PDA

View Full Version : Nieuw nummer (grunge/rock)



Dribbel_
11 februari 2011, 12:47
We hebben met de band weer een nieuw nummer, hij is hier te beluisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=B_1SWz4Drdg

Uiteraard zijn alle tips welkom maar vooral hoe het muzikaal in elkaar zit want opname technisch komt de goeie kwaliteit later nog :P

Duhsjaak
12 februari 2011, 14:23
Hi
Ik luisterde al eerder met plezier naar Fat Cat opnames. Daarop is naar mijn smaak verdraaid weinig commentaar te leveren en dat geldt ook voor dit lied. Gisteren beluisterd, vannacht en zojuist nog maar eens.

Ik vind het een lekker weg-luisterend lied dat door zijn festival tempo prima geschikt is om op op en neer te springen. Ook wel dansen genoemd.
Daarom verwacht ik live een wat beter aansprekende publieksreactie dan ingeblikt op het net.

Commentaar op de opname heb ik niet. Natuurlijk kan het beter. Daarover is geen misverstand. Maar tegenwoordig wordt min of meer verplicht afgekeurd rest materiaal op oude CD's toegevoegd, de bekende bolustracks, die heel vaak een mindere opname kwali te zien en te horen geven dan de Fat Cat opnames. Verontschuldigingen daarover zijn dus niet geaccepteerd. (Geintje, even voor de zekerheid).

Bij mij staan de gitaren ook behoorlijk prominent in de mix want ik maak gitaarmuziek, maar het valt op dat jullie er nog een schepje opgooien. Vooral die gast met die witte LP staat naar mijn smaak vaak wel wat erg hard, waardoor de leuke dingetjes die binnen de band verder worden gedaan een beetje in de verdrukking komen. Die gast doet een van de leuke dingetjes, maar domineert door het volume iets te veel. Experimenteer daar anders eens mee?

Ook erg leuk vond ik het 'chaos' stukje (2'25"?). En in 1 take gedaan (in dat geval petje af) of later ingemonteerd (dan ook pertje af)?

Het is de vraag of ik dit nummer, dat ik erg geslaagd vind, opnieuw zou opnemen want het kan zo op een demo. Misschien is het interessant als je/jullie je energie in een nieuw nummer zouden steken.

Persoonlijk zou ik liever wat meer uitleg over het ontstaan van het lied lezen, dan verontschuldigingen over de vermeende gebreken in de opnamekwaliteit.

Ik hoop dat jullie lekker doorgaan; wordt die Cat nog vetter!
Fijn weekend.
Gus

Dribbel_
14 februari 2011, 23:22
Bedankt voor de (uitgebreide) reactie! Tof om te horen dat de muziek goed bevalt.

Ten eerste even over dat kwaliteit gedoe, dat is niet echt een excuus maar de topics hier gaan altijd over de muziek zelf en dan voornamelijk over sound en kwaliteit, dus voordat het hele topic volgepropt wordt met opmerkingen over hoe de mix beter kan was dit de manier om dat te voorkomen :P Maar desondanks is het wel prima kwaliteit om zo te laten luisteren ja!

Dit nummer is gewoon los opgenomen met de intstrumenten 1 voor 1 dus niet in 1 take in de oefenruimte zoals op andere filmpjes. Het voordeel is dat het er allemaal wat netter instaat daardoor, het nadeel is dat het computer drums blijven waardoor er daar weinig dynamiek in zit wat ik zelf altijd weer jammer vind.

Op die filmpjes staat mijn gitaar (die gast met die witte gitaar ja :P ) wel wat hard, ik weet niet precies hoe het komt want in de oefenruimte staan ze wel gewoon evenhard (althans zo klinkt het voor ons) De volgende keer maar wat meer opletten als we zo weer eens wat opnemen.

Toch bedankt voor het luisteren!

Als je het nog leuk vindt een nieuw nummertje te luisteren kan dat hieronder
http://www.youtube.com/watch?v=J-BcmUDaKTQ
Het is een rustige ballad die we eigenlijk nooit live zullen gaan spelen (aangezien het piano is) maar wel weer leuk voor de afwisseling (maar wel met een gitaarsolo nog erin op 2:20 :P )

Mufftin
15 februari 2011, 18:11
Ik vind het serieus fijne muziek!

pasqual
15 februari 2011, 21:44
jullie songs hebben veel potentie. als jullie de overall sound iets weten te polijsten ( vooral live: de verhouding tussen clean en gain ) dan gaat alles meer open klinken. je zou wat meer mid in je gain sound kunnen instellen en minder gain. op die manier hoor je ook jullie gitaarpartijen afzonderlijk beter. maar gast, wat een lekkere stem zeg! buit dit uit!

Dribbel_
17 februari 2011, 22:56
Thxn voor de reacties jongens, supertof om te horen!

Het geluid zijn we de laatste tijd wat meer aan aan het werken om dat goed op elkaar af te stellen. Het blijft alleen lastig omdat we beiden een andere voorkeur hebben. Ik hou zelf van een wat helder geluid met veel mids en niet al te veel gain zodat je goed hoort wat er allemaal gebeurt. En de zanger houdt juist meer van een smerig geluid met veel gain erin maar dat is weer lastig omdat het snel dreigt te verzuipen in de mix.

Maar we werken eraan dus er zullen ongetwijfeld nieuwe video's en opnames verschijnen waarin hopelijk de vooruitgang te zien/horen is :)