzonderlijk goed op elkaar ingespeeld) mee.

Dat maakt het eerder easy listening dan dat het te zwaar is. Er gebeuren zeker leuke dingen (3'30"en 4'00"). Maar ik vind die in tijd/aantal niet genoeg om de volle 4'45" avontuurlijk te houden. Publiekslievelingen zijn jullie zeker en ik hoop ook dat jullie doorgaan en dan ook echt gaan experimenteren/improviseren.

Die stukken kunnen er alleen maar op vooruitgaan. Ik heb ze alleen analoog, dus als je ooit in de buurt van Amsterdam bent, kom dan eens (samen) luisteren naar The New York Electric String Ensemble (ESPrecords) die van electrisch uitgevoerde klassieke muziek een echt feest maakten. Geen showband als ELP, maar echt nog steeds herkenbaar als mooie klassieke stukken.

Als tegenwicht van de te grote mate van beschaving, roep ik jullie toe: Kick out the jams, motherfuckers (de yell van the MC5) in de hoop dat jullie de volgende keer iets meer risico's durven nemen. Want de basis klopt.

Vriendelijke groet, Gus

stratie
12 februari 2011, 15:29
Mooi man! alleen had je sound iets minder ''metal?'' gemogen? (dat is uiteraard smaak) Maar goede timing ook man!

Klinkt erg lekker

wanna1
12 februari 2011, 17:07
Thanx for the comments.

Dank je de ingespeeldheid vind ik zelf nog niet goed, we hebben dit stuk pas 4 keer geoefend en er zitten nog best veel fouten in.
Heb met opzet geen snelle passages gedaan omdat ik dat gevoel er niet bij had.
Heb zoveel mogelijk harmonie gezocht met de piano en om het niet te experimenteel te laten klinken een paar keer de 2e/3e stem gezocht.
Veel vinden idd de gitaar te overstuur klinken. Zelf heb ik dit bewust gekozen.

leve het analoge en volgende keer zal het experimenteler zijn!